Gå til innhold
Det er planlagt vedlikehold og oppdatering av forumet de neste dagene. Dette kan resultere i treghet eller korte perioder med utilgjengelighet. Vi beklager på forhånd ulempene dette måtte medføre. ×
147dude

DinSide 'tester' 156 JTS

Anbefalte innlegg

Så til min forferdelse at Dinside har prøvd Alfa igjen, og lurte på hva de har funnet på denne gangen, hehe...

http://www.dinside.no/page/artf/32802.shtml?

Etter å ha lest artikkelen, var jo ikke dette det verste de har skrevet, men de kan fortsatt ikke norsk gramatikk, og trekker frem en del rare poenger som lett kan misforstås (de har tydeligvis enda ikke skjønt dette med hanskerommet....). Men alt i alt ender man vel opp med ett positivt inntrykk tenker jeg!

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kanskje ikke skjønt dette med hanskerommet jeg heller - , men er det gjort endringer på den "nye" modellen?

Så til min forferdelse at Dinside har prøvd Alfa igjen, og lurte på hva de har funnet på denne gangen, hehe...

http://www.dinside.no/page/artf/32802.shtml?

Etter å ha lest artikkelen, var jo ikke dette det verste de har skrevet, men de kan fortsatt ikke norsk gramatikk, og trekker frem en del rare poenger som lett kan misforstås (de har tydeligvis enda ikke skjønt dette med hanskerommet....). Men alt i alt ender man vel opp med ett positivt inntrykk tenker jeg!

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Handtaket bak er fortsatt vanskelig å venne seg til, du må åpne passasjerdøren for å få opp hanskerommet"

Eh.. denne trenger en forklaring.. ???

Jeg har da aldri måttet åpne passasjerdøren for å åpne hanskerommet?!

Er dette en ny feature i facelift modellen?

Noen som forstår hva testeren mener?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

slik jeg forsto det har de bommet helt, igjen. det kan umulig være slik at man faktisk må åpne passasjerdøren for å åpne hanskerommet, hvis det er slik skal jeg fanen spise alfa romeo -capsen min! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje når man faktisk får betalt for å teste biler, at man av og til også kunne slå opp i manualen hvis man lurer på noe, før man klager over at ting ikke virker som de skal... Men nå er jeg ikke helt sikkert på at alle biljournalister kan lese, ettersom de ikke kan skrive mener jeg, hihi.

/ulf (utøver sin favoritthobby visst)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje når man faktisk får betalt for å teste biler, at man av og til også kunne slå opp i manualen hvis man lurer på noe, før man klager over at ting ikke virker som de skal... Men nå er jeg ikke helt sikkert på at alle biljournalister kan lese, ettersom de ikke kan skrive mener jeg, hihi.

/ulf (utøver sin favoritthobby visst)

Tja..... :-\ nå var det nå du som skrev "

(de har tydeligvis enda ikke skjønt dette med hanskerommet....)"

På min 00-modell slipper jeg å åpne bakdøra for å få opp hanskerommet.... ;) Hva var det "dems side" ikke har skjønt - for det skjønner ikke jeg..... ::)

@-hilsen

Lars G.

(Eller kanskje det er "dems side" som har krøll på Alfa'n sin..... ;))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo Lars, takk for sist! ;)

Nå har ikke jeg manualen til 156JTS, så jeg kan desverre ikke kikke i den. Men jeg antar at det er en av de vanlig italienske finessene, som har blitt misforstått litt av en av disse skarpe gutta. Fx klaget de hvis jeg ikke husker feil over noe lignende på 166, det var egentlig det som slo meg, at dette kan være noe lignende... Prøvde å finne den 166 testen, men får ikke søkt på dinside her for øyeblikket...

