Gå til innhold
amadeus

Kjedelig erfaring med MF

Anbefalte innlegg

Har en liten erfaring med MotorForum her som eg bare må få ut, og dele med andre alfister i tilfelle andre kommer borti noe lignende..

Da frontlysene mine sto helt i piss vinkel og lyste rett ned i bakken 3m foran bilen ba jeg MF her i Stavanger se på dette og justere lysene når jeg hadde den inne for noe annet småfiks de skulle ta. Da jeg fikk den tilbake fikk jeg også med et skriftlig "tilbud" på å fikse lysene, (som ikke lot seg justere mon tro) : i overkant av 14.000,- for ny venstre frontlykt + arbeid.... Noe slukøret dro jeg der i fra i visshet om at jeg da ikke kom til å fikse dette med det første..

Etter en liten måneds tid fikk eg heller Rovik'en i Sandnes til å se på det, og 0.75 timer og drøye 700kr senere viste det seg at pærene bare var satt litt feil inn hos forhandler jeg kjøpte den av, og at med litt justering var de helt fine igjen. Altså, kjappe 15lapper++ spart ved å droppe MF, og eg vet hvertfall kem eg ikkje skal bruke ved fremtidige verkstedsbesøk.

E d rart Alfa har et noe frynsete rykte med en sånn importør/forhandler?? :-[

mvh Roger Alsaker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ganske hårreisende historie! Men importør (og forhandler/verksted) må også få denne servert, slik at de kan komme med respons. Og slik at importør faktisk får vite hvordan forhandlere og verksteder oppfører seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt sant Flaco. Har hele tiden vært planen å opplyse daglig leder om dette, for jeg er enig med deg: ingen kan ikke bli bedre om de ikke får tilbakemeldinger. Men har også forstått at dette ikke er første gangen, hverken her i byn eller Norge ellers, derfor ekstra kritikkverdig og useriøst etter min oppfatning. Tenk på alle de som hadde bare sagt "å huff, jaja eg må vel bare skifte det da...". De burde mistet hele agenturet for Alfa Romeo spør du meg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra at det ikke var nødvendig å bytte frontlykten. Men hvordan er det i det hele tatt mulig å kreve 14.000,- for en frontlykt? Uansett om det er Xenon eller ikke så er dette uansett veldig drøyt. Er da ikke en Ferrari det dreier seg om men en ganske alminnelig 166...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De burde mistet hele agenturet for Alfa Romeo spør du meg..

da blir det ikke mange merkerverksteder igjen, vis alle skulle miste agenturet for feila de gjør.. Syns det blir for dumt å si noe sånt for det om man blir feil behandlet.  Er vel bare å ta turen tilbake til MF og fortelle dem, at det som de kom fram til,  var feil.

Hadde selv en opplevelse med MF i Skien for noen år siden. Lageret på  AC kompressoren tok kvelden, og MF solgte bare komplette kompressorer. Til en pris av 11 000 +mva!  Altså ikke billig.. Fikk da et råd av en på MF  om å skru av hjulet, få dette frest opp og satt inn et nytt lager. Dette kom da på drøye 600 kroner :) Så man skal da ikke svartmale MF hele tida

-Pål

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De burde mistet hele agenturet for Alfa Romeo spør du meg..

da blir det ikke mange merkerverksteder igjen, vis alle skulle miste agenturet for feila de gjør.. Syns det blir for dumt å si noe sånt for det om man blir feil behandlet.  Er vel bare å ta turen tilbake til MF og fortelle dem, at det som de kom fram til,  var feil.

