Gå til innhold
Gjest bjarnere

FLÅKLYPA GRAND PRIX

Anbefalte innlegg

Neste helg er det pinsehelg, og massevis av bilgale mennesker har tilbud om forskjellige treff og turer. KARN arrangerer som kjent sin fantastiske pinsetur, men den kan dessverre ikke jeg delta på. Grunnen til det er at Scuderia Strand og undertegnede skal ha en liten generalprøve i forbindelse med GDW denne helga.

Vi skal være i området rundt Lom, Geiranger og Trollstigen. I Lom foregår norges aller største veteranbiltreff nemlig FLÅKLYPA GRAND PRIX med godt over 300(!) startende. Det kan da være greit å sitte med en foccacia på bakeriet i Lom å bare se på.

http://f-gp.net/

I Geiranger vil bygda fylles med Jaguarer utover Lørdagskvelden. Vi har planer om å møte vår gode BMW-venn Grazatfahrer et eller annet sted for litt felles kjøring. Noen fler har også signalisert at de ønsker å ta en tur. Dette blir spontant og uformelt.

Er det noen fler som ikke skal være med på KARN`s pinsetur som kan tenke seg en spontantur i pinsa?

Kanskje kan jeg friste med en tidligere tråd:

http://cuoresportivo.no/index.php?topic=21425.0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som ei bra helg, Grapz! Jeg stiller hvis jeg finner en co-driver, og det har jeg antageligvis gjort. Finner ut av det i mårra. Så lenge Uno'n oppfører seg som han skal (det gjorde han såvisst i 60 mil i dag  ;D), teltet ikke er fullt av mygel og det ikke meldes storm må jeg benytte muligheten!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja Lucky! Flåklypa Grand Prix kan nok være et ordentlig skue........................

Scuderia Strand og undertegnede har jo en jobb å gjøre, men det må vi vel få fikset på et vis. Stort vakrere kjørerute enn Geiranger, Stryn, Trollstigen-området finnes vel knapt i dette land!

Problemet blir vel å finne et overnattingssted i Lom.......................men så lenge det finnes telt.........................

Å sitte å tromme fingrene på salongbordet i pinsa er et dårlig alternativ, egentlig!

post-0-14779325674098_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hva slags jobb dere har å gjøre, men så lenge det ikke drøyer i timesvis er det neppe noe problem. Jeg syns det hadde vært greit å komme seg hjem i løpet av søndag. Utover det er veien målet.

Overnattingssted, ja... Jeg kommer nok til å satse på telt; lite som overgår kaving i mørket i en småkald sovepose med den duggfriske teltduken klistra i panna. Hadde det vært et alternativ å kjøre på lørdag morgen, tidlig nok til å få med oss GP, for så å kjøre videre til Geiranger for natta? Jeg har ikke avstandene helt klart for meg.

Hadde vært et trivelig scenario:

pic-36275.jpeg&usg=AFQjCNGABhDVpo-3__pjtOhVi_Wr0WJwQw142195.jpgpic-36275.jpeg&usg=AFQjCNGABhDVpo-3__pjtOhVi_Wr0WJwQw

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jobben vi skal gjøre er å sjekke forholdene på hotell Union og Villa Visnes, samt å ta en generalprøve på GDW-traseén! Det er mulig Søndagen blir avsatt til dette.

Vi stresser ikke !

Vi må bare vite tidsforbruk etc.

Alt er meget uformelt.....................så her kan den som vil henge seg på i større eller mindre grad.

Bare det å være i dette området er jo knallknæsj ! Det er jo omtrent umulig å mene noe annet....................

post-0-14779325674818_thumb.jpg

post-0-14779325675017_thumb.jpg

post-0-14779325675207_thumb.jpg

post-0-14779325675494_thumb.jpg

post-0-14779325675662_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja Lucky! Flåklypa Grand Prix kan nok være et ordentlig skue........................

Scuderia Strand og undertegnede har jo en jobb å gjøre, men det må vi vel få fikset på et vis. Stort vakrere kjørerute enn Geiranger, Stryn, Trollstigen-området finnes vel knapt i dette land!

Problemet blir vel å finne et overnattingssted i Lom.......................men så lenge det finnes telt.........................

