Gå til innhold
Han5y

Vibrasjon 155

Anbefalte innlegg

Ser det er en tråd om det samme bare med 156, men har fått det på min 155, dekkene er balansert, og klar, så er ingen problem der. Hadde ingen viberasjoner med vinterdekk, hva kan dette være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sommerdekk som ikke er balansert ;) (ja ser at du skriver at de er balansert men det er de da ikke hvis du ikke hadde problemer med vinterdekk)

Du kan jo prøve å bytte ut en og en felg med vinterdekkene og se om noe forandrer seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dårlige dekk?? Min vibrerer på utslitte sommerdekk (mulig felg) helt fin på vinterdekk. Men nå byttes hele sommer sulamitten bare de klarer å levere før sommer'n er over ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har balansert sommerdekka på et skikkelig sted, så sjekker de jo om felgen er skadet, eller dekket gåent. Og hvis du er sikker på at det ikke var risting på vinterdekka, så er det jo noe med sommerdekka. Har du sjekka at alle sentreringsringer er på plass? hvis du har det på sommerfelgene that is.. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I vinter med vinterdekk var det ingen viberasjoner, men med sommerdekkene ble det værre. Det føles ut som bilen går opp og ned i lav fart (10-30kmt), som om dekket skulle hatt oralformede dekk og felger.

I tillegg når bilen kommer i litt fart så er det vanvittige viberasjoner i ratt.

Har prøvd å stramme boltene, og det ble gradvis bedre, etter hver stramming, på rundt 90kmt på speedo, så stopper både viberasjon i ratt og humping av dekk, over dette starter et rent helvette fra 90 og oppover.

En av bakdekkene fikk nytt dekk denne uken, og alle felgene ble balansert, men nå vet jeg ikke om dette er et fungerende utstyr, eller om det er balanseringsutstyr som tar på årene. 

Med sommerdekkene i fjor så ristet det ikke før man passerte det dobbelte av høyeste lovlige hastighet (selvfølgelig testet på Autobahn.....), men under dette var dette helt fint.

Kan det være senterringene?

Kan også nevne at calipere bak ble tatt av, og satt på, vet ikke om dette kan ha noe med saken å gjøre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noen av dere løse skiver? Altså skiver som holdes på plass kun med hjulboltene, og ingen egen festeskrue? Da skal du være påpasselig når du legger om hjul. Faller det litt grus eller rust ned bak skiva får ikke denne skikkelig anlegg. Resultat er skeivstilt skive og felg. Ford var plaget av dette en periode (Sierra og Scorpio) og noen anbefalte tynt lag pakningsement eller lignende bak skiva så den holdt seg på plass.

kam

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører ikke du Hansy med 4x100 felger og slingrebolter ? Har du dratt til boltene rett ? De skal ikke dras til "i kryss" som vanlige bolter. Har du senterringer i sentrum av felgene og er de rett størrelse (58.1mm) ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen skal inn på verksted denne uken, for å få fikse deler av ting som står på listen før EUkontroll, da skal firmaet også sjekke dette. Var gamlingen som satt tok bremsene i fra hverandre,og satt de på, og jeg vet ikke kompetansen hans for akkurat det..

Senterringer ble jeg tipset på her om dagen, det kan være det, uanset at jeg kan si noe sikkert, husker ikke dette da jeg la om til sommerdekk.

Har 4x100 på felgene, så kan være det, ja..

Men takk for tipsene, håper ikke felgene blir skeivslitt, eller...litt håper jeg det,for da blir det Keskin KT4 ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører du med 4x100 + slingrebolter og ikke bruker senterringer så er det ikke mye rart at det vibrerer Hansy...... Sjekk dette selv. Trenger vel ikke verksted til det vel ? Hut deg ut i hagen og måk frem bilen  :) Gjort på 5 minutter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

som om dekket skulle hatt oralformede dekk og felger.

...så lenge du ikke ender opp med analformede dekk, skal du bare være fornøyd...

(unnskyld, kun'ke dy meg...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

uten senterringer, så er det ikke sikkert du får sentrert felgene. Hvis ikke du har godt øyemål og er stø på handa :)

Ville sjekka det først. Billigst iallefall. Evt. så har du ikke tatt av de gamle senterringene.. og da er bilen din livsfarlig å kjøre med. God jul.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis av meg kjører alfa (med keskin felger faktisk). Etter han hadde montert disse felgene for første gang så kom jeg en tur på besøk for å bli med på en prøvetur. Det gikk bra lenge, men plutselig ble bilen veldig lealaus. Samtlige felger var løse og vi kunne se bakhjulene vinglet i speilene. Han kjørte uten senterringer.

På min svarte 164 kjører jeg uten senterringer og merker overhode ingen ting og hjulene løsner heller ikke. Også på banen under treffet 18. april. Så det er ikke alltid man trenger senterringer, men noen ganger gjør man tydeligvis det...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis av meg kjører alfa (med keskin felger faktisk). Etter han hadde montert disse felgene for første gang så kom jeg en tur på besøk for å bli med på en prøvetur. Det gikk bra lenge, men plutselig ble bilen veldig lealaus. Samtlige felger var løse og vi kunne se bakhjulene vinglet i speilene. Han kjørte uten senterringer.

Han hadde husket å stramme til boltene skikkelig da?  :P

Jeg testet en BMW der det samme skjedde.. og der var det mennskelig svikt inne i bildet!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...