Gå til innhold
Gjest Hans-Petter

Tollregler på rep. i Sverige

Anbefalte innlegg

Jeg har en avtale om verkstedsbesøk hos Göte Ollson i Arvika i begynnelsen på November. Lurte på åssen det var med grensepassering etter en slik tur. Kan dem stoppe meg og be om å få se verkstedregninga?

PS. Leste foresten under Autofil-emnet om Vi Menn journalist Lars Ola Sandelien som hadde fått slag. Håper han blir helt frisk igjen. Jeg var tidligere abonent av bladet, men da hans artikler uteble var ikke lengre bladet ekstraordinert.

Hils'n fra meg og ønsk god bedring. Jeg savner hans humoristiske vendinger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send kviteringa til deg selv med posten! Da slipper du tenke på det, men hadde ikke tenkt på det i det hele tatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik jeg ser det er problemet løst om jeg kommer meg usett inn i Sverige. Da er nemlig bilen på henger. Og hvis tolla ikke ser at jeg frakter bilen til Sverige i deler, har de ikke noe med at jeg kjører hjem igen. eller '??? En tom henger på veg fra Sverige betyr jo bare at det ble bomtur. Ikke sant?

;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Hans Petter!

Jeg vurderer også å ta min neste service i Sverige, her hjemme koster det jo en formue :

Er det et Alfa verksted som ligger i Arvika?

Sondre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Hans Petter!

Jeg vurderer også å ta min neste service i Sverige, her hjemme koster det jo en formue :

Er det et Alfa verksted som ligger i Arvika?

Sondre

Hei Sondre

Jeg har kommet i kontakt med Göte Ollson i Arvika

Telefon: +46 57014188

Spesialverksted for Alfa med mye norske biler.

Lite, men virker så langt seriøst.

Du må belage deg på 6 ukers ventetid for å få bilen inn der.

Hilsen

Hans-Petter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett spørsmål til: Er det noen som vet om en melding blir sendt til norsk toll dersom en får tilbakebetalt moms i utlandet? Hvis ikke kan man jo være skikkelig banditt og gjøre rep. i Tyskland m/momsfradrag, og deretter "smugle" arbeidet inn i Norge.....Ville jo selvfølgelig aldri gjøre det selv 8);D8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett spørsmål til: Er det noen som vet om en melding blir sendt til norsk toll dersom en får tilbakebetalt moms i utlandet? Hvis ikke kan man jo være skikkelig banditt og gjøre rep. i Tyskland m/momsfradrag, og deretter "smugle" arbeidet inn i Norge.....Ville jo selvfølgelig aldri gjøre det selv 8);D8)

Har vært borti at de har gjort det. I et tidligere liv så var jeg student i England, der hadde jeg kjøpt et stort stereo anlegg som jeg tok med hjem ved semester slutt. Da vi kom til Bergen sto tollerene klar med papirene i handa og vinket meg til side. De var kun interesert i stereo anlegget og papirene på det Den gangen var det en relativt stor sum penger det var snakk om. (ca 10 - 11 lapper i moms)

For mindre beløp så virker det ikke som de gidder å bry seg. Jeg har heller aldri hørt om tilfeller der noen er blitt konfrontert med kopier av papirer de har sendt fra seg ved tollstasjoner i andre land. så det virker som det er kun tips som utveksles mellom tollstasjoner ikke "Bevis" Dermed blir det et spørsmål om hvor dårlig samvittighet du får nor tolleren kikker deg inn i øyene og spør om du har noe å fortolle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi var i Tyskland i sommer og fikk utført reprasjoner for 30.000,- på en bil.

Var innom Tollen i Hirtalls for og få igjenn Tysk moms, men den gang ei.

Dette grunnet man fikk ikke ifår gjenn moms på arbeids pengene, og skulle man få igjennn for delene måtte man fremvise de gamle utbyttede delene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti at de har gjort det. I et tidligere liv så var jeg student i England, der hadde jeg kjøpt et stort stereo anlegg som jeg tok med hjem ved semester slutt. Da vi kom til Bergen sto tollerene klar med papirene i handa og vinket meg til side. De var kun interesert i stereo anlegget og papirene på det Den gangen var det en relativt stor sum penger det var snakk om. (ca 10 - 11 lapper i moms)

For mindre beløp så virker det ikke som de gidder å bry seg. Jeg har heller aldri hørt om tilfeller der noen er blitt konfrontert med kopier av papirer de har sendt fra seg ved tollstasjoner i andre land. så det virker som det er kun tips som utveksles mellom tollstasjoner ikke "Bevis" Dermed blir det et spørsmål om hvor dårlig samvittighet du får nor tolleren kikker deg inn i øyene og spør om du har noe å fortolle.

Har da smuglet en skau med deler sån shoppa delene stempla de ut av EU sendt tilbake papira og fått igjen mva uten og stoppe norske tolla og betalte norks mva.

MEN ja som Rune sier de kan tipse om det men da tror jeg det skal være store summer.

Erik A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...