Gå til innhold
fubu81

fUBU`s 164

Anbefalte innlegg

Får vel lage meg en tråd  her  jeg å da  om  min  nyinnkjøpte 164 ^^

Litt info  om  bil :  Alfa Romeo  164 2.0 TS 1993 modell facelift

210000km oljeskift hver 8000km ifølge tiligere eier

Alt elektrisk, seter, vindu frem+bak, el klima  ;D

Vil kalle d strøken lakk, untatt en litn avskalling på  venstra hjulbue, liten  en  >:(

*kommer vel mer etterhvert som  jeg ordner å koster på ;)

Planer :   Senk! ett krav, å noen nye 17" felger å en skikkelig rubbish  å polish  når sola kommer frem igjen  i Trondheim  :)

Noen  fine  alfa  matter med  logo og de orginale  tåkelysa  :) Stereo er ett eget kappittel,så det blir digert, så der

legger jeg inn bilder etterhvert som  det blir  bygd / lage en  prosjekt tråd ( prisklasse blir nok 30k ++ ) musikk er en del  av livet  mitt, så

da er det viktig med god lyd  :P

Tror det skal være nok  for å  få  bilen  rimelig strøken å passe " cool "

i allefall en drøm som  blir sann for meg, drømt lenge om  164 facelift i denne fargen akkurat,så da måtte jeg

benytte sjangsen da  det  kom en  for salg  ;D

* Så noen bilder av  vogna *

alfa_1.jpg

alfa_2.jpg

alfa_3.jpg

alfa_4.jpg

alfa_6.jpg

alfa_7.jpg

Få tadd noen egne bilder endag og ;D

** Kommer mer når jeg starter å gjøre rep før eu  kontrollen, kan vel bruke denne tråden her som  min  tråd  om  bilen  vel? oppgraderinger jeg tar osv? 

se forøvrig : http://cuoresportivo.no/index.php?topic=24854.0     ;)

Så da gjenstår det bare å  ønske sæ sjøl  velkommen  inn blant Alfa gutta endelig  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis!

Andre gang den vogna er i Trondheim no da? Har du tilhold ved Havstein? Du er velkommen til kaffedyst første onsdagen i måneden på Frati, Jakobsli. Vi diskuterer likt og ulikt, høgt og lågt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøff bil i tøff farge som ikke er helt vanlig. Liker veldig godt den fargekombinasjonen. Eibach er nydelig som senkesett, mens H&R er litt strammere og mer sportslig.

Velkommen i gjengen  :D

vh

håkon (fortsatt eier av en herlig 164 24v super)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis!

Andre gang den vogna er i Trondheim no da? Har du tilhold ved Havstein? Du er velkommen til kaffedyst første onsdagen i måneden på Frati, Jakobsli. Vi diskuterer likt og ulikt, høgt og lågt!

Tilhold Bergheim terasse :)  ja kanskje det om finner hvor det er :P hehe

Tøff bil i tøff farge som ikke er helt vanlig. Liker veldig godt den fargekombinasjonen. Eibach er nydelig som senkesett, mens H&R er litt strammere og mer sportslig.

Velkommen i gjengen 

vh

håkon (fortsatt eier av en herlig 164 24v super)

** nei den  fargen der  har æ leita lenge etter på en  alfa 164 ;D Fant jo  til slutt :)

HR senker bare 25 mm som  jeg har funnet :( syns ikke det er nok i grunn. fant ett sett  i usa som  senka 2,5" foran  og  2,25" bak venter på  svar angående frakt å slikt av det enda. Noen som  vet om 155 har likedan  fjærben ( fant justerbart til den) eller er det totalt annerledes?

Men en  nyydeli bil i rett farge,sku ønska var beige skinn interiør bare :(  (noen som  har? ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med pen bil, blir morsomt å se videre her. 164 er en slager med senk, og felger ;D

Planer for bilstereoen? Merker? Hvordan skal du gjøre det videre for å få bassen fra bagasjen til coupeen? Bassport gjennom hattehyllen, eller har du noen andre skumle løsninger? ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med pen bil, blir morsomt å se videre her. 164 er en slager med senk, og felger ;D

Planer for bilstereoen? Merker? Hvordan skal du gjøre det videre for å få bassen fra bagasjen til coupeen? Bassport gjennom hattehyllen, eller har du noen andre skumle løsninger? ;D

Bassport opp i  hatthyllen er tabu i stor sammenheng gitt!! Blir nok Pioneer & harmann/kardon her i gården ;D

+ masse noisekiller i trunken!

