Gå til innhold
Gjest Victor

kjøre egenskaper, 156SW 2,0

Anbefalte innlegg

Kjære Alfisti brødre (og søstre)!

Jeg er eier av en 156 Sportwagon 2,0 Selespeed 2001 modell. På denne bilen kjører jeg med Good Year Eagle F1 dekk i (original)dimensjon 205x55x16, ZR merket.

Dessverre er jeg ikke fornøyd med dens kjøre egenskaper.

Bilen har en tendens til å vandre på veien, oppføre seg som en "gyngehest" og føles upresis ved styringen. Jeg har derfor aktivt kjørt tilsvarende biler for å sammenligne med min egen. Disse bilene har oppført seg annerledes enn min. Jeg har tatt dette opp med min forhandler ved flere anledninger, men er ikke tilfreds med de svarene jeg har fått. Erfaringer, kommentarer, samt tekniske hjulstillingsdata fra andres biler , mottas med takk.

hilsen AlfaVictor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Victor, jeg er også enig.

Har også hatt samme erfaring som deg i forhold til andre biler. Min var betydelig slappere enn andre med relativt likt oppsett.

Min er senket forran og byttet dempere.

Senking uten skifte av dempere er bare halvgod løsning da de orginale demperene ikke er raske nok.

156 med Sportspakke har både stivere dempere og stivere fjæring. Desverre gjelder dette kun for sedan. SW har bare jukse-sportpakke.

Jeg hadde 156 sedan med sportspakke, 17" og tåravstivere i motorrummet. 156 SW'en med "sportspakke" var en kjempenedtur.

Utfyllende artikkel kommer i nummer 4.

Hilsen

Øyvind I

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Dette er samme følelse jeg får når jeg kjøprer min 166 2.0. Hvis forholdsvis nye Alfaer må ha nye fjærer

og dempere for å fungere på norske veier har vel importøren et problem. Er nå på min tredje Alfa og pointet med disse bilene er jo bla. kjøreegenskapene.

Motorkraften er helt ordinær, kjøreegenskapene langt under middels. Da gjenstår topp design og grom lyd. Det holder ikke i lengden når man bruker 3-4 hundre tusen på bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...