Gå til innhold
EA

Clutchproblem alfa 75

Anbefalte innlegg

Hei

fekk eit problem med clutchen min idag.. Når eg trykker inn pedalen så får eg den ikkje heilt inn uten å trykke veldig hardt(det kjennes ut som om det er noko som gir etter), og den tar ikkje før veeeldig langt ute... Dette skjedde plutselig og den har ikkje vore sånn før.. Er det nokon som har vore borti dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg har no sett at det var hull i den trekkspillgreia på slavesylinderen, og det kom litt veske ut der... då er det vel stor sannsynlighet for at det er der feilen ligg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det nokon som veit om slavesylinder med vinkla tilkobling passer rett på utan noko om og men? Det er det dei har på mekonomen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Ta og luft og kjør litt om hverandre og se om det hjelper.

Sjekk også om slavesylinderen ikke lekker ut av oringene i stempelet. Hvis den gjør det, så bytt den.

Mvh.

E.Kovacs

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kordan får eg av denne slavesylinderen egenltig? eg sliter litt med å få den laus frå den armen som løyser ut clutchen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Slavesylinderen sitter i et hull i en brakett på clutch-huset. Den er sikret med segerringer som ruster og må skiftes ved bytte av sylinder. Disse får du tak i hos wurth eller liknende. Plukk av de gamle ringene og det skal være grei skuring å trekke ut sylinderen.

Henrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg fekk det av, det var jo egentlig litt for lett for at det skulle vere nødvendig å spørre om det. Men om nokon skulle lure på om slavesylinderen dei har på mekonomen med vinkla tilkobling passar, så gjorde den det. Eg såg ikkje noko til den vinkla tilkoblingen og den var heilt lik som den som sto der fra før...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...