Gå til innhold
Runet

Runet sin GT 2007

Anbefalte innlegg

Da er den på plass :)

Ikke vasket enda, men har fått på seg sommerhjul og skilt i dag. Kastet plastskiltramma fra bilforhandler da jeg synes det er mest "clean" uten 8)

IMG_0121.jpg

Bare hatt småturer enda, men må si at dette er behagelige saker ja.

Kommer mer senere.... må ut å kjøre, hehe :-*

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enn at du kasta dem fine skiltramman da.... (Utmerket handlig forresten!!)

Å kaste skiltramma eller selve bilkjøpet? Fortår det slik at du ble innblandet du også, hehe

Meeeget fin bil å kjøre dette ;D Og passe fornuftig....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Integrale og Jonnyboy!

Jepp ble "ny" Alfa og denne gang ikke diesel, men 2000 2,0 TS symaskin/bensin kjøpt fra vår alles kjente Grappa. Ikke verdens raskeste dette, men det får holde inntil jeg har bestemt meg for hva jeg skal gjøre med firmabil. Driver seriøst og tygger på Ford S-Max 2,5T (220 hk Volvomotor) med grønne skilt.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint vær idag, så etter treninga blei det bilvask og et par nye bilder. Tok også  noen med et annet kamera, men klønete som jeg er, blei de sletta på merkelig vis :-[

Her er de som overlevde:

IMG_0118-1.jpg

IMG_0119-1.jpg

IMG_0120.jpg

IMG_0121-1.jpg

IMG_0122.jpg

IMG_0123.jpg

IMG_0124.jpg

IMG_0125.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men pene menn kjører gjerne pene biler ;)

Må jeg til å legge ut et bilde av meg selv for å ta livet av Grappas påstand...? 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

IMG_0125.jpg

Se her ja, vakker bil i vakre omgivelser. Og som vanlig; Grappa`s Garage leverer upåklagelig kvalitet  ;)

Gratulerer med direktør vogn  ;D

Arve V

- fra andre sida av fjella i syningom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heh...På nest siste bildet ser dere huset mitt. Jeg legger jo alle penger i bil  ;D

Ja det er vakkert her Arve :) Iallefall når det er fint vær. Bildene er tatt på den kommunale badestranden. Den har så stygge steiner og mye knust glass at vi kaster ungene uti for at de skal være trygge. Stranda er så støgg at ikke engang tyske bobiler gidder å være der......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jahh!!! ;D

Da har jeg endelig fått testa den på skikkelige veier.

Avreise Nordfjordeid kl 0400 i går, over Strynefjell, Otta og nedover E6 til Oslo. Etter 2 møter i hovedstaden kjører jeg mot Sandvika. Tanken er artig vei fra Fagernes over Valdresflya.

Blir stående/sigende en time på Lysaker pga bilulukke. Typisk...

Stopper 20 minutt på Statoil Bagn (2 mil før Fagernes) for en burger og skjønner fort at man ikke kan både spise og kjøre manuell samtidig... ::)

Ankommer skilttavla til Valdres flya kl 1955 og ser at fjellet nattestenger kl 2000-0800 !!! :o I solskinn og midt i mai. Når jo ikke bommen da pga den burgeren....

Helvete for et land. Sjekker på tlf 175 med veimeldinga og må kjefte litt på praksisen i sommerværet, men selvsagt er det bortkastet.....

Må da snu og kjøre vest over Filefjell til Øvre Årdal og ferge over Sognefjorden. I rein forbannelse går disse milene rimelig raskt og Alfaen får blåst seg litt ja ;D.

Tørre veier, men litt hensyn i telehiva må man ta.

Status etter etter 1100km på gårsdagen: Forbruk på 0,82 pr mil (kontrollert ved etterfylling). Det synes jeg er veeeldig bra mtp min kjørestil. En meget god bil på langtur der komfort og sportslig følelse er perfekt kombinert. Ønskeliste: Større motor og definitivt noe annet enn manuell gir 8)

Får vel gjøre litt research og la tanken på en 3,0 modne litt......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snadder den 3,2 ja :-*

Men jeg liker faktisk prefacelift bedre, og det kan kanskje kronemessig være innenfor rekkevidde også. Men skal bruke litt tid. Folk vil tro det har klikka helt for meg om jeg bytter hver måned ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har 166ien fått seg nye spiralfjærer foran, og 8 nye tennplugger (også foran, heh) ;D

Den hadde heller ingen feilmeldinger :-*

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

..men fremdeles ingen endring i kraften?

