Gå til innhold
kam

Posten og fortolling, eller hvorfor ting tar tid:((

Anbefalte innlegg

Her på huset er 2 av 3 ansatte alfa-eiere og det skal titt og ofte hentes deler fra EBspares.

Alle tidligere sendinger har sklidd inn som smurt, men denne gang ville det seg ikke .....

Denne informasjonen sendte jeg til EBspares:

What a story ....

parcelforce tracking said it reached warehouse norwegian handling agent on

15th. But no info on who is handling agent ..... I found that it is

norwegian postal service, but somewere on the way the parcel has changed

tracking no. so they could not help except point to gls (Global Logistics

Something) who actually handled the package under transit.

GLS could give me the new tracking number and pointet to the norwegial

post import warehouse.

At this location I was told the package was blocked by the customs.

Because in only had a commercial invoice stating Motor Parts value

100-and-some pounds. Customs demanded more detailled invoice. The clerk

also said this was a general gls problem. Norwegain customs was the only

one in europe NOT accepting their procedures. He described it as pita.

On the 22nd they had sent a letter asking for a better invoice. First I

was told it was sent to us, later I learned it is actually sent to you!!

There could be an easier way out if I could send a payment statement from

my creditcard, which I have done. Hope this will grease the customs.

I suggest you just wait until we know if the cc statement has solved the

problem before any action is taken. If a better invoice is needed I will

let you know.

Snille som de er sendte de umiddelbart kopi av faktura og følgende kommentar:

Norway customs really are a law to themselves!

Copy of original invoice on attachment

Så da vet dere hvorfor ting tar tid av og til ......

kam

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke kjenne noen svenske når Åre er 9 mil unna :),  poste restante er en snill tante, som tar imot mine pakker, og passer på de til jeg kommer og henter de  ;D

Så kan vi ta en harryhandel med det samme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja spare kroner kan man også på slikt, tante poste r eller hos en kjentmann i østersund ;D

coilover kitet mitt tok månedsvis og få inn til landet, eller det kom jo aldri hit på egen hånd da. Tok en skikkelig rundtur rundt i europa da de absolutt ikke ville slippe varene over grensa til norge. Er jo en vits hele greia.. Ikke rart vi som bor i en viss nærhet av svenskegrensa benytter oss av den. Måtte tilslutt sendes til sverige og da tok flere mnd'ers logistikkmareritt kun 5 dager!!

Tollnisser

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, handle ofte med E.B.Spares og for det levert av D.H.L.,koster lit mer men ungår Norsk postverk.Rett til dør og for fortolling på giro noen dagger etterpå. 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pakker sendt fra England er nesten uten unntak trege å få til riktig adresse (jada de kommer relativt fort til landet, men blir liggende på tollagerne rundt om kring, GLS, Norcargo etc etc). Derimot: Alle jeg har bestilt fra i USA bruker DHL, US Postal eller UPS. Koster pittelitt mer, men er på døra (eller på jobben din) innen 2-4 dager...hver gang! Til og med billigforsendelsen med US Postal tok kun 4 dager. Forskjellen med disse er tydeligvis at de har mye bedre rutiner på tollbehandling. De fleste sender tollkrav i ettertid eller så har de med seg GSM betalingsautomat og tar betalt der og da.

Jeg har nok fortalt min spedisjons-skrøne mang en gang, men en av pakkene til meg fra EB spares var merket med mitt navn og adresse 3 steder på esken med blokkbokstaver eller trykte bokstaver. På tollageret hadde den blitt lagt inn i systemet med Stain Sanjez Oervip (les Stian Schjelderup). Adressen var også helt på trynet og uten nummer. Den kom ikke frem før jeg hadde brukt noen dager på etteretningsvirksomhet...

Stian S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd en del forskjellige speditører fra UK, og nå bruker jeg kun DHL eller UPS. Prøvde Nordisk Ekspress fra Gazella en gang,men de brukt 2 mnd bare på tollageret, før de sendte faktyra som jeg måtte betale før de sendte varene videre med posten, som jeg måtte hente på postkontoret. Håpløst >:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...