Å sitte å tromme fingrene på salongbordet i pinsa er et dårlig alternativ, egentlig!

han på bildet har ihvertfall ikke fingra på salongbordet ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

han på bildet har ihvertfall ikke fingra på salongbordet ;D

Observant ! Han bruker vel pusseskinn til bilen også ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når tenker du avreise, Grapz? Jeg tar med meg to passasjerer og drar lørdag morgen. Satser på et stopp i Lom for å få med meg litt av løpet, for så å dra videre i retning Geiranger. Med det været som er meldt satser vi på telt (Italianos; jeg kjører tross alt ikke Alfa ;)) og ser om vi finner oss en fin plass enten før vi begynner nedstigninga til Geiranger, eller nede ved fjorden. Dalsnibba har åpnet for sesongen, så vi kommer nok til å ta en tur innom for å nyte utsikten (og livet generelt). Blir nok ikke like bra tur i år, med bil med tak, men skal nok klare meg allikevel.  :)

Hadde vært veldig trivelig å møtt på både Bertone(?), Coupe, Delta Evo osv på vår ferd!

-Vegard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne gått tenkt meg en tur på dalsnibba, fruen har litt høyde skrekk så da blir jo det ekstra morro for oss andre  :). Er det lørdag eller søndag dere tenker på?

Satser på dags tur.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser ut til at søndag blir dagen for den sia av fjellet. Skal vi prøve å møtes på Dalsnibba på søndag? Det er jo egentlig ikke noe opplegg for turen, men det trengs det heller ikke med et sånt landskap og vær. Å møte på noen italienere oppi herligheten hadde vært prikken over i'en.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det Uno turbo du stiller med ?

Tar ferga fra Linge til Eidsdalen kl 1020 og vil da være i bunn av geiranger ca kl 1100. Hadde vært morro om flere fra Ålesund regionen hev seg med. Skal vi si Kl 0900 fra Shell på Sjøholt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer i Uno Turbo, ja. Blir nok en annen opplevelse enn i Barchetta'n i fjor, men jeg skal klare meg.  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se her ja! Scuderia Strand og undertegnede dukker opp i Geiranger i morgentimene på Søndag. Vi tenkte å ta ferja til Hellesylt kl 1100, men vi kan snu på flisa og ta det omvendt. Vi kan avslutte dagen med den ferja. Da kan vi være på Dalsnibba sammen med dere. Det jeg vet er at Dauervollgass i 2800 CS er å finne i Lom på Lørdag. Vi skal også innom å hilse på vår venn Runet i Nordfjordeid i løpet av Søndagen.

Uansett, det blir gøy å hilse på bilentusiaster fra området. Jeg drar tidlig Lørdag morgen sammen med Lucky i retning Lom.

Dersom noen er i området, Lom, Geiranger og Dalsnibba på Lørdag og Søndag, så hadde det vært riktig så trivelig å møtes! Hvor er resten av trønderbataljonen? Ståle?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gleder meg, skal bli kjekt dette ;D8)

Skal overnatt i campingvogn øverst i geiranger (Dalen camping)

fra fredag til søndag iallefall, et greit utgangspunkt for utflukt. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med finvær i hele helga, og en startliste som inneholder Zundapp, DeSoto, MG, Packard, A-Ford, T-Ford, Studebaker Diktator, Humber Hawk, Cortina, Kapitän, Consul, Moskowitch, Olympia, Bentley, Fairlady, Tiger, Spitfire, Morgan,  AMC, Blitz, Taifun, Shelby Cobra,  Rolls, Anglia, Fiat 1100, E-Type, Mercury, Imperia og en NSU er det vel bare å hive seg med.

Batteriene lades og minnekortene tømmes og jeg står klar alt for tidlig på lørdagen :)

Siden det er meldt kanonvær og Valvoline MaxLife tydeligvis ikke er Grappas yndlingsodør så er det sikkert best om jeg stiller i komfortvoga. ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir ei minnerik helg - garantert.

Pakkar telt og deler av familien i CS-en og køyrer frå Sunnmøre til Lom laurdag morgon.

Deltakarlista på Flåklypa er lang og variert, så der må vere noko for einkvar smak.

Geiranger og Dalsnibba på søndag virkar å vere ein god plan.

Etter cruiselista skal Aida Aura gjeste Geiranger på laurdag og Funchal kjem på søndag.

Eg skal vinke når eg møter italienske bilar på min veg. Ha ei fin helg!

Her er bilder av Funchal og eit av CSen frå Geirangerturen til Cuoregjengen i fjor.

ar_funchal.jpg

DSC_0499.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...