Gå til innhold
lo

Hjelp! Registerreimskifte 2.0ts, hva trengs?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg trenger litt kyndig hjelp.

Min 01´ 147 selespeed er snart moden for nytt registerreimskifte, og siden jeg likevel skal til Italia neste uke tenkte jeg å spare inn litt på å kjøpe med meg nødvendige deler til jobben derifra (tenker å få jobben gjort på et verksted hjemme).

Ettersom jeg ikke er veldig kyndig på dette lurte jeg på om noen kunne ramse opp hva som bør kjøpes inn (reim, diverse hjul, vannpumpe(?) osv..)  Selvfølgelig veldig flott om noen har noen delenummer, eventuelt delenavn på engelsk/italiensk også). Er det forresten noe annet som også kan være greit å ta med i samme slengen med tanke på fremtidige servicer osv (nærmer seg 135kkm)?

Mvh, Christian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Christian

-Registereim og balansereim - Cam belt + balance belt

-Strammer til begge reimene - (Cam + balance) belt tensioner

-Løpehjul - Idler

-Vannpumpe - Water pump

(noen mer italofile enn meg får ta seg av den italienske oversettelsen ;) )

Eventuelt "viftereima" og kamvariatoren :) Skal du først bytte registerreima kan det være like greit å bytte kamvariatoren også :) kjedelig om den ryker like etterpå :) I tillegg koster den ikke så mye når du handler i utlandet :)  Litt mer omfattende jobb, men kan være verdt det :)

I såfall bør du passe på og få kjøpt med deg låseverktøy til kammene, verktøy til å løsne variatoren og simmerringen til innsugskammen.

Lykke til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finn først ett verksted som er villig til og ta jobben når du kommer med delene, og få pris på denne.

Verkstedet lever jo vel så mye av og selge deler som av og utføre jobben.

Ofte vil man da prise jobben høyere og vinningen går opp i spinningen so to speak . . .

Skulle det mot formodning bli noen problemer i ettertid er det også lett for verkstedet og skylde på delene du kom med - de kan selvsagt ikke stå inne for det, og du må trolig gå på de du handlet delene av - noe som kan være en lang og strevsom prosess du ikke har noen garanti for og vinne frem med.

Bare så du har det i tankene før du shopper parts  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Takk for rask respons og gode tips!

Dessverre er det ikke aktuelt å få jobben gjort der nede da bilen ikke skal være med. Skal innhente pris fra verksted på forhånd. Bruker et verksted som i hvert fall tidligere bare har vært positive til dette, men ser poenget med at kanskje dette er dumt å gjøre akkurat med regreim.... Bor ganske langt nord i landet, så dessverre ikke så alt for mange alternativer, og prisene for regreimskifte m/deler jeg har fått tilbud på så langt har ligget 3000-4000 kroner over det jeg betalte sist mens jeg bodde lengre sør (har bare ringt rundt, derfor ikke fått spesifisert hva som er deler/arbeid).

mvh, Christian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...