Gå til innhold
Gjest Per Ove

Seter til Giulia 1300 Super

Anbefalte innlegg

Hei artsfrender!

Jeg holder på og restaurere en Giulia 1300 Super fra 1972. Målet mitt er at bilen skal være tidsriktig, men noe mer sportslig enn orginalt.

Dette skal bl.a gjøres ved at bilen senkes ca 4 cm (rosso fjerer), 6" x 14" alu.felger fra "70 tallet" (kjøpt på alfasenteret brukt) videre er bilen utstyrt med en 1750 motor,samt eksos fra en zagato.

Men så til problemet...............SETER!

Bilen har idag sorte skai seter, baksetene og dørpanelene er i fin stand, men forsetene har gått fullstendig i oppløsning, samt at jeg ønsker en form for nakkestøtte.

Kunne veldig gjerne tenkt meg noen klassiske/tidsriktige racing stoler - "classic bucket".

NOEN SOM HAR TIPS????.........jeg har vært på leting lenge!

Jeg husker det var en reportasje i Automobil en gang på 80-tallet om en svensk Giulia restaurering hvor slike seter ble benyttet, men har ikke vært kar om å finne tilbake til dette nummeret.

Er også på jakt etter orginalt varmeregister til bilen.

Er svært takknemmelig for tips!

Alfahilsen fra Per Ove

Ps! Bor på Lørenskog

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Jeg har en 72 mod Giulia 1600 Super som jeg har mer eller mindre samme planer for som du har med bilen din. Setene mine er bra så jeg kommer nok til å bruke de foreløpig.

Prøvde en 1750 GTV med såkalt Zagatointeriør før i sommer. Vet ikke om disse stolene var ekstrautstyr på 1750?? I alle fall tror jeg de kunne passet meget godt i en Giulia, siden de er omtrent like brede som orginalstolene og med intergrert nakkepute.

Min Giulia har 6 * 14 Minilite felger som etter min smak passer bilen godt. Jeg kunne også tenkt meg å senke bilen, men plassen fra hjulet og ut til hjulbuen bak er ekstremt liten. 3 mm???? Når jeg har personer i baksetet subber det som bare det.. Kan tenke meg hvordan det blir med senking.. Har du sjekket det på bilen din? Felgene mine bygger ikke mye ut..

Giuliahilsen,

Ola Esbjug.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Motorola!

Jeg har kun testet senkingen med orginale stålfelger med 185 fullprofildekk på - det gikk fint. Men er klar over problemet og er fryktelig spent på hvordan det vil gå.

Ja enig med deg i at setene fra 1750 bertone er utrolig tøffe, men jeg er stygt redd for at de er veldig vanskelig å få tak i da disse er ettertraktede. Så vidt jeg husker er det orginalt kun førersetet som var utstyrt med nakkestøtte - pasasjersetet var uten (tydligvis ikke like viktig :))

Etter som årene har gått har veldig mange 1750'er blitt utstyrt med enten 2 "førerseter" eller ikke zagato seter i det hele tatt - det betyr vel at dette markedet er rimelig støvsugd.

Alfahilsen fra Per Ove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min Giulia har 6 * 14 Minilite felger som etter min smak passer bilen godt. Jeg kunne også tenkt meg å senke bilen, men plassen fra hjulet og ut til hjulbuen bak er ekstremt liten. 3 mm???? Når jeg har personer i baksetet subber det som bare det.. Kan tenke meg hvordan det blir med senking.. Har du sjekket det på bilen din? Felgene mine bygger ikke mye ut..

Giuliahilsen,

Ola Esbjug.

Samme problemt med trangt mellom felg/dekk og hjulbue har jeg i Berlina med 6x14" Crommodora i Magnesium.

Tenkte jeg skulle leke meg med Watt lenk bak i vinter og håpa da på og holde akselen bedre underkontroll sideveis samt senke rol senteret i bilen.

Men de subber kun under hard svingkjøring masse last virker osm funker ok.

Erik A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er kopier av ekte GTA seter ;D ;D ;D

Ekte GTA Seter

Erik A

Hei!

Ingen tvil om at setene er både riktige og tøffe - MEN - desverre ingen nakkestøtte - må jo prøve å tenke litt sikkerhet osgå .

Jeg får bare lete videre.

Per Ove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...