Gå til innhold
Gjest ideal

bertone kupp!!

Anbefalte innlegg

Vil ikke være negativ, men er det ikke på tide og være litt realistisk med svenskebilene.

Ja det der er jo en god pris, men hvorfor dra til Sverige og ha mye hassle når Uhu selger en fin bil i Trondhjem med akkurat de samme spekka...billigere. Jeg er dessverre så lei at alle skal gjøre "såkalte" kupp i Sverige når vi har mange fine biler i Norge og klan handle med kjøpsloven i hånd..

Regnestykket er jo ikke så enkelt:

Innkjøp 52300 nok

Moms 13075

Frakt, bensin, henger, henting, mat etc 10000,-

Engangsavgift: er vel 4800,- nå

Nye skilt og leie av prøveskilt, frem og tilbake til biltilsynet 2500,-

Murphys law, det er alltid noe defekt 5000,-

Og jeg har ikke nevnt at biltilsynet neppe godkjenner maskineriet på denne som er en TS så da må du kjøpe en org motor for å få den igjenom 10000,-

Og så er det alt bryderiet man har med en bil uten skilter. En dag minst fri fra jobben, trolig to pga visning. Tapt inntekt etc.

Er 97625,- kjempe billig? Nei mer rett sum og for den pengen vet jeg om flere fine biler i Norge. Hvorfor gå over bekken etter vann osv...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke være negativ, men er det ikke på tide og være litt realistisk med svenskebilene.

Ja det der er jo en god pris, men hvorfor dra til Sverige og ha mye hassle når Uhu selger en fin bil i Trondhjem med akkurat de samme spekka...billigere. Jeg er dessverre så lei at alle skal gjøre "såkalte" kupp i Sverige når vi har mange fine biler i Norge og klan handle med kjøpsloven i hånd..

Regnestykket er jo ikke så enkelt:

Innkjøp 52300 nok

Moms 13075

Frakt, bensin, henger, henting, mat etc 10000,-

Engangsavgift: er vel 4800,- nå

Nye skilt og leie av prøveskilt, frem og tilbake til biltilsynet 2500,-

Murphys law, det er alltid noe defekt 5000,-

Og jeg har ikke nevnt at biltilsynet neppe godkjenner maskineriet på denne som er en TS så da må du kjøpe en org motor for å få den igjenom 10000,-

Og så er det alt bryderiet man har med en bil uten skilter. En dag minst fri fra jobben, trolig to pga visning. Tapt inntekt etc.

Er 97625,- kjempe billig? Nei mer rett sum og for den pengen vet jeg om flere fine biler i Norge. Hvorfor gå over bekken etter vann osv...

Inntresant regnestykke,trur eg skal få deg til å skrive reiseregningene mine. ;)

Men er det dyrere å hente bilene i sverige?Trudde det var avstanden som bestemmte det.Og murphyes law,gjelder ikkje den hvis du kjöper norsk bil?Å må du ta meir fri frå jobben om du skal til sverige enn tröndelag,eller?

Sånn som eg ser det er ekstra kosten med å kjöpe seg bil i sverige avgiftene,resten er heilt opp til kor langt du må kjöre.Er den norske bilen på skilt slipper du jo den utgiften,ellers blir vel det også nokså likt.

Å var det ingen som ville kjöpe bilen til u-hu er det vel ikkje marked for de i norge,sånn er det bare.Forövrig var det bare ein opplysning om att det fantes ein bertone tilsalgs,resten er vel opp til kvar og ein.(Har forresten ikkje fått med meg att u-hu prövde å selga ein bertone til den prisen,må sei att det er rart ingen slo til i så fall)

I tillegg kan du jo hamstre med deg billig flesk og sprit,det er jo reine nettoen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uhu skulle bare ha 75 tusen,da ville alle gi 70 tusen (hvis meg en bertone til 70 tusen!) og slikt tull orket ikke uhu,derfor valgte uhu og beholde en av alfa romeos peneste biler... Hver eneste dag kjører uhu sin bertone til og fra jobb,vel vitende at denne er like driftsikker som en toyota,ja selv med ts motor.

Vel Uhu kom på langt bedre tanker,bilen blir hos far. (Akkurat hjem etter en lengre kjøretur i den....)

Egentlig er det et under at noen vil selge en slik bil,konklusjon er at den da må begynne å få "d"...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uhu skulle bare ha 75 tusen,da ville alle gi 70 tusen (hvis meg en bertone til 70 tusen!) og slikt tull orket ikke uhu,derfor valgte uhu og beholde en av alfa romeos peneste biler... Hver eneste dag kjører uhu sin bertone til og fra jobb,vel vitende at denne er like driftsikker som en toyota,ja selv med ts motor.

Vel Uhu kom på langt bedre tanker,bilen blir hos far. (Akkurat hjem etter en lengre kjøretur i den....)

Egentlig er det et under at noen vil selge en slik bil,konklusjon er at den da må begynne å få "d"...

Neste gong får du forlange 80,000,- då vil vel alle gje 75000,-

Ellers er nok det absolutt mest fornuftige å gjer som du gjorde ,beholde han.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...