Gå til innhold
Det er planlagt vedlikehold og oppdatering av forumet de neste dagene. Dette kan resultere i treghet eller korte perioder med utilgjengelighet. Vi beklager på forhånd ulempene dette måtte medføre. ×
Gjest Even Nordahl

GTV 2.0 med injection fra alfa 90?

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet over en alfa 90, i den sitter det en 2 liters nord-motor med injektion. Bosh Motronic. Er det noen som har noen formening om hvordan det hadde fungert med denne toppen med injektion, motorstyring og det hele i en GTV?

Følger ellers med på diskusjonene her rundt temaet TS topp på Nord blokk hvor målet er mere effekt.

Passer topplokket på alfa 155 q4 på en TS blokk?

Denne kombinasjonen burde i såfall gi de beste muligheter for lange sorte striper i asfalten!

Eller hva med motor fra Giuiletta turbodelta? 2 liters Nord-motor med turbo?

Har ellers hatt min GTV 2.0 på EU kontroll, og den passerte glatt. Den hadde alt for lav CO, og med å stille opp den går den nå også på tomgang.

Med Hilsen

Even Nordahl

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle vel ikke vaere saa vanskelig? Men husk at og bensinsystemet maa bygges om med el. pumpe og retursystem... og komplett ledningsnett maa ogsaa foelge med over paa GTV'n.

Og du faar med kamakselvariator paa kjoepet... :)

Kan selvfoelgelig chiptunes ogsaa, saa vidt jeg vet...

Er 90'n gammel nok er det vel heller ingen katalysator. Godkjenning? Sannelig om jeg vet, men du vil jo holde deg innenfor avgasskravene, saa det skulle vel ikke vaere noe problem. Ville kanskje undersoekt litt rundt med de aktuelle instanser...

En kollega av meg har en gang en Giuletta ombygd til "TS" med motor og drivverk... Girkassa til de siste aarsmodellene 75 er bare saa mye bedre enn de "gamle"...

Go for it!

Met vriendlijke groetjes uit Nederland

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. motoren i 155QV er så vidt jeg vet en Lanciamotor med støpejernsblokk, Toppen kan sikkert passe på de senere ts-motorene i Alfa fra 155/56/47/66 TS 16v, der det jo er sånne hi-tech jernblokker. :-[ (Je liik aluminiumsmotorer,je) MEN 90 IE-motor går rett inn i gtv,den. tror t.o.m tanken passer, bare å legge opp litt strøm og returrør (som nevnt ovenfor) STÅ PÅ!

(Noen som vil kjøpe en TS fra 164?? (kan også skaffe innsug og fordeler fra 75ts, noe som må til for å langsmontere den)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...