Det er ikke Min Side i alle fall! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo, og takk for sist selv... ;)

Du skulle vøri med på Telemark rundt - masse flotte Alfa-veier. Ser at du har fam. i Bø - skal ikke gjøre dette til en personlig side, men kona er derfra - det gir mange flotte muligheter til å utforske Telemarks svingede og bakkede veier.... ;D

Tilbake til hanskeommet. 166, GTV og Spider har jo den finessen at trykknappen for bagasjerommet sitter inni hanskerommet. Samtidig er det forskjellige nøkler til hanskerom og tenningslås - dvs. det er en nøkkel som kun går til tenningslåsen. Det betyr at når du kjører opp forran Casionoet i Monaco, legger du verdisaker og bagasje i bagasjerommet - gir piccoloen som parkerer bilen nøkkelen som kun går til tenningslåset - samtidig som du har låst hanskerommet. Resultat: - kun du som har hanskeromnøkkelen kommer deg inn i bagasjerommet..... - smart hva ;) Nøkkelen du har i lomma kan du også starte bilen med.... ;)

Men - på 156 - også oppgradert versjon (så det hos Autostrada på lørdag) - er det "japansk" løsning på bagasjeromsåpning. Dvs. hendel ved siden av førersetet.

At dinside.no påstår at en ikke kan åpne hanskerommet uten at passasjerdøren er åpen er en heller merkelig påstand som burde avstedkomme et lass med Alfa-mailer med spørsmålstegn i til dinside.no.

Lars G.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men - på 156 - også oppgradert versjon (så det hos Autostrada på lørdag) - er det "japansk" løsning på bagasjeromsåpning. Dvs. hendel ved siden av førersetet.

Det er nøyaktig samme løsning på "gammel" 156 som "facelift" 156?

Noen som kan bekrefte dette? Mitt hanskerom åpnes helt ordinært og

trengte ingen innføring i bruk. :) Regner med at alle som har vokst opp

med foreldre som disponerer bil har vært borti den samme og liknende

løsninger utallige ganger før.

De klager jo på at bilen er litt trang (som sikkert er rett nok), men en teori

er at testeren hos din side er så feit at han rett og slett ikke fikk plass

da han åpnet hanskeromsdøren og derfor måtte åpne passasjerdøren.

Hmm.. Til din sides advokater: dette var ment som en spøk. ;)

Best jeg hører med dem hva de mener..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror "motorjournalisten" har sett av-og påfunksjonen til passasjerairbag'en og trodd at det var låsen til hanskerommet..... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme på Fiat Barchetta. Men det er det jo en god grunn til, da er den skjult og vrien å finne. I tilleg kunne den låses, selve hendelen. Genialt! Men nå må du holde deg til saken Stian..... Den dagen DinSide tester 105 Bertone kan jeg faktisk spise klubb-fleecen min... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei folkens.

Har bestilt ny JTS fra Bergen. Skal visstnok leveres i slutten av måneden. Kommer tilbake med utførlig reportasje fra turen Bergen-Lærdal + løsning på hanskeromsproblematikk osv. osv. ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare ikke ha noe i hanskerommet som du må ha tak i mens du kjører, for det er ikke noe stas når passasjerene detter ut fordi du skulle sjekke noe på vognkortet...

;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den var jaggu god!! (måtte le godt)

Takk for tipset.

Skal ha med kjerr.. obs. mener kona, så jeg får skjerpe meg og ha tomt hanskerom. ;D ;D ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja... Men hvis du skulle ta med en biljournalist eller to på tur fx. kan det kanskje lønne seg å by på en iskald brus fra hanskerommet, helst langt til fjells...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt her tror også jeg det er passasjer-airbag brytern han rotet med.

Hadde 156 JTS brosjyren foran meg, og det ser likt et som de "gamle"

SENDTE en mail til han jeg !!!!!!!!!!!

Passet også på nevne hvor bra disse bilene er

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK!

Som den lykkelige eier av en 156 Sportwagon 2,0 JTS Selespeed ;D - kan jeg avsløre:

Hanskerommet åpnes på en særegen, komplisert måte, ved forsiktig å løfte i underkant, den hendel som er montert midt på lokket, hvori det finnes en låsesylinder for dertil egnet nøkkel.

... med andre ord nøyaktig som i gamle 156, og 90% av alle biler i verden. Hanskerommet er fortsatt litt lite, men det har egen hylle til instruksjonsbokmappen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hanskerommet åpnes på en særegen, komplisert måte, ved forsiktig å løfte i underkant, den hendel som er montert midt på lokket, hvori det finnes en låsesylinder for dertil egnet nøkkel.

Good! Det styrker teorien min! ;D

Tok en tjangs tidligere i dag og sendte samme bruksanvisning til "testeren". :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...