Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ikke alle som har svart belte i ræserbilprepping.

1: Montere stol:

Har kjøpt meg en OMP-stol med fester.

Disse festene skal settes fast i bilen med minimum 8mm bolter.

Må man sveise fast firkantrør før dette gjøres, eller kan man bruke skinnene i bilen til dette?

Må man evt forsterke på undersiden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

utfyllende info om dette finner du i motorsportboken vi fikk med oss fra teorikurset ;). Der beskrives det i detalj

hva som skal til for at det skal godkjennes. Skal i garasjen til uken - kom innom om du har tid.

skal selv kjøpe stol - starter med Sabelt "Racer" - det er stålrørsramme - ikke glassfiber - men skal være ok.

a

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekka og fant dette:

9. Stoler

Alle biler skal ha gyldige FIA-homologerte stoler. Særreglementene kan ha egne bestemmelser. Alle

stoler skal ha integrert nakkestøtte.

Med unntak av bilcross kan stolen monteres direkte på gulvet, eller den monteres på 2 firkantrør på min.

25 x 25 mm fra innvendig dørkanal og over til geartunnel. Firkantrørene skal sveises fast på plater med

min. 40 cm2 og 2 mm tykkelse før disse blir festet til kanal og tunnel. Alle bolter som brukes ved

innmontering av stol skal være min. 8mm tykke.

Jeg har kjøpt inn egne braketter fra OMP (HC/731). Disse kan i følge instruksjonen festes direkte til gulvet eller evt. skinner som står der fra før. I min bil står det to stykk Alfaseter fra en GTV6. Disse er skrudd fast og kan ikke beveges, men underdelen av skinnene er beholdt.

Planen min var derfor å feste OMP-brakettene over disse med gjennomgående (rustfrie) bolter med skiver og muttere på undersiden av bilen. Stolen settes da oppi og burde oppfylle kravene ovenfor.

post-1077-14779320879686_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...