Hadde selv en opplevelse med MF i Skien for noen år siden. Lageret på  AC kompressoren tok kvelden, og MF solgte bare komplette kompressorer. Til en pris av 11 000 +mva!  Altså ikke billig.. Fikk da et råd av en på MF  om å skru av hjulet, få dette frest opp og satt inn et nytt lager. Dette kom da på drøye 600 kroner :) Så man skal da ikke svartmale MF hele tida

-Pål

Hadde vært hyggelig om MF Stavanger hadde kommet med samme type råd til meg da de fant lekkasje i fremre del av eksosanlegget og tilbød seg å skifte hele den fremre delen for kr 20 000 (+++ dersom det viste seg vanskelig å få opp skruene). En liten tur innom Svendsen Eksos oppklarte at det kun var nødvendig å bytte et fleksirør, noe de kunne utføre for kr 3500. Jeg er helt enig med Roger i at MF gir skammelig dårlig kundeservice. Det kan jo ikke være tilfeldig når opp til flere alfaeiere har lignende historier å vise til.

Mvh Tore Dirdal

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra at det ikke var nødvendig å bytte frontlykten. Men hvordan er det i det hele tatt mulig å kreve 14.000,- for en frontlykt? Uansett om det er Xenon eller ikke så er dette uansett veldig drøyt. Er da ikke en Ferrari det dreier seg om men en ganske alminnelig 166...

Priser kan være ganske håreisende. Hadde en 166 som det måtte skiftes litt av hvert på. 1 stk framdør uten noe som helst bare skallet og ulakka, 17 lapper takk!!! Bare for å sette det litt på spissen en ny håndlaga dør i karbonfiber på snaue 2kg til GTV 116 koster 7 svenske lapper.... Jeg forstår ikke med beste evne å skjønne hvorfor det er billigere med håndlaga i dyrt materiale enn ei dør som blir laga av en robot.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var snakk om ny vannpumpe til alfaen min (164 24v super). De skulle sjekke opp i om den var gåen, men i stedet parkerte de bilen inn i greinene på ett tre og bestilte ny vannpumpe (da hadde jeg purret dem om å finne ut hva som var galt snart for bilen stod bare der). Pumpa alene kom på 4500 kr ca, uten jobb. Senere dro jeg dit selv og skiftet noen løpehjul til multireima og lyden ble bra igjen. Betaling for å ha lyttet på bilen, kjørt den bak verkstedet og ny vannpumpe ville de ha uansett (var snakk om nesten 7000 kr og da var ingenting gjort). Email svarte man ikke på. Flere forsøk på høflige protester og kompromisser ble forsøkt fra min side, men fikk tilslutt inkasso-varsel uten videre avtale var gjort. Da ringte jeg og spurte hva som foregikk. Fikk beskjed at der i gården hverken leste man eller svarte man på email. Hadde jeg fått inkasso-varsel var det alvor, må vite gutten min. Da sprakk jeg for første gang og truet med forbrukerrådet og advokat osv. 10 min. senere ringte de meg opp og frafalt alle krav. Og min historier er ikke enestående i Ålesund, dessverre.

En kompis fikk pris på skifte av fremre bærekuler: 7000 (eller 8?) for deler og arbeid. Han gjorde det selv på en kveld og 800 kr i deler  :P. Disse er en av grunnene til at jeg føler det er for vanskelig og kostbart å eie en alfa som hverdagsbil i ålesund.

vh

håkon hovda

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forstår faktisk ikke hva som er problemet. Hvorfor må de som selger og server Alfa være drittsekker? Dette gjelder desverre ikke bare i Norge men også England er det slikt. Der er Alfa merkeforhandlerene en av de aller verste i landet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tipper mange av disse tilfellene skyldes retningslinjer lagt sentralt også, i noen tilfeller ikke sikkert verkstet har lov til å reparere på deler? Det kan bli veldig dyrt for firmaet å bomme med en lettere fix av et problem enn å skifte delen, og dermed være sikker på at problemet er borte.. Selv om det egentlig bare var nødvendig å rette på den som sto der..

Når det er sagt syns jeg bilverkstedene har gått litt for mye over fra 'verksted' til 'delebytter', som i trådstarters eksempel. "Lykta virker ikke."  - "Bytt lykta".

