Gå til innhold
lasse

Corsaløp 3 og 4 20-21.juni Rudskogen

Anbefalte innlegg

Hei

Ser av terminliste på at det er satt av to dager.

Hvordan legges disse to dagene opp? Blir det ett løp hver dag?

Hilsen en som sliter litt med å få tidskabalen til å gå opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding.

Da må vi stokke om litt. Pri 1 er uansett Corsaløp ;D

Blir det ekstra god tid til trening da kanskje ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dumt spørsmål kanskje, men vil det være mulig å la bil og tralle stå over natten da eller?

Det blir grillfest i depot på lørdagskvelden, så jada biler, traller, folk og fe står godt over natten....

JE

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kansje et dumt spørsmål men er det åpent for "fri" kjøring for oss amatører imellom løpene?

-Thomas-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan noen hjelpe meg å finne tidsskjema for disse dagene. Mener å ha sett det et sted, men finner det ikke hverken her eller på CI.no sidene.

Tidsskjema blir distribuert til alle deltagerne sammen med tilleggsregler i løpet av kvelden.

JE

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mottatt og studert. Dette gleder vi oss til :)

Aiaiai, dette kan jeg like!

Jeg også har tenkt å slutte med dette:

Race12008.jpg

Håpet er at Abarthens nye racingstuk skal hjelpe  ;)

Abarth0509026hyreside-lite.jpg

Abarthfront.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser i tilleggsreglene at det skal være stående start. Vi hadde en avstemning på forrige førermøte og det ble vel soleklart flertall for kjørende start. Er det noen grunn til at dette er endret til stående igjen?

Jeg føler det er både tryggere, enklere og mindre ødeleggene med løpende start, men det er nå min mening.

Mats

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter forrige løpshelg ble dette tatt opp i styret. Siden dette gir ulike fordeler og ulemper for alle så har vi valgt å ta annenhver løpshelg stående og rullende. Det ble nøye diskutert på forrige styretmøte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok da trengs det sikkert ikke diskuteres mer her nå:)

Høres ut som et greit kompromiss for sesongen.

m

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er vel corsadeltagerne stilte til start på rudskogen i full gang med grillfesten. Håper været ikke setter noen stopper på grillingen... det var VELDIG truende skyer når vi dro etter løpene.

Utrolig morro å se på dagens kvalik og løp. Nivået blir høyere for hver gang og tidene begynner virkelig å bli respektable.

Gratulerer så mye til Christer Rasmussen med 1.06.970

En liten rapport fra løpene

Det var veldig spennende i klasse 3 og 4. I starten var langlo uheldig, og på mesterlig vis kjørte han seg opp gjennom hele feltet. Vitamin Beta måtte virkelig jobbe for å holde han bak seg ;D Themaen var litt for rask på strekka og litt for bred i svingen, men langlo skal ha for innsatsen. Gratulerer med seiern til Vitamin. Det hjalp med en liten dropp på bilen ;) I bakre del av feltet var det tjukt med autobikinier, Kjell klarte etter mye fighting å slå Rune Risholt med Alfettaen. Gopp hadde en tett fight med Lars Ola?? og 75'n.

I klasse 1 og 2 var det litt lengre mellom bilene, i Klasse 1 var det bare 2 biler til start. Det var tett mellom Trond og Christer i starten, men dessverre måtte Christer Rasmussen bryte med bensinlekkasje og etter at Trond ble alene slapp han nok litt på gassen. Bilen til Christer er helt rå i sving, den sitter som en klegg gjennom langsvingen. Mats knuste all konkurranse i klasse 2, og med rundetider som er helt opp i toppen av hva klasse 1 bilene klarer skulle det vel bare mangle. Gratulerer mye med den seieren der Mats, jeg håper du holder deg i klasse 2 jeg...

Stå på og kos dere i morgen. Neste gang vil jeg også være med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja håper været holder. i skrivende stund fint i oslo men det så ut som ragnarokk stod for døren når jeg dro fra banen i femtiden! Fin kjøring idag og veldig gode tider! Jeg mener 1.06 er vel beste tid i løp hittil i corsaen - Per Abrahamsen var på 06 i fjor i Kovacs sin bil - men på trening? Uansett seriøst raske pass i dag!

Det er dessuten bare å konstatere at ikke alle røde (flate) biler går superfort ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En flott dag ja!

15 minutter etter at siste bil var i mål åpnet himmelen seg med et uvær av de sjeldne! Det regnet, tordnet og haglet om hverandre.

Mer flaks kan vi vel ikke ha.

Men etterhvert klarnet det opp, grillen ble fyra opp og det ble en rett så trivelig kveld.

Høydepunktet var når fru Vitamin Beta fyra opp vaffelpressa og servert rykende varme vafler og nytraktet kaffe til alle!

Nå er det noen timer på øyet så sees vi nok på banen imorgen tidlig.

ABSOLUTT ALLE ANBEFALES VARMT Å TA TUREN PÅ RUDSKOGEN I MORGEN!!!!!!!!!!

JE

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig så trivelig var det på Skogen i dag. Frisk racing og blide folk, hva mer kan man ønske seg? Det eneste må være å se flere biler på frikjøringen. Hadde det ikke vært for deltagere med andre merker (BMW - Subaru m.fl.) så hadde det ikke vært mye liv. Har alle alfister med interesse for frisk kjøring på bane konvertert til Corsa-piloter? Eller kommer det fler i morgen?

Jeg vil også benytte anledningen til å vise dere helgens safetycar. Forrige helg var det en Britisk Aristokrat, denne helgen er det tysk drosje. Når får vi en fyrrig italiener som safetycar i landets tøffeste racingserie?

corsasafetycar.jpg

Til tross for et par hundre dieselhelster og habil pilot med mikroskopiske hemninger hadde vi store problemer med å holde følge med feltet. Undertegnede bli sjelden bilsyk, men i dag var det nære på.  :P Corsapilotene ruler. ;D ;D

Jeg forlot Rudskogen våt som ei bikkje akkompagnert av tordenskrall og lynglimt sterkere enn all verdens xenonlykter. Det var derfor hyggelig å høre at dere fikk en fin kveld der oppe etterhvert. Nå skal jeg ha et heat med Jon Blund, og setter kursen mot Rudskogene så fort småfuglene er ferdig med morgenkonserten sin. Håper å se mange blide alfister på skogen i morgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin søndag på rudskogen! Fikk min banedebut i hvit integra også, definitivt bitt av basillen! Bilen var også knallgod, passet rudskogen bra.. Den ble visst en utfordring på vått føre, da var ikke jeg utpå..

I'll be back, forhåpentligvis i Alfa neste gang :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk til alle for nok en flott løpshelg! :D

Fight'n med Kleven, Espen E og Liam idag ble ganske tett til tider, men du verden så morro'a!  ;D Gleder meg til neste gang allerede!

Kjørte de siste 7 rundene med overdøvende klank-klonk-dunk lyder fra suddeludden så det må nok tilbringes noen timer i garasjen før testkjøring på Italiensk Dag :)

Håper alle har kommet seg vel hjem! :)

Forza Corsa Italiana!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...