Får håpe du ikke trenger nye spindelhus bak da  :)(ref. artikkel i siste Motor)

(en som har venta i tre mnd)

Så fikk Alfa et negativt oppslag igjen. Ikke bra . Men ikke noe bedre at det er sånn, selvfølgelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

..men fremdeles ingen endring i kraften?

Får håpe du ikke trenger nye spindelhus bak da :)(ref. artikkel i siste Motor)

(en som har venta i tre mnd)

Så fikk Alfa et negativt oppslag igjen. Ikke bra . Men ikke noe bedre at det er sånn, selvfølgelig.

Ingen endring i kraften nei...

Er nok meg det er noe galt med. Nevnte vel tidligere at den er omtrent som en bmw 520-24v.

Artikkelen i Motor har jeg ikke fått med meg.....Men bilen er i topp stand, så jeg frykter vel intet nå ;D Jeppjepp!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flytt frem setet en tomme eller to. ;D

En slik bil skal gå bedre enn både nevnte Bayer og stjernebilene du har nevnt. Men turtall er saken. Fra 3000 og oppover skjer det ting. De tyske vognene har mer kraft fra bunnen av, men når italieneren våkner til liv skjer det ting. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flytt frem setet en tomme eller to. ;D

En slik bil skal gå bedre enn både nevnte Bayer og stjernebilene du har nevnt. Men turtall er saken. Fra 3000 og oppover skjer det ting. De tyske vognene har mer kraft fra bunnen av, men når italieneren våkner til liv skjer det ting. ;)

Hm... visste du at jeg bare er 173 på sokkelesten? (som en italiener ja, hehe).

Kanskje jeg ikke når helt frem til gassen i bånn....det har jeg ikke tenkt på :-[

Om vi møtes (bør skje snart tror jeg...) må vi bytteprøve :)

Men ja, ettersom man blir vant her, så er nok turtall hovedpoenget her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen interiørbilder. Ikke noe spesielt med denne, men vakkert og meget praktisk. Komfortmessig er jeg ikke i tvil om at velourseter er bedre enn skinn. Men det er min mening da....

Slitasje viser jo heller ikke :). Ser ut som nytt fremdeles. Dere får ynnskylde koppholderen, men et sted må jeg dessverre ha den. Blir så varm på balla uten...... ::)

Bilde006.jpg

Bilde001.jpg

Bilde038.jpg

Kjekt å ha:

Bilde002.jpg

Bilde010.jpg

Bilen er forøvrig til salgs grunnet mitt ustoppelige behov for variasjon!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok en herlig Alfatur unnagjort. Tur-retur i går Eid Oslo Eid 1040km over strynefjell og Valdresflya og videre nedover E-16. Herlige Alfaveier ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter at oljelekkasje ble lokalisert til en sprekk i bunnpanna, måtte bilen til verksted gitt.

Tok Eu-kontroll samtidig i dag, og følgende vil bli utført i tillegg til motorlje/filterskift:

Bytte av av handbrekkwire begge sider bak, bakre indre bærebroforing venstre side viser antydning til slipp, så da blir det montert Powerflexforinger begge sider og nye bremseskiver foran.

Trodde disse var byttet for noen km siden, men det var visst bak....

Så da er vel bilen klar for 2 nye år vel ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Digg bil Runet, testet en slik da de kom og ble imponert over størrelsen inni. Og komforten er i god gammel AR-tradsjon  ;D Men desverre for meg har ikke AR stasjosvogn stor nok til mitt behov,en schaefer trenger litt boltreplass. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Digg bil Runet, testet en slik da de kom og ble imponert over størrelsen inni. Og komforten er i god gammel AR-tradsjon ;D Men desverre for meg har ikke AR stasjosvogn stor nok til mitt behov,en schaefer trenger litt boltreplass.

Dette er utvilsomt mye bil for pengene ja, men skjønner at en stor hund krever noe annet. Satt og tiitta på en 2000 BMW 320d med 240kkm på telleren. Pris 120000 :o

Da er dette nybil og storbil i forhold..... 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det montert Powerflexforinger  8)

august08055.jpg

Tok like godt og byttet alle foringene i bærebru bak begge sider. Holder vel en stund nå...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...