Gå til innhold
Karl Erik

Startproblemer Alfa 156 JTD 1,9

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et problem som ikke mekanikeren her på stedet finner ut av siden han ikke har diagnoseutstyr for Alfa (ulempen med å bo i Troms).

Bilen er en 2003 modell som starter uten problemer dersom den har stått litt og er kald, men dersom jeg kjører mer enn en halvtimes tid og lar den stå i 5-10 min vil den ikke starte igjen. Må da vente i 20 min før jeg får start, og da starter den som bare det... Det er mer enn nok strøm på batteriet, dieselfilter og luftfilter er nettopp skiftet, så her er jeg i villrede..

Noen fornuftige sjeler som har en løsning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da står  erg .  ventilen din sansynleg på full åpning og da vil ikke bilen starte  for di  den har feil blanding løsning er og  skrue løs ventilen og gjøre  rent . eventuelt blokkere den i stengt modus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann.

Stopper den under kjøring, har du merket symptomer på motorkutt ved høyere turtall ? ?

IHvis dette er tilfelle så er det turtalls sensoren din som spøker.

H.R

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner igjen dette. Det tar +/- en halv time før bilen starter igjen etter korte stans. Bilen kan også finne på å stoppe under kjøring. Skifte av veivakselgiver (eller turtallsgiver) fjernet problemet. Ikke så dyrt heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok Carpati er på rett spor her.

Legg merke til turtellern, er denne død når den ikke starter mangler signalet herfra.

Når det gjelder diagnose kan du lese feilkoden med allt utstyr som dekker eobd, man trenger ikke ha en spesialtester for AR.

Tror de fleste verksteder har sånn nå om dagen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

har en 156 sw 2000 mod som nå har sviktet meg helt. Det begynnte med at den kuttet motoren ved høye turtall, så ville den ikke starte når den var varm og nå starter den ikke i det hele tatt. Er det denne turtalsgiveren som er problemet, eller kan det være noe annet?

Hvordan bytter jeg evnt denne delen?

Mvh

Øyvind.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...