Gå til innhold
Bårdis

Fjerning av Kat 156.

Anbefalte innlegg

Kona har gått til innkjøp av en 2000 mod 156 1.8 etter å ha tråla Finn.no etter en passende konebil. Veldig fornuftig....

Jeg hadde tenkt til å fjerne Kat for å få litt mer ytelse, men blir det noe mer guff...?  Noen her som har gjort det og kan dele noe erfaing ang dette ?

BAA

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok av Kat på en Audi med 2.3 20V, virket som om bunndraget ble svakere men han tykje så den gikk med tung høyrefot 8)

Forbruket gikk vel litt opp også ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det kommer til fjerning av kat så er vell ikke det helt lov,hehe ( men hvem tenker på det )

Det sies det at hvis man fjerner kat så får man ei effekt-økning på 10-15%, men det har jeg egentlig liten tro på..

Men hvis bilen går litt dårlig/trekker dårlig så har jeg ville fått kontrollert om luftmasse-måleren er i orden, for hvis den er defekt så kan man få den virkningen at bilen går litt dårligere..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er montert lambdasensor etter katalysatoren så vil motorstyringen sette feilkode og motorlyset vil lyse om man velger å ta vekk katalysatoren.

Hvis det er kun èn lambdasensor som står før katten så går det vanligvis greit. Men er jo ikke godkjent og en liten fare for å få bot har jeg hørt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tok bort min samtidig som jeg bytta eksos. Har også hørt 10-12% økning, men vanskelig og si for min del siden jeg gjorde en del annet i samme slengen (2.5")

Eivind

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hoppla

jeg tok av cat-en da jeg monterte et ragazzon rustfritt eksosanlegg, men satte den på etter et par dager..

lydnivået inne i kupé-en ble bortimot femdoblet uten cat..  :o

det ble mye bedre med cat, men ikke så stille som med original-anlegget..

F

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hallo

nei, den gikk ikke noe merkbart bedre.. hverken med nytt rustfritt eksosanlegg eller uten cat..  :-\

man kan jo selvsagt innbille seg at bilen går bedre når eksoslyden forsterkes, men det er nok ikke tilfelle..  ::)

F

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...