Gå til innhold
Han5y

Nye bremser til din Alfa, hvor kjøpes det?

Anbefalte innlegg

Ja, nå har jeg fått klar besjed om at nye bremser til Alfaen må kjøpes, skiver, klosser, og kaliptere. Hvor kan dette kjøpes for ikke så en for dyr penge? Meca skulle ha 2k pr. stk. for caliptere. Ellers var prisene dere for de andre tingene grei.

Ser bremsedelene fra min 155 2.0 8v er identisk med mange andre Alfa og Fiatmodeller..så burde vel ikke være en så alt for hard nøtt å knekke.

Hvor er det billigere kaliptere å finne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan skjønne at du trenger skiver og klosser da dette er vanlige slitedeler, men selve calipperen burde det da vitterlig være nok å overhale?

Disse karene har nok det du trenger:

http://www.ebspares.co.uk/news49b.htm

Ellers er det jo alltid mulig å ringe til Carozzeria Alfa og høre hvilke priser de tar der. I alle fall er jeg redd for at prisen vil bli mye lavere om du bestiller fra utlandet. -Tar kanskje litt lenger tid, men for gjort å spare lapper på slikt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hæ? 2K per kalipper? Ser ut til å være samme kalippere som jeg har på Puntoen, og de koster halvparten: http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=143098&CarReference_ID=3624&CategoryType_ID=1

Ang. skiver og klosser: det er vel først og fremst klossene som utgjør den største forskjellen. Om du ikke har tenkt å bruke grusomt mye ville jeg nok gått for en form for Fast Road klosser (Red•Dot, Tarox, osv) og vanlige ventilerte Bremboskiver fremfor billige noname med slisser, hull og inngravert navn på søstera til nabon...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge en mekaniker som var her å så på bilen,så var ene caliperen ødelagt, den andre var på tur å ta kveld. Grunn, det er ukjent. Så har ingen kjennskap til dette, og er usikker på om det er mulig eller ikke..

På meca sine sider koster 1 stk caliper 2500,- inkludert avgifter, må tenke på at dette er bak, ikke forran.

Har sendt mail til EB for å sjekke pris der :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kalippere koster skjorta. Lever inn den gamle, så får du et par hundre kroner i "pant".  Ville nesten uansett prøvd å overhale, koster jo ikke så mye for et overhalingskit.

Skiver tror jeg ikke du sparer så mye på å kjøpe i utlandet. Koster mye i frakt siden de er tunge. Men kalippere ere nok noe å spare på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekket Mekonomen i Tromsø og de kan skaffe deg delene du trenger;

1895,- per stykk for calipperne bak.

Om ting ikke har gått for langt har de repsett som følger:

Hydraulikkdel repsett: 233,75,-

Fjærer til håndbrekk: 80,-

Glidedel+styredel: 228,75,-

Da er bare spørsmålet om du har lyst til å bruke (N+18) timer i garasjen på overhaling. (N=tiden du tror det kommer til å ta) og reparere bremsecalipperne for ca. 500 kroner stykket eller om du flesker til og kjøper nye til 2laken per stykk.

De har også brembo skiver til 640 kroner stk, så med frakt er det nok billigere å handle lokalt enn i utlandet.

(For ordens skyld: Jeg har ikke vært i kontakt med mekonomen i Tromsø, men de har en kjekk hjemmeside der man puncher inn regnr og får vite hvilke deler de kan skaffe og hva prisen er)

Lykke til ønskes!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville gått for byttekallipere eller kjøpt nye, så vet du at det er riktig gjort og at bremsene virker. Og om mekanikeren din sier at kalliperne er ødelagt, så er de det. Ingen grunn til å kjipe på akkurat disse hundringsene ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morsomt med alle disse orda. Ser jeg har kjørt en fornorska versjon (Kalippere). Er iallefall "bremsecaliper"  de fleste bil.rek. sjappene opererer med. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg sjekket pris på bremser til Coupe'n nå i våres. Dette er da 283mm skiver som er ventilerte. Vet ikke om serie 1 155 har samme som serie 2 155/Coupe??

Ferodo DS2500 klosser og Black Diamond ventilerte,borra og slissa skiver: 4200,-

(Dette var hos Autopower)

Syntes ikke den prisen er så ille. og jeg vet dette funker helt supert både på bane og til vanlig bruk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk bestilt nye caliptere, bremseskiver, klosser, og 2 stk av indre drivverksmansjetter, helt nytt, 4000 pluss frakt ;D

Skiver og klosser er fra Brembo, og ETF. Syns jeg fikk det til en meget god pris, hos Meca koster feks stk caliptere totalt 5000,- :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Same shit, different wrapping. Så lenge slike ord er forståelig, så trodde jeg de fleste var fornøyd? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...