Trenger du  bassport har du  for lite anlegg ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, du har et poeng, men regner med 164ern er like tett mellom bagasjerom og coupe som min 155, og det er ikke mye som kommer inn til meg som sitter i bilen. Men heldigvis ingen bagasjeromsviberasjoner, selv med 2x10" Hertz i bagasjen :)

Pioneer spiller/høytalere og HK elektronikk,regner jeg med? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, du har et poeng, men regner med 164ern er like tett mellom bagasjerom og coupe som min 155, og det er ikke mye som kommer inn til meg som sitter i bilen. Men heldigvis ingen bagasjeromsviberasjoner, selv med 2x10" Hertz i bagasjen :)

Pioneer spiller/høytalere og HK elektronikk,regner jeg med? :)

I lukket bagasjerom skal det mye til for å få  lyd ja! 10" er jo det bruker i kicker panelet det :P Nei her blir det nok 2/3 pioneer 12", Pioneer fronsett å hatthylle.HK  blir i  monoforsterkere til subbene+en kondensator pr.forsterker(2). har de  nå, er noen helt syykt råe beist! Spiller blir nok  sony, enkelt  å greit å ikke mulig trykke seg bort! Allti hadd det,å aldri hadd tull med de ;D

Dyreste investering blir vel kasse som  passer "just"  i  bagasjen, den  biten tar  hifi klubben ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med tanke på senk så "sies det" at for mye senk på 164 ødelegger den fine geometrien med tanke på at bærearmer ikke skal ha for rett vinkel ut fra karrosseriet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel synd å banne i  kirka, men "granadaen" jeg hadde, senka vi 12 cm foran :P der snudde vi styrekuler å modifiserte med sveis :)  å det holdt som bare juling det, hjulgeometrien  var som ett skudd etterpå der.

Men skal  ikke senke  så  hinsides da, 5 cm ska holde :) om det ikke blir 40mm fra UK

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sier ikke det ikke GÅR å senke bilen i bakken. Det jeg mener med å ødelegge geometrien vil si at du ødelegger mer av kjøreegenkapene enn du gjør dem bedre....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med safe bilvalg. 164 er en godt sammenskrudd bil som etter min mening er helt kurant å skru på også. Dog litt trangt i motorrommet på V6. Liker godt faceliften innvendigt med annen midtkonsoll og dashbord osv. Ikke store forandringen fra vanlig men det gjør sitt syns jeg. Dette blir bra! Angående senking osv så er det senk på min bil men ikke mye ( http://scuderiau5.com/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=13595&g2_serialNumber=1 ) aner ikke hvor mye min er senket men min er ganske stiv så jeg subber ikke selv ved sportslig kjøring. Var først på autoslalom at jeg subba litt, men det var mest pga for store framhjul som tok borti under mye rattuslag. Av hjul har jeg 17" og det passer svært godt etter min mening. 235/45-17" både fremme og bak. Sporer som et helvete på dårlige veier men det venner en seg godt til. Av annlegg har jeg gjort det meste diskre. Nypris på audio deler her til lands er ca 20 lapper. Ser ikke slikt ut men det er slikt jeg liker det vertfall :) Og bra spiller det også syns jeg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sier ikke det ikke GÅR å senke bilen i bakken. Det jeg mener med å ødelegge geometrien vil si at du ødelegger mer av kjøreegenkapene enn du gjør dem bedre....

Ja jeg skjønner jo det da :) hehe,skal  ikke klin ned den  her vertfall,blir det  jo umuli komme frem  i trondheim me alle sine  JÆ*** fartsdempere...

Gratulerer med safe bilvalg. 164 er en godt sammenskrudd bil som etter min mening er helt kurant å skru på også. Dog litt trangt i motorrommet på V6. Liker godt faceliften innvendigt med annen midtkonsoll og dashbord osv. Ikke store forandringen fra vanlig men det gjør sitt syns jeg. Dette blir bra! Angående senking osv så er det senk på min bil men ikke mye ( http://scuderiau5.com/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=13595&g2_serialNumber=1 ) aner ikke hvor mye min er senket men min er ganske stiv så jeg subber ikke selv ved sportslig kjøring. Var først på autoslalom at jeg subba litt, men det var mest pga for store framhjul som tok borti under mye rattuslag. Av hjul har jeg 17" og det passer svært godt etter min mening. 235/45-17" både fremme og bak. Sporer som et helvete på dårlige veier men det venner en seg godt til. Av annlegg har jeg gjort det meste diskre. Nypris på audio deler her til lands er ca 20 lapper. Ser ikke slikt ut men det er slikt jeg liker det vertfall :) Og bra spiller det også syns jeg :)

Liker faceliften så godt pga den  endrede fronten  jeg, å re-designa baklys som  ligger  bedre i linje med karossen :)

