Gå til innhold
orjanp

Nye felger til 156. Impress

Anbefalte innlegg

Jakter på nye felger til min 156. Fant noen med innpress på 35mm. Standard innpress på en 156 er vel 45mm. Så kan vel avviket være på maks 7,5mm.

Så det gjør vel disse felgene ulovlig?

Ørjan...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Maks tillatt avvik er 7.5mm pr.side,altså totalt 15mm er tillatt  :) Disse burde derfor passe greit. Husk også på at er felgene bredere enn originale så forandres ikke nødvendigvis sporvidden så mye siden felgene kan bygge mer både innover og utover. Dermed kan den originale sporvidden omtrent beholdes hvis du velger rett felger.

Noe mer sporvidde er heller ikke feil for kjøreegenskapene men skaper mer sporing. En får ikke i pose og sekk altså  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm. Blir det ikke økning på 20 mm i sporvidda her? ET45 originalt vs. ET35 per side?

Åkkesom: med ET35 vil nok styringa oppføre seg annerledes, men ikke noe dramatisk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm. Blir det ikke økning på 20 mm i sporvidda her? ET45 originalt vs. ET35 per side?

Åkkesom: med ET35 vil nok styringa oppføre seg annerledes, men ikke noe dramatisk.

Godt arrestert Tor Willy. Jeg var nok litt for rask her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg har tenkt tanken siden min måned er april.

Står mellom disse felgene.

Disse er originale. men koster en drøy tusenlapp mer.

Innpress på 41,5. Så de er lovlige.

1857_1.JPG

Disse er vel i beste fall replica. Følger med muttre og centercap.

Innpress på 35. Noe som gjør dem ulovlig på en 156.

1d09_1.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den jeg tenkte på er ikke lengre tilgjengelig. :) Kjøpte via eBay.it.

Men det er flere tilgjengelig fra Italia. Bare å velge størrelse på felg. Og bruk translate.google.com for oversetting av tekst.

http://ricambi-auto.shop.ebay.it/items/Auto-Ricambi-e-Accessori_Pneumatici-Cerchi-e-Ruote_Cerchi_alfa-cerchi_W0QQ_catrefZ1QQ_flnZ1QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em282

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De nederste ble jo levert originalt på 156, så tviler på at de er ulovlig, isåfall er det noe veldig merkelig...

Men uansett, kjøp de nederste, der er NYDELIGE på 156, og gjør som jeg sa, bare behold vinterdekkene til April, siden det uansett er nødvendig i Tromsø :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg har allerede kjøpt dem. Men selger kom i etterkant med en økning i frakt på €45. Så får se hva jeg gjør.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...