Gå til innhold
Ida

Ida's Alfasud

Anbefalte innlegg

Var vel kanskje på tide å lage en liten tråd på sudden også :)

Under panseret sitter det en 1,7l boxer som den flinke Kjell Karlsen har jobba mangfoldige timer med.  Kent racing kammer og høykomp. stempler for å nevne noe :)

De fleste kjenner vel bilen igjen fra tidligere slik:

DSC_0274.jpg

I vinter har bilen fått en liten makeover utseendemessig, i og med at Kjell har gjort en god jobb på motoren var det ikke behov for noe annet enn nye væsker, bremser og bremserør før bilen kunne stille til start første løpet i år :D

Litt bilder fra i vinter

Innvendig før og etter maling

DSC00320.jpg

Litt amatør-rep av bulkete skjerm

DSC00282.jpg

Nye stolfester

DSC00302.jpg

DSC00368.jpg

Litt ny maling på dørene

DSC00311.jpg

DSC00347.jpg

Lakkering av nye hjul

DSC00384.jpg

Snusing på våren

DSC00372.jpg

Race! :D

index.jpg

Har diverse planer fremover :) Ser fremdeles litt halvferdig ut stakkaren :)

Fikk tak i platinumplugger og får muligens også ny coil og batteri etterhvert :)

Landa 4 nye Toyo R888 i garasjen sist helg :) Søker fremdeles etter 13'' felger! :)

Foreløpig må jeg få dreid av noen mm på felgene jeg skal ha på :) Har to av de riktige foran, men gikk ikke på bak. Rakk ikke gjøre noe med det før første løpet :)

Trenger noe rustsveising til vinteren  :-\

Trakter og en smart filterløsning :)

Nye grenrør? :)

Min kjære har fått tak i nytt panser og hele, fine serie 3 skjermer+doble lykteringer/innfatninger som skal på etterhvert :D (Takk Ola'n min :D )

Også har jeg lyst til å få lakkert resten av bilen :) 2l med bianco spino står klar :)

Drømmen er også bredding type Trofeo  ::)

Lista kan bli lang, og ting tar tid, men bilen går jo i det minste  :D :D

Bilen er klar til treningskjøring den 15. på Rudskogen og vi stiller også til start 20. og 21. juni ;)

Stor takk til alle som har hjulpet meg underveis :) H.R. Porter'n, Grappa, Kjell, Ola'n min og alle dere andre ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja! Dette er en grom bil! Stå på!  ;D

Noen som har serie en serie 1 eller 2 grill, speedometer og turteller til Ida? :)

spedometer? kanke ha slikt i en racerbil, blir bara nærvøs når a' ser å fort a' kjøre ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dama fabler jo om å få skilt på kjerra! ;)

Svensken har satt inn serie 3 instrumenter, og de er jo ikke på langt nær så kule som de som egenlig skal sitte der. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom å let i garasjen min. Jeg har flere instrumentbokser liggende. Kanskje fra sprint passer? Tror ikke det er store forskjellen om jeg sammenligner mine med de fra sprint iallefall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom å let i garasjen min. Jeg har flere instrumentbokser liggende. Kanskje fra sprint passer? Tror ikke det er store forskjellen om jeg sammenligner mine med de fra sprint iallefall.

Hun har jo instrumenter.. hun bare mangler de kule ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Ida

Knalltøff bil og flott kjøring debuthelgen :) Du kommer nok til å bli en farlig konkurent etterhvert....

Rota litt rundt i noen gamle annonser, kanskje noe som passer her :

har 5stk 7#13 3eika ats felger og ett sett med 6/7#13 allycat rally. + div revolution 4eika 7#13 (litt skabbete) tlf 90739220. gjøvik

Vet ikke om de kan brukes da...

Bård

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vellykket treningsøkt på Rudskogen den 15. :)

Ble litt svimmel første rundene da det plutselig gikk litt mye rundt, men når jeg fikk endret dekktrykket fra 18,5 bak på det ene hjulet og nesten 30 foran til 28-26 gikk det noe bedre ;)

Litt prøving og feiling må til :) Blir morro å få på nye ferske dekk til neste løp :)

n690340390_6759750_4922649.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det H.R.  ;) Får satse på at jeg blir litt mindre svimmel under neste løp  ::) hehe..

Gleder meg fælt til 20. juni :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo ta den peneste, den fikk nye glass da jeg hadde sud ti for mange år siden. Og ja, instrumentene funka  ;)

Hmm, trodde jeg var sent oppe jeg.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann, får vel legge inn en liten hilsen jeg og :P

Hvordan funker bilen om dagen? Skulle gjerne ha prøvd sud med trimma 1,7 en gang, men er vel fint liten sjanse for at noen andre sklir ned i det bøtteknott setet :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Jens :)

Bilen funker bare bra den :) Putrer og går og er snill mot meg heldigvis :)

Er noe trangt i den bilen til en gjennomsnittlig kar så det skal vel holde hardt om det blir noen testtur på deg tror jeg  :D hehe

Ser det går fremover med sprint'n :) Det er bra :) Takk forresten for at du tipsa han karen :) Helt utrolig at han hadde så mye deler :D Satser på å få tak i litt fra han, kanskje vi kan spleise på frakt hvis du skal ha noe også? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Jens :)

Bilen funker bare bra den :) Putrer og går og er snill mot meg heldigvis :)

Er noe trangt i den bilen til en gjennomsnittlig kar så det skal vel holde hardt om det blir noen testtur på deg tror jeg  :D hehe

Ser det går fremover med sprint'n :) Det er bra :) Takk forresten for at du tipsa han karen :) Helt utrolig at han hadde så mye deler :D Satser på å få tak i litt fra han, kanskje vi kan spleise på frakt hvis du skal ha noe også? :)

Ser ut som han har mye gøy ja, men han er tregere enn snørr...

Og har heller ikke lagt ut noen oversikt over hva han har.

Vet ikke hva som blir billigst fra England mtp. frakt. Nå skal det jo tross alt, leveres med ca 50 mils avstand. Det tyngste/største måtte i så tilfelle blitt direkte levert, og det minste levert videre via norsk post, om vi skulle tjent noe på det.

Nå har jeg ikke helt klart å få noen vettuge svar fra han her, og jeg har flere på gang. Alle er egentlig jævla trege, den som svarer først med best grill per krone kjøper jeg hos :D

Hva kommer du eventuelt til å kjøpe av han? Ser jo ut som det ordner seg med instrumenter..

Hadde du lyst på trofeo-bredding sa du? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...