Gå til innhold
TEM

GTV, Spider eller 156

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et lite (luksus)problem. Driver å leter etter ny bil, men klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg egentlig har mest lyst på.

Er det noen som har Spider (ny modell) som helårsbil? Gode/dårlige erfaringer. Jeg har garasje både hjemme og på jobb, så den slipper å bli nedsnødd. (bor i Oslo btw)

Dere som har eigd både 156 (Selespeed) og Gtv, hva foretrekker dere? (Ser bort fra plass :)

Alle synspunkter tas imot med takk. Skulle gjerne hatt en av hver, men..... Er forresten ikke så lett å finne akkurat det en vil ha når det gjelder disse bilene (farge etc)- ikke akkurat flust å velge mellom (heldigvis).

Mvh

Tor Erik

-99 156

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, jeg er akkurat på vei inn i min første vinter (i Oslo) med en Spider. Vurderte litt fram og tilbake og kom til følgende løsning: kjøpte vinterhjul (med felg, 7500 kr.) Orker ikke tanken på å la bilen stå en heeel laaang vinter. Kan da kjøre uten problemer på bare veier, noe det er mye av i Oslo og omegn. Kjøper også en bil nr. to (sammen med en kompis) til ca. 10.000. Den kan ta av for snøfall og brøytekanter når det måtte komme og han bruker bilen om sommeren. Da er det er tid for cab og sol i fjeset. Garasje er et must, gå for Spider!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mornings!

Jeg kjører masse bil i jobben i Oslo m/omegn, og har kjørt 2 hele vintre med Fiat Barchetta. Den hadde riktignok hardtop, men så lenge bilen står i garasje både på jobb og hjemme (det gjorde min også) er det ikke noe problem. Verken med brøytekanter, snø eller andre ting. Og ingenting er bedre enn å ta på seg en diger vinterjakke og noe på hodet, og kjøre uten tak på en herlig kald vinterdag med blå himmel, snø og sol.... .Sukk, savner cab litt avogtil ja... Mitt råd er, kjøp cab mens du kan!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei hei...

Jeg kjører både spider og 156.Kommer helt ann på hvordan du kjører.Spidern henger mere med i svingene enn 156 og jo den er en penere bil synest jeg.156 er enn mere alroundbil...kan brukes til de meste.skulle vert selespeed i Spidern og..de hadde vert konge ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

GTV!!!!

Hei, dette er jo ikke noe spørsmål siden du ikke har plassbehov :D

Hadde GTV V6 TB før og gikk over til 156 2.0 TS med sportspakke og 17".

156'en er ikke i nærheten av å være like morro, selv om du nok kan få det til å like fort med litt små modifiseringer. Med GTV'en får du en helt annen kjøreopplevelse, det er en utrolig trygghetsfølelse å bare stå på i svinger.

Spider blir mye mykere i karroseriet (siden taket er borte), men er også klart mer gøy enn 156. Cab. er jo deilig det også.

Men, jeg vil heller anbefale deg å prøve ett par biler. Husk, ta en ordentlig tur på 20-30 mil eller noe sånt!

Hilsen

Øyvind I

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut!

Jeg får vel bare ta på meg den fæle oppgaven med å prøvekjøre alle disse bilene!

;D ;D ;D

Blir nok mest aktuelt med Gtv eller 156 Selespeed. Bare jeg finner den "rette".

-Tor Erik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hej!

Selvom der vel er svaret på det meste (og TEM vist har bestemt sig :=) så vil jeg da lige melde mig på banen for at fejre at jeg har registreret mig på det nye fine board .=)

Lykkelig ejer af Spider siden marts (kanon sommer! :=) og går min første vinter i møde (i Norge! - men heldigvis i Drammen så det er næsten Danmark .=) .Ingen garage.Har købt vinterdæk i original dimension, og vil anskaffe mig Webasto motor/kupe varmer om nogle uger.

Har kigget lidt på hardtop men ser ud til at prisen starter omkring 20.000 i England eller Tyskland - jeg tør ikke tænke på hvad den skal koste importeret til Norge!Måske få noget til via Rosso i Gøteborg?Hmm nogen der har erfaringer?

Sidst jeg kørte Alfa var omkring 1985 så jeg har ingen erfaringer med 156 eller GTV.Men tro mig: bliver næste sommer som denne, vil du ærge dig hver gang du slår klima anlægget til :0)

Niels

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...