Har sett  på en dekkpakke fra england 499 GBP + 160 GBP  i frakt, men husker ikke hvor mye moms det er på dette i  farten  igjen, anyone? 24 % ? er uansett billigere enn å  kjøpe her, vertfall da de ikke harfelgen her til lands engang :(

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=350193107691&ssPageName=ADME:X:RTQ:GB:1123

de der, blitt pene de  tror  jeg ;D har jo  penga, bestillt engang før fra han der, 14 dager var felga på omlastings terminalen, men venter litt enda  å ser om  blir noe respons på  ønskes kjøpt tråden :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da sitter jeg tenker, er ikke lett finne noen  fine  brukte felger , eller billige nye her til lands, så da spørrs det om det  blir en  runde  å bestille fra UK  likevel tror  jeg,gikk jo greit  ifjor og det :) Da blir det felg under ;D med 215/45 ZR17...

Tror denne  kommer til å kle  bilen, til ca 6600 levert i trondheim så tror ikke jeg det er dumt? eller?

1237420616857_DOTZ_-_Radium.jpg

knallfin  felg syns nå  jeg... lei  å leite på nett etter nå så, lyst å få det i  boks ;D hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

www.megahjul.com

Ringte å snakka me ei dame der igår, syns ikke det kom frem så mye fine felger i grunn, å  i tilleg var det da snakk om  bare 4 x 100 å  slingrebolter.noe jeg egentli  ikke syns  høres så klokt ut =/ funker vel sikkert greit men...

Billigste  megahjul pakke var 8700,- i 17" å de var  ikke på  langt nær like pene som de fra UK

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt slingrebolter på min 155 i et års tid nå, gamlingen har hatt det på 156 i 3 år, aldri vært noe tull med det, og har fungert råbra. Men, fyr på med felgpakken, greit nok, kan komme litt uforutsigbare utgifter, moms osv, så ikke om du hadde regnet dette med i prisen på felgpakken, men disse var absolutt de peneste. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Megahjul har veldig gode rabatter. Og de selger felger til din boltsirkel jo, det spørs bare på hvilke felger du er ute etter. Men du kan helt sikkert få kjøpt Team Dynamics Race Pro 1,2 med dekk for en billig penge. Kommer vel på rundt 12 lapper i 7x17 med dekk. En kompis har nettopp handlet. Og om du ser på Martins som er importøren av disse felgene da så ser du at du har fått ganske mange tusen i avslag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Humm, syns de kan  skrive på  hva slags sirkler de leverer i  vertfall. blir så lei  å skrive masse henvendelser å referere til felg nummer... 12lapper blir for dyrt i grunn... Vil ha noen  som  er a`la de jeg la bilde av

Vi får se, vi får se ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt slingrebolter på min 155 i et års tid nå, gamlingen har hatt det på 156 i 3 år, aldri vært noe tull med det, og har fungert råbra. Men, fyr på med felgpakken, greit nok, kan komme litt uforutsigbare utgifter, moms osv, så ikke om du hadde regnet dette med i prisen på felgpakken, men disse var absolutt de peneste. :)

Blir ingen  moms når pakken  "på papiret " koster under 1000 norske  :P hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir ingen  moms når pakken  "på papiret " koster under 1000 norske  :P hehe

moms blir det uansett på varer over 200,- kr,  men du slipper toll på bildeler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da sitter jeg tenker, er ikke lett finne noen  fine  brukte felger , eller billige nye her til lands, så da spørrs det om det  blir en  runde  å bestille fra UK  likevel tror  jeg,gikk jo greit  ifjor og det :) Da blir det felg under ;D med 215/45 ZR17...

Tror denne  kommer til å kle  bilen, til ca 6600 levert i trondheim så tror ikke jeg det er dumt? eller?

1237420616857_DOTZ_-_Radium.jpg

knallfin  felg syns nå  jeg... lei  å leite på nett etter nå så, lyst å få det i  boks ;D hehe

Ingenting å si på felgen. Det er som sko mange fine sko men kler det finsko på en i joggebukse f.eks? Tvilsomt. Nå sier jeg ikke at dette er som å kalle 164en for en i joggebukse og felgene for finsko. Men du skjønner poenget.

Jeg personligt mener at felger på 164 skal være litt massive og kraftige med få men kraftige eiker. Da dette kler bilen bedre pga designet. Mens på 166en f.eks så er denne mer rund i formene og på denne liker jeg svært godt mangeeikede felger.

Bare min mening selvsagt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er lov å ha meninger, ingenting som er avgjort enda  så...

Venter på  slingrebolter nå, så skal jeg på  runde  itrøndelag  å  prøve litt forskjellige felger ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...