Gå til innhold
Raakky

Hva skal handles for å bli kvitt kaklinga??

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har en 2000 156 Selespeed som desverre er blitt rammet av understellsyndromet. Hører kakling som bare det ved svak høyre sving, og når jeg slipper opp gasssen når bilen går rett frem. Slik jeg har forstått dette må det være bærebroene?

Skal gå til innkjøp på ebspares, men vet ikke hva jeg trenger.

Regner med det ikke er nok å kjøpe bare bærebroene? hva med top wishbone nut and bolt, og bottom wishbone bolt set? anbefaler dere å skifte hele greiern?

Har samtidig fått denne "skvise gummi" lyden når jeg drar på rattet og kjører over toppen på bakker.. Er dette foringene som protesterer? anbefales powerflex?

Mitt første Alfa dele kjøp dette, men har lyst å gjøre jobben selv så vil vite hva jeg trenger for at det skal bli skikkelig :)

-M-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kakling i visse rattutslag, og ved slipp av gass - har hatt det samme sjøl, viste seg å være gåen lenkearm/ bolten hadde røket.

Powerflex synes jeg er en god ide, men derom strides de lærde.

=v=

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Jeg har akkuratt gjort samme jobben selv. Relativt grei jobb, hvis alt løsner  ;)

Jeg tenkte at når jeg først var igang, så kunne jeg like gjerne bytte det meste. Så jeg byttet på begge sider, nedre og øvre bærebro, stablink armer samt endeleddet på styrearmene. Greit å kjøpe med seg nye bolter, i tilfelle du ødelegger noen.

Grei jobb, men gå skikkelig amok med CRC eller wd-40 en par dager i forveien.

-Thomas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...