Gå til innhold
Gjest Dan Nylænder

Kjøp av Alfa 33 1.7 16V ??

Anbefalte innlegg

Hei alle alfister!

Da jeg har vært uten Alfa i hele 5 uker begynner allerede å krible i høyrefoten ;D. Jeg måtte desverre selge min -94 Alfa 164 pga kjøp av leilighet.... Jeg vurderer nå å kjøpe meg en ny bil, men den må være av det rimelige slaget. Vurderer derfor en Alfa 33 av siste utgave...

Det sto en -91 Alfa 33 1.7 16V på autodb.no i forrige uke,men denne er nå borte(antakeligvis solgt) , men det dukker nok opp flere. Mitt spørsmål er imidlertid:

-Hva bør jeg være på utkikk etter når jeg vurderer en slik bil? Vet at det forekommer rust under førersettet (gulvet) på disse bilene. Pleier de å ruste mye i karosseriet også? De få jeg har sett ser rimelig bra ut....

-Det er jo hentet ut en god del hester av den lille 1.7 liters boxeren, hvor holdbar er denne motoren? Hva bør være byttet? Den som sto til salgs i forrige uke hadde gått 166000km, er dette i meste laget for en slik motor?

Alle tips mottas med takk! Vil gjøre oppmerksom på at jeg ikke vil bruke en slik bil som noen pendler-bil, men stort sett til bruk i helger... Hva bør en bra eksempler ligge på i pris?

Alfa-hilsen

-Dan Nylænder

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sakset fra www.alfisti.net: Alfa 33 with Boxermotor

The Alfa 33 has through it's partly galvanized bodywork (from 1990) fewer rust problems, only the underneath of some models in the region of the cross welds can start to rust a little. Special attention should be paid to the rear end under the bumper( from underneath is best).The repairs of front-end collisions are on most models are poor or even slipshod and the results of such workmanship don't take long to be seen.This applies to all cars, the whole car.

A particular complaint on the 33´er is the electrics, on purchase you should run, and check all and I mean all electrical appliances. I speak from experience, I once had a model that switched the lights on at 4000 RPM with an open window. It's nothing to write home about but you can see what can happen if you don't check the electrics.

Another complaint is the charcoal filter to which the exhaust-return-system counts is usually put out of commision due to a defect valve (seated on the left side of the motor, 3 thin airtubes lead to this valve sometimes only 2 because one has been removed). The noise is loud and sounds awful.

(Replacement part costs around 80,- DM) or it could be the charcoal filter has given up the ghost ( often is the valve stuck down or non-existent), that means that the motor runs as if it's running on 3 cylinders. Almost all 33´er suffer with this problem when the motor is cold,most of all the 16V. Up to a certain point you could say it's normal but there are limits. Then there is the heater switch, I don't think there is one model where it works properly.Firstly check that the switch turns easily, secondly that the change over, From hot to cold), which works using a cable joined to the little black box under the bonnet, directly under the windscreen to the left, works correctly or in some cases not at all. The gearchange takes some getting used to in some models. Gears 1 & 2 are really wide to the left so that the gear lever has to pulled over left as far as possible to engage the gears properly. Sometimes it is necessary to switch gears using the middle position so that you are really in first- or second gear.

Another weakspot is the exhaust system mainly the rear pot. The rear pot sits on the end of a long pipe and is joined to the catalytic converter, and it's right here where the rust sets in, there is no official part to sleeve the defect so your imagination can run wild and sometimes it does.

It is possible to take the converter off the old exhaust and to replace the pipe but without converter because the Lamba probe sits on the pipe in front of the probe. Don't drive to the exhaust test without converter, or...?;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...