Gå til innhold
Dagfinn R

Banedag og vær, Rudskogen 2. pinsedag

Anbefalte innlegg

Jeg bare minner om at staben i Corsa Italiana og Stradale-gjengen som vanlig har hatt sine samtaler med de makter som har sitt å si om vær.

Det er varslet fint vær, tørt, varmt, delvis skyet på Rudskogen på 2. pinsedag, 12. mai. En aldeles utmerket dag for våre aktiviteter, altså - møt opp, møt opp!

Spesielt, også som vanlig, velkommen ønskes alle dere som ikke har prøvd banekjøring før men har inderlig lyst! Stradale Calma (Donuts ala Dagfinn) og Stradale-heat  arrangeres innimellom Corsa-guttas innbitte kamper med elementene og hverandre!

Husk - fersk bremsevæske, stramme sikkerhetsbelter, solbriller, 500 kroner i cash og kamera. Teknisk kontroll og registrering Stradale-biler fra i 11-tida - kjøringen begynner kl 1330.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foreløpig tidsskjema for 12. mai:

09.00 - 12.00 Innsjekk og teknisk kontroll

12.00            Førermøte Corsa Italiana

12.30            Førermøte banekjøring

13.00 - 13.30 Støykontroll lisensierte biler

13.30 - 13.45 Trening Corsa Italiana

13.45 - 14.00 Stradale Calma (nybegynnere)

14.00 - 14.15 Stradale

14.15 - 14.30 Førermøte banekjøring, Kvalifisering Corsa Italiana

14.30 - 15.00 Stradale

15.00 - 15.30 Corsa Italiana løp 3

15.30 - 16.00 Stradale

16.00 - 16.30 Corsa Italiana løp 4

16.30 - 18.00 Stradale

17.00 Premieutdeling Corsa Italiana

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er jeg klar! Men denne gangen kommer jeg i Puntoen, med hull i eksosen(Treige BilXtra)..

Men kameraet er klargjort med fulladet batteri, linsen er gjort ren og minnekort er tømt så det er plass til 840 nye bilder.

Det var mange som var flinke til å smile til kameraet sist, så keep up det good work om dere tilfeldigvis får en linse rettet mot dere  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men kameraet er klargjort med fulladet batteri, linsen er gjort ren og minnekort er tømt så det er plass til 840 nye bilder.

Jeg spør nå siden jeg ikke kommer til å huske eller få tid til noe som helst før tidligst onsdag: kan vi bruke et representativt utvalg av bildene dine på corsasidene? Regner med at de blir minst like gode som sist :)

Hvis du trenger å stå eller gå spesielle steder i løpet av morgendagen, ta kontakt med meg. Gjelder også andre som skal ta bilder i uoffisiell sammenheng.

Tor Willy, 480 62 642 (ass. løpsleder i morgen)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg spør nå siden jeg ikke kommer til å huske eller få tid til noe som helst før tidligst onsdag: kan vi bruke et representativt utvalg av bildene dine på corsasidene?

Det er helt greit.

Bildene blir lagt ut på samme plass som alltid, og det kommer jo link her inne uansett.

Vi ses i morgen  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glimrende! Om andre vil skjenke et par bilder til corsasidene er det bare å si i fra i etterkant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bidrar med 1 stk Fiat! Blir ikke no kjøring, men må jo komme å heie!  :)

Er det gratis inngang forresten?

-Vegard (i barchetta'n)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det fortsatt muligheter for å ta en teknisk kontroll ca kl13.30 - 14.00? Tror ikke at jeg gidder og komme over 2 timer tidligere for å kjøre 15min på bane

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gjestfriheten og nok et solid gjennomført treff på Rudskogen i dag. Det er alltid mye å se på og mange hyggelige folk å treffe i Alfaklubben. Håper redskapen til de som fikk problemer snart er oppe og går igjen.  ;)

JC & Maria.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var morro med litt banekjøring igjen, for ikke å snakke om den gode oppvisninga Corsa italiana er.

205 racing: Morro å kjøre forbi deg og  ;D Er det en 1,9 gti du kjørte? Var motoren original? Den gikk i alle fall godt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
205 racing: Morro å kjøre forbi deg og  ;D Er det en 1,9 gti du kjørte? Var motoren original? Den gikk i alle fall godt.

