Gå til innhold
Det er planlagt vedlikehold og oppdatering av forumet de neste dagene. Dette kan resultere i treghet eller korte perioder med utilgjengelighet. Vi beklager på forhånd ulempene dette måtte medføre. ×
Gjest Bård-Arne Andersen

Bertone Bur...

Anbefalte innlegg

Skal lage halvbur til min 1750 Bertone, men er det noen som vet hvilke rør som kan benyttes, dimisjon, tykkelse osv. ???

mvah

Bård-Arne Andersen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt å lage et slikt selv.

Du kan forøvrig bestille et komplett bur hos Pedersen Racing for 2 lapper. dette må fintilpasses og sveises/skrues sammen.

Om du skal lage et selv er dimensjonene som følger:

45 mm rør 3 mm gods (vanlig "mild steel")

alternativ:

32 mm rør 2,1 - 3 mm gods (chrome moly)

Skråstøttene bak skal festes max 12,7 cm fra toppen av hovedbuen, og hovedbuen skal være max 15,2 cm bak førerens hode.

Buret skal festes på plater som er 15x15 cm på begge sider av gulv/karosseri boltet sammen med 4 stk M10 skruer.

Og tilslutt: er det noen som har erfaring med godkjenning av slike bur hos Biltilsynet? Her i Bergen hevder det idiotiske biltilsynet at bur ikke er tillatt. Skal man ha bur må hjelm benyttes. Snakk om idioti! Man får ikke lage bilen sikrere???!!! (og tøffere)

Hvilket biltilsyn skal man vise bilen hos....noen som vet??

Entusiastisk Bertonehilsen

Trond

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde planer med min første GTV å lage helbur i den, og var i den forbindelse innom biltilsynet i Arendal for å høre hva de sa. Teknisk avd. der synes det var bare morro at noe sånt ble gjort, og sa at det ikke var nødvendig med hjelm, men at buret ikke måte sperre for utsikt fremover eller til siden. Så kom nedover du, de er vist mere bilfrelste her nede enn oppe hos deg. Du har vel truffet på en med en god porsjon med missunelse innabors tenker jeg.

PS, skal sende grovtegninger på ett halvbur til Agdersveis her nede for pris. Interesert ???

mvah

Bård-Arne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er et bur i min GT 1750 Veloce. På det står det SPARCO (mener jeg det var) samt et nummer/godkjennelsesnummer. Kanskje det er enklere å få bur godkjent hos biltilsynet med et slikt fabrikklaget bur? Da slipper tilsynet å ta ansvar for det her med dimmensjonering osv. Jeg tror de er glade for fritak for slikt, i hvert fall i Fredrikstad. Buret er forøvrig ganske fint mht passform, samt at det er skrudd slik at det enkelt kan demonteres.

Ola

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.pedersens-racing.no/

sjekk denne linken, her er bur som kan bestilles sånn at det passer Bertonen

(har snakket med dem, bestillingstid på noen måneder)

Men visst du klarer å skaffe rimeligere greier er jeg med!!

Kommer forøvrig til Arendals biltilsyn til våren!!

Bertonehilsen

Trond

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er et bur i min GT 1750 Veloce. På det står det SPARCO (mener jeg det var) samt et nummer/godkjennelsesnummer. Kanskje det er enklere å få bur godkjent hos biltilsynet med et slikt fabrikklaget bur? Da slipper tilsynet å ta ansvar for det her med dimmensjonering osv. Jeg tror de er glade for fritak for slikt, i hvert fall i Fredrikstad. Buret er forøvrig ganske fint mht passform, samt at det er skrudd slik at det enkelt kan demonteres.

Ola

Vet du hvor man kan få tak i et SPARCO bur??

Trond

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke en ide og lese litt om hva de krever i div racing klasser av dim etc når ma skal lage bur???

Eller som det nevnes over kjøpe ferdig er ofte ikek så ille dyrt når man tanker på hvor mye arbe samt de kan boltes og er ferdig lakka.

Men laga selv er billigst spes om man har pappa som fikser billiger rør/stål til engro priser ;D ;D ;D

De spørr hver gang jeg kommer innom hva er det for no galskap du driver med nå da ;D

Så hvis flere skal ha og noen kan lage flere bur billig for klubb medlemer så kan jeg sjekk om jeg kan få kjøpe masse meter billig.

mvh

Erik A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...