Gå til innhold
Guffen

Glenn's 166 2005 FL

Anbefalte innlegg

Får legge ut noen bilder av bilen min også da. Litt mørke siden de ble tatt sent i kveld men...

Bilen er en 2005 mod 2,0TS  Kjøpte den av Importøren som demobil ca ett år gammel

post-3089-14779325564013_thumb.jpg

post-3089-14779325564354_thumb.jpg

post-3089-14779325564703_thumb.jpg

post-3089-14779325565074_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

166 skulle vært lansert først med denne fronten,,,kansje det hadde hjulpet på salget,,gamle fronten er temmelig sær for de fleste mennesker der ute,,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt 166 2000, og liker egentlig den fronten best. Men jeg ser også at jo mer jeg titter på den nye, jo bedre syns jeg om den.

Litt sånn som med musikk; Det du liker med en gang blir du lei av, mens det du liker bedre og bedre etter stund, holder seg.

Pen bil ja! I følge AutoImport Nor og Per Try den beste kvalitetsalfaen som noen gang er bygget :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge AutoImport Nor og Per Try den beste kvalitetsalfaen som noen gang er bygget :)

Hmm.. Skeptisk. Har hatt noen alfor siden 1986, deriblant to stk 166 (JTD og TB, i tillegg til et bekjentskap med en annen TB i nabolaget...hei Terje ;) )  Tror både Terje og jeg vet om/har hatt en annen Alfa som vi synes innehar vesentlig bedre kvaliteter byggemessig. Men 166 var en bedre bil, selvfølgelig, men mest fordi den var en nyere konstruksjon. Komforten var vel også to hakk over forgjengeren, som typebetegnelsen gir uttrykk for.

Men Glenns 166 FL er lekker! og helt sikkert en god bil, også!

RuneW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med delt førsteplass i min noe uoffisielle kåring av verdens fetest 4 dørs sedan  8)

Denne bilen får delt førsteplass sammen med Maserati Quattroporte.

Dødsfet fargekombinasjon på denne bilen!! Og felgene var prikken over i'en!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge AutoImport Nor og Per Try den beste kvalitetsalfaen som noen gang er bygget :)

Hmm.. Skeptisk. Har hatt noen alfor siden 1986, deriblant to stk 166 (JTD og TB, i tillegg til et bekjentskap med en annen TB i nabolaget...hei Terje ;) )  Tror både Terje og jeg vet om/har hatt en annen Alfa som vi synes innehar vesentlig bedre kvaliteter byggemessig. Men 166 var en bedre bil, selvfølgelig, men mest fordi den var en nyere konstruksjon. Komforten var vel også to hakk over forgjengeren, som typebetegnelsen gir uttrykk for.

RuneW

Strøken 164 er det ikke mange som slår på kvalitet....hei ja Rune ;D.

Glenn, billdene av bilen din gjør jo ord overflødig....men.....VAKKERT!!! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

RuneW

Hm! har jo samme JTD'en som min navnebror i trønder riket har erfaring fra, men deler ikke hans oppfatning av kvalitet i 166 kontra 164 :D Enig med Per Try jeg 166 er tidenes beste kvalitets alfa :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

RuneW

Hm! har jo samme JTD'en som min navnebror i trønder riket har erfaring fra, men deler ikke hans oppfatning av kvalitet i 166 kontra 164 :D Enig med Per Try jeg 166 er tidenes beste kvalitets alfa :o

166 JTD'en var jo forsåvidt bra den, men at jeg forbinder de to/tre 166 jeg har hatt fingrene borti med dårlig kvalitet, har kanskje sammenheng med at jeg måtte bytte de fleste vidusheisene og alle sentrallåsene på alle tre. ICS måtte jeg også bytte på JTD'en, men hadde flax og fant en brukt en (dette er noen år siden, og bruktmarkedet var sparsomt ennå) Nypris ca 50.000,-

Egentlig skulle jeg kanskje fortsatt å eid bilen, og jeg hadde kanskje opplevd at den er bra, jeg også :). Feilen var vel at jeg fikk konsentrert disse feilene på en relativt kort eierperiode. Mens den 164'en jeg hadde i åtte år, hadde jeg nesten ingen sånne problem med, i hvertfall ikke med ICS'en :P Men nå har jeg lyst på 166 igjen. Gjerne Jtd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

RuneW

166 JTD'en var jo forsåvidt bra den, men at jeg forbinder de to/tre 166 jeg har hatt fingrene borti med dårlig kvalitet, har kanskje sammenheng med at jeg måtte bytte de fleste vidusheisene og alle sentrallåsene på alle tre. ICS måtte jeg også bytte på JTD'en, men hadde flax og fant en brukt en (dette er noen år siden, og bruktmarkedet var sparsomt ennå) Nypris ca 50.000,-

Egentlig skulle jeg kanskje fortsatt å eid bilen, og jeg hadde kanskje opplevd at den er bra, jeg også :). Feilen var vel at jeg fikk konsentrert disse feilene på en relativt kort eierperiode. Mens den 164'en jeg hadde i åtte år, hadde jeg nesten ingen sånne problem med, i hvertfall ikke med ICS'en :P Men nå har jeg lyst på 166 igjen. Gjerne Jtd

Eide en '95 164 Super før denne og det var helt klart en kjempe-bil, aldri noe tull med. Den var artigere å kjøre når det begynte å gå litt mer unna i svingene også... Men 166 er jo et løft videre og gir følelsen av en mye nyere bil.

I dag er det tid for skikkelig vask etterfulgt av en runde m Autoglym AquaWax i det fine været.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nyvasket og nyservet fra CA...

Lyst til å bytte ut bakerste potte til noe m litt mere "brumm". Noen som har erfaring m Supersprint kontra Ragazzon til 166?

post-3089-14779326114239_thumb.jpg

post-3089-14779326114621_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig 166  :) Angående eksos så tror jeg Supersprint er ganske stille i.f.t Raggazon. Har Raggazon på Super og det rasper godt på turtall men litt vel mye brum på tomgang kanskje. Men det er kun på tomgang,så snart du er avgårde høres den helt fin ut  :)

Felgene var meget bra på 166'en men du må tenke på noen 10mm spacere bak. De har litt for høy ET og blir for langt inne i skjermbuen. Bilen vokser mye på og dra felgene ut littegrann  :) Men da du jo ha framme også,noe den hadde kledd like godt... Hehe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blitt vanskelig å få fatt på supersprint tror jeg så får se om det ikke blir raggazon. Har ikke kommet så langt ennå dessverre...men må ha noe m to rør ut på bakenden ?

Felgene på det siste bildet er nye for året og større og bredere og bygger mer ut enn de gamle så det gjorde seg veldig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...