Gå til innhold
Sudgirl

Dere som kjører 159

Anbefalte innlegg

hva kan dere si om den?

Har sett en på nett, d er en 1,9 jtd 120 hk, 2006 mod, men har gått 133000 km...

Utstyr :

Klimaanlegg

Takrails

Lettmet. felg sommer

Lettmet. felg vinter

Vinterhjul

Sommerhjul

Sideairbager

Airbag foran

Antispinn

Bagasjeromstrekk

Cruisekontroll

Antiskrens

VDC

El.vinduer

Elektriske speil

Farget glass

Isofix

Kjørecomputer

Midtarmlene

Multifunksjonsratt

Oppvarmede seter

Radio/CD

Regnsensor

Sentrallås

Servostyring

Startsperre

Stålbjelker

Alfa Tex/Alcantara seter

2 sone klima

Cruisekontroll

Avblendbart speil

Regnsensor

Vil gjerne høre pos og neg erfaringer med 159?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så langt har jeg utelukkende gode erfaringer med min. En utrolig god bil til daglig bruk. Mer enn god nok plass til barnevogn og oppakning (SW) ingen ulyder, går greit nok (150hk JDT). Skiller seg ut i mengden av A4 biler (om det teller). Er rett og slett superfornøyd med min. Skal jeg bytte bil, så blir det i tilfelle til en 159 1750 TBI  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

D er bra!  :)

Vurderer denne bilen sterkt, men synes de er stive i pris. Har en bil som jeg må bruke som innbytte, men blir mye imellom. Derfor jeg er ute etter deres erfaringer her med bilen. Har vært og sett på og prøvekjørt 159 og ble helt frelst.. Men denne som jeg viser til har gått 133000 og er misfornøyd med inbytte og mellomlegget som jeg får. Bilen min har bare gått litt over 30000.. så spørsmålet er jo hvor mye den er verdt å legge imellom...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de som må sjekkes føre et eventuelt kjøp er om  de har vært vann lekasje inn i dørken og om de eventuelt er fikset vi har vann lekasje i en av våre biler er ikke fikset ennå var og klaget i mars men venter fortsatt på deler så vi kjører rundt i en bil som de står en cm vann under dørk matten nå . har tatt ut mattene en par ganger i vinter og tørket opp vann  men har ikke funnet lekasje pungtet ennå bilen fyller dørken med vann vist den står ute en natt de regner og de gjør de ganske ofte her hvor vi bor+ sjekk att hånd brekk hendelen er ok ta av mansjetten rundt spaken for og sjekke att de er ok  elers  er erg ventilen standar problem som med alle nyere diesel biler når de passerer  100 000 km + få med et reg reim skift  vist bilen nærmer seg et skift interval . Ellers er vi kjempe for nøyde med bilene  våre en har gått 27 000km og den andre har bikket 67000 km

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pga egr ventilen retunerer tilbake mye eksos(dritt) til innsuget er det vist vanlig på Oplene med samme motor at spjeldstyring/mekanismen ryker, dette er en jobb med deler til ca 15000kr. Har ikke hørt om dette på alfa men regner med det er samme opplegget(dette gjelder for 150hk)?

Har kjørt 42000km og bilen har fått ny LMM i disse dager ellers tut og kjør. 159'en virker og er en veldig solid sammenskrudd bil.

Plass, kvalitetfølelse og design er 156 overlegen (har hatt 156 1.9JTD SW 115hk og vil ikke tilbake)  :)

Litt tørst, der er 156 overlegen  :). Vansklig å få den under 0.6 på mila ved langkjøring

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Alfa 159 150 JTD 2006

Ødelagt Tannstang og Servopumpe ved km 44 000

Feil i girkasse, må høyst sannsynlig skifte synchring fra 2 til 3 gir. km 66 000

Dette har vært hovedproblemene og svært kostbart.

Bilen er vakker og en drøm å kjøre, men godt innbygd kvalitet ? Neppe.

:-\

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2008 159 SW 120HK sportwagon km.st 70000, går som skolevogn, derav mange "sjåfører" :-[

Til nå: Feilfri opp til 50000km :) (minus noe dugg i etpar lykter, og el.rattlås ute av drift, garanti, ingenting å si for driften)

På 50005 km; Utløserlager begynner å lage et forferdelig leven, men clutch fungerte- Nytt lager og clutch på garanti. Deler fantes faktisk i Norge!

På 57000(ca) ; full kvelings på tyske autobahn i 150 kmt, EGR står fast i åpen stilling. Alfa i Flensburg hadde ikke ventil-Blendet av og bilen går som en drøm igjen, men med lysende motorlampe. Ny ventil montert seinere. Garanti. Italia-del, og den som går oppover til Norge med delene har god tid. Hadde vært greit om de snart hadde begynt å bruke noe slags transportmiddel for å bringe deler... (men bilen gikk jo helt greit, faktisk bedre enn med fungerende ventil, man slipper de små nykkene hver gang det slippes eksos inn i innsuget)

På 60000 service ble det klaget på oljesvetting rundt et rør nede ved turboen, jeg trodde det var bare å dra til klemma, men det endte opp med komplett ny turbo, byttet på garanti sammen med EGR ventil.

Helt greit det, når fabriccia betaler 8)

Etter dette har det ikke vært noe, men den spiser av v. framdekk, og en drivaksemansjett har revnet. Noe sier meg at disse to ting henger sammen, og er en feil som ikke tilskrives bilen.

En ting til er at skinntrekket på førersetet har blitt stygt, vil tro det skal holde litt lenger, selv om det klives ofte inn og ut av denne bilen.

I det store og hele er det slett ikke ille.(ser litt av hvert med andre merker også, i jobben min) Men håper det ikke skjer noe veldig dyrt etter garantiutløp ???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver fortsatt og ser på 159. Har sett på noen, en har gått 80000, er en ti. Noen her som har rulla lengre? D er en 2007 mod, 150 hk diesel. Er d mest 06 modellen som har hatt problemer??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"mor" sin SW 120 HK runder snart 100.000 km. Ingenting nytt og melde, siden siste innlegg ;D (bortsett fra at det også ble nytt trekk på førersetet, på garanti :). En dørstopper (på v.bakdør) har begynt å skape litt leven, men det synes jeg ikke er mer enn man må forvente!

Fikk seg en brukt drivaksel fra Sverige (pga den ødelagte mansjetten) og en firehjulskontroll. Nå holder dekkene også,bare man har nok lufttrykk (ca. 2,8)

Dette er antagelig en bil produsert i siste halvdel av 07 og er fg reg feb 08. Distingtive med exclusivepakke. Ut fra vår erfaringer, har jeg ingen problemer med å anbefale en sånn bil!

Rimelig i drift er denogså,med tanke på at det er 30000 kmmellom hver service, og i tillegg ser det ut som "slitedelene" ikke slites like fort som på forgjengeren. De fabrikkmonterte bremseskivene og klossene (foran) må snart byttes, ellers er det fremdeles stille og kompakt i kuler og ledd i understellet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...