Gå til innhold
integrale

Handle deler fra en privatperson i Sverige

Anbefalte innlegg

Hei

Skal kjøpe noen deler fra en privat kar i Sverige, hvordan gjør man det med papir og "sånt". Regner med det det må ligge ved ei kvittering e.l. for betaling av moms? Noen som har erfaring?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er sikkert en god ide, men hva skal til for å få det godkjent som gave. Dokumentasjon osv? Er ikke så veldig inne på dette. Husker jeg kjøpte noen baklys fra en i Tyskland da sendte han det som gave, gikk greit det, men han hadde peiling på dette....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han sender den som pakke til deg, anfører  verdi og innhold på adresse seddelen om det satt av plass til dette. (sikker egen for utlands sendinger i Sverige også).

Legg også en kopi av kvittering/faktura vedkommende lager til deg i en konvolutt som limes på utsiden av pakken, og merker denne faktura,

samt legger orginalen inne i pakken.

Så når pakken ankommer Norge beregner Posten momsen og gebyret du skal eventuelt betale.

Blir ikke varertype og verdi anført utvendig på pakken kan behandlingen ta uker hos Posten.

Skal vel ikke betale Svensk moms når varen er kjøpt privat, så ingen moms kvitering er nødvendig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han må IKKE skrive noe verdi på seddelen. Isåfall  må han skrive den lavere enn 200,-........eller er det 400,- som er grensa ? Jeg kjøpte deler fra privatperson i Sverige som jeg betalte 1800,- for. Avsender skrev dette + gave på seddelen. Endte opp med å betale toll ja....... :-\

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Capritoo's beskrivelse er korrekt. Alternative varianter = svindel; for de av dere som synes de hundrelappene er verdt å gjøre seg til kjeltring for.

Kan jeg for øvrig få lov å minne om forumreglene:

"Innlegg som strider mot norsk lov eller oppfordrer til brudd på norsk lov vil bli fjernet"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At innlegget mitt strider med forumreglene må jeg bare beklage. Stryk innlegget for all del  :) Å kalle meg kjeltring var nå allikvel litt drøyt. Det er notert ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Capritoo's beskrivelse er korrekt. Alternative varianter = svindel; for de av dere som synes de hundrelappene er verdt å gjøre seg til kjeltring for.

Kan jeg for øvrig få lov å minne om forumreglene:

"Innlegg som strider mot norsk lov eller oppfordrer til brudd på norsk lov vil bli fjernet"

Siden vi er inne på dette... er det da lov å legge ut linker/tråder til kopier at ePer her inne, og lignende materiale? ???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om man ikke bor så langt unna grensa, kan man sende det post restante til postkontoret. På den måten kan man ta en harry tur samtidig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt avsporing her:

Det sykeste er at neste gang jeg skal bytte kamvariator, så lønner det seg for meg å fly ned til København, kjøpe kamvariatoren der, og fly hjem igjen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden vi er inne på dette... er det da lov å legge ut linker/tråder til kopier at ePer her inne, og lignende materiale? ???

Dersom det er materiale med copyright som ikke er tilgjengelig for fri distribusjon, er svaret at nei, det er det ikke. Jeg vet ikke om det er tilfelle for ePer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Copyright © 2004 Fiat Auto S.p.A. - All Rights reserved................. DVD Rel.18 - Software release 2.8.0

Var det eneste jeg fant på siden.

Men forumets eiere og moderatorer får jo styre dette. ville bare påpeke tilfelle det kan ha skadelig effekt om det er no ulovligheter... Vi var hvertfall nøye med slikt før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...