Da nevner jeg ikke en gang prisene, det er et kapittel for seg selv her i landet!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det diskuteres heftige delepriser her til lands, så jeg bidrar med et lite eksempel:

Servopumpe til 156'en jeg setter istand,

Bilcentrum i Trondheim skulle ha 6500,- + mva

Trøndelag bildeler (bilopphuggeri) 1500,- (Og det var ikke snakk om pruting på pris, sikkert ofte folk innom og kjøper servopumper til alfaer... ;))

Ebay 700 inkl frakt (400 kr i frakt!)

Har kjøpt mesteparten av delene på ebay og er meget fornøyd sålangt, ryddig betaling via Paypal. Nøkkelen er å vite hva en skal ha og har man et delenummer så er mye gjort.

Bjørnar Volden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Baklykt til min renault clio.... mekonomen 850 spenn, ebay... 1 EURO!!!! Tror den var flunka ny også:)

Men tilbake til topic... ja MF er ikke bra. Grensen til svindel vil jeg kalle det. Dessverre er ikke dette det eneste eksempelet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hovedservice med skifte av register-reim, 36.000,- hos MotorForum...

Nye eksospakninger, 395,- stk hos MotorForum, og det er 6stk av dem...

Gikk andre steder jeg.

Kristian Høvik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, hva skal en si?

Jeg hadde en 156 sw fram til April i fjor, da jeg kolliderte med den og den ble kondemnert at once......

For ca. 2 månder siden fikk jeg et brev fra Bilcentrum Trondheim, at nå var det på tide med

med service igjen... Har hatt en service der, i muligens år 2004, og det var ved ca. 40"-50" km, mener jeg å huske.

Etter den tid kjørte jeg 120" km på 3 år......hørte ikke en knussel fra de..... Men nå når bilen er kondemnert  ;D

Jeg trodde de visste eller så i registrere før de henvendte seg...... ???

Jeg vet ikke jeg...

Ketil Olsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er noen trøst er ikke dette enestående hverken for Alfa eller MF.... snarere et generellt "problem" i bilbransjen.

De skor seg på sende fakruraer skrevet med gaffel til forsikringsselskapene, virker da som om dette setter prisnivået på deler og arbeid, noe som igjen vi forbrukere må betale i etterkant i form av dyre deler og høye forsikringspremier.

Heldigvis funnes det hederlige unntak.

JE

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd at det virker som dette er en gjengangsmelodi. Ville tro at når man driver butikk vil man tiltrekke seg kunder, ikke skremme de vekk.. :P

Men det er både rett og rimelig at de får muligheten å svare for seg, så sendte derfor en mail til daglig leder hos MF Stavanger, og ser frem til tilbakemelding.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Like ille hos andre. Minner om at min svigermor fikk prisoverslag på kr 78000 hos Toyota Hamar for å overhale motoren i en Corolla 98 med 1,3 motor.

Ran......

Edit...Glemte navnet mitt..

Rune Taklo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny 159 540 000,- I TYSKLAND 200 000,- FY MF ;)

Det er ikke MF sin feil at lands-svikerene som styrer landet vårt bruker bilavgifter til å få "fellesgoder"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny 159 540 000,- I TYSKLAND 200 000,- FY MF ;)

Det er ikke MF sin feil at lands-svikerene som styrer landet vårt bruker bilavgifter til å få "fellesgoder"

Nei der er jeg helt enig, kan ikke beskylde MF for å bestemme de norske avgiftene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hva kan vi forbrukere gjøre med dette? Skal vi offentligt henge ut slike historier? Hva med å lage en egen side med gode og dårlige historier fra de forskjellige butikkene? For så å maile butikkene om denne siden vise at folk ikke lenger vil gjøre service i deres butikker og heller da vise på samme side plasser som gir god service og som heller er anbefalt... blir det offentligt nok så vil også ola nordmann som kjører Alfa se dette og boikotte butikken....

Vurderer sterkt å bare laget til noe enkelt midlertidigt og få folk til å sende inn historier osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...