Gå til innhold
Dysan

Linker til TS motor i Bertone

Anbefalte innlegg

Halloen,

Har hatt pc krasj >:( og mistet alle mine linker til intenet sider der jeg hadde om å montere TS motor i Bertone. Vis det er noen som har noen linker om dette og vil dele disse med meg så hadde jeg satt stor pris på det.  :) :)

Takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Henrik for linkene :D :D :D

Har lett litt og har funnet noe, men så håpet jeg på at noen hadde noen linker som de ville dele med meg.

Får forsette å lette :D, men er det noen andre som har noe så må gjerne dele med meg.

Arne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hentet en TS motor idag som jeg tenkte å putte i bertonen min, men det viser seg og være fra 155. Noen som vet om noen som har bygd om det før?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hentet en TS motor idag som jeg tenkte å putte i bertonen min, men det viser seg og være fra 155. Noen som vet om noen som har bygd om det før?

Største forskjellen på toppen og vinkelen på innsugningskanalene, 155 er den beste sies det...

Ellers er det som du har fått opplyst andre steder her, bunnpanne, svinghjul etc.

Har du plenumet til 155 motoren står det feil vei i forhold å montere det i en bertone, luftfilteruttaket vil da komme inn mot torpedeveggen.

Mulig plenum fra 75 kan funke.

Men sjekk oljepick-up´en i bunnpannen, kan hende du må ha en annen fra en 75TS motor eller lignende.

JE

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Største forskjellen på toppen og vinkelen på innsugningskanalene, 155 er den beste sies det...

Ellers er det som du har fått opplyst andre steder her, bunnpanne, svinghjul etc.

Har du plenumet til 155 motoren står det feil vei i forhold å montere det i en bertone, luftfilteruttaket vil da komme inn mot torpedeveggen.

Mulig plenum fra 75 kan funke.

Men sjekk oljepick-up´en i bunnpannen, kan hende du må ha en annen fra en 75TS motor eller lignende.

JE

Ja plenumet står feil vei på 155 usikker på om 155 har samme olje pumpe driving men tipper det da er det bare pick up.

Mvh

Erik A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva mener du med at 155 motoren er best? trodde den var lik som i 164?

Innsugskanalene har en annen vinkel i toppen, dette fordi moteren er tiltet litt fremover i 155 vs. 164. Sikkert for å få plenumet på plass uten å få bulk i panseret.

Uansett, TS-trimmere foretrekker 155-toppen fordi det er "lettere" å få ut effekt på den da vinkelen på kanalene blir mer "riktig"

JE

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok! ble vel litt lurt av lik ytelse i begge biler, 164 Super har jo tilogmed noen småhester ekstra?

noted for future refrence.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...