Helt greit å bli forbikjørt, fikk sett mye italiensk understell i svingene ::)

Motoren som sitter i bilen nå er en nyoverhalt og modifisert MI16, Peugeot 405.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skikkelig artig og kikke på den raske 205'en din rundt Skogen! Er ikke dette samme 160hk motoren som sitter i BX GTI 16V? Isåfall så er jo den relativ frisk selv i orginal tapning. Har du effektmålt motoren din og hvor mye er modifisert?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den finnes vel med 3 forskjellige effektuttak RPM. Iallefall i peugeoten.Men den er satans frisk. Sprekeste 160 hk jeg har kjørt iallefall. Ellers er 405 lettere enn man skulle tro (aldri sjekket)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for en fin dag ;D

Beklager røykleggingen. Jeg fant et hull i turboslangen. Regner med dieseldyret vil gå renere og bedre neste gang.

Det var forresten litt gøy å røyklegge noen Audier og Passater på vei hjem ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skikkelig artig og kikke på den raske 205'en din rundt Skogen! Er ikke dette samme 160hk motoren som sitter i BX GTI 16V? Isåfall så er jo den relativ frisk selv i orginal tapning. Har du effektmålt motoren din og hvor mye er modifisert?

Ja, samme motor som i BX GTI 16V, Motoren er ikke effektmålt i år etter overhaling.

I korte trekk er følgende modifisering utført:

- totaloverhalt, balansert og vektet bunndel.

- toppen ble i fjor toaloverhalt, og omhyggelig planslipt i år.

- datasprut

- større dyser

- GpN eksos

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk alle for en flott dag i solen :-)

Det virker som miljøet består utelukkende av hyggelige og blide folk, og da må det jo bli bra!

Man kan undres på hvorfor ikke flere hadde tatt med hjelm og tok med seg redskapen ut på banen noen runder...?

Det var jo uforholdsmessig mange ikke-italienere på banen, og det bør rettes opp ved å øke Alfa-andelen.

Untertegnede hadde det i alle fall festlig, på tross av (eller kanskje på grunn av :-) bakelitt-aktige gamle dekk som gjorde svingene litt glattere en vanlig!

Alfahilsen!

PerØ

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok derfor ja.. Alle skal kjøre corsa.. Blir bare meg og deg igjen på banetreff! Jeg deltok riktignok ikke nå, men kommer sterkere tilbake.. Så da blir det min gtv, din spider, et par 156, en del bmw og en volvo 240 ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok derfor ja.. Alle skal kjøre corsa.. Blir bare meg og deg igjen på banetreff! Jeg deltok riktignok ikke nå, men kommer sterkere tilbake.. Så da blir det min gtv, din spider, et par 156, en del bmw og en volvo 240 ;)

Hahahaha, skogens største dekksparker slår til igjen. Eg begynne å lure på om du har italienske biler i det heile tatt, i alle fall som kan klare nokre runder på Rudskogen. Anse hansken som kastet, min kjære Baron.

(Eg må berre få bytta toppakninga først..)

Men takk for nok ein flott dag i sola på Rudskogen, og dei som følger med får svar på kva Rodeløkkens Catering- og Sosialiseringsbureau disker opp med til neste korsvei!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes flere dekksparkere på skogen! Jeg og min far i hver vår røde f.eks!

Veldig morro å se corsaserien og de få andre som turte å kjøre!

Jeg kommer meg nok på banen etterhvert med min GTV 916.

Så takk for en flott dag på skogen!

Andreas Ø

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hahahaha, skogens største dekksparker slår til igjen. Eg begynne å lure på om du har italienske biler i det heile tatt, i alle fall som kan klare nokre runder på Rudskogen. Anse hansken som kastet, min kjære Baron.

(Eg må berre få bytta toppakninga først..)

Men takk for nok ein flott dag i sola på Rudskogen, og dei som følger med får svar på kva Rodeløkkens Catering- og Sosialiseringsbureau disker opp med til neste korsvei!

Bilen min står desverre uten taktrekk etter en fuktig natt på byen.. Derav ikke kjørbar ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...