Gå til innhold
Gjest Joachim89

Chip til 164

Anbefalte innlegg

Etter mange 100 timer i garagen og noen titusener`er fattigere så er nå 164 i veldig bra stand.

Har nå ikke noe mer jeg kan gjøre for å få den bedre/har nytt hjuloppheng osv å en haug av nye deler) og tenker nå å bruke pengene på litt mer motor osv..

Har tenkt på squadra tuning chip, men det var verre å få bestilt der, har sendt et par mailer for noen uker tilbake, men ikke noe svar.

Er det noen her som har bestilt derifra, vil gjerne høre hvordan. 

er kun squadra tuning som blir aktuelt :)

Og er det noen som har erfaringer med senkefjærene som selges på www.alfastumper.dk?

Lurer på om det er nødvending å bytte dempere om jeg skulle kjøpt de fjærene? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt på squadra tuning chip, men det var verre å få bestilt der, har sendt et par mailer for noen uker tilbake, men ikke noe svar.

Er det noen her som har bestilt derifra, vil gjerne høre hvordan. 

er kun squadra tuning som blir aktuelt :)

Jeg har tidligere mailet mye med Stephan hos Squadra Tuning.

Som regel er han veldig rask til å svare på mail. Jeg ville ventet litt til, og eventuelt sent han en ny mail tidlig neste uke.

Hvis ikke dette hjelper så ring han (nummeret står nok på sidene deres). Han snakker godt engelsk så det burde ikke være noe problem.

Chip'ene til 164 er jo ganske rimelige, og de kan monteres selv, så det er nok en glimrende investering.

Jeg var der nede med en GTV916 for noen år siden og reprogrammerte ECU'n, og jeg kan skrive under på at Stephan kan sakene sine.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare å ringe til Stephan, både han og dama der er gode i engelsk så det finnes ikke store problemer i å gjøre seg forstått. Si du skal ha chip til den og den bilen, så oppgir du gjerne visanr over tlf og mailer han adresse. Når jeg snakket med han så ville dem visst ikke ha visanr og sånne ting via mail pga de mente det var mer sikkert over tlf (noe det seff er). Mulig jeg husker feil, men mener iallefall det var slik. Når det gjelder bytte av selve chippen på bilen din så varierer vel metoden her alt ettersom hvilken årsmodell du har. For min del så byttet vel jeg i en 90/91 modell (om jeg ikke husker feil), og den værste jobben var helt klart å få hjernen fra hverandre. Men det ligger gode forklaringer på hvordan du gjør dette på sidene til Squadra. Print gjerne ut forklaringen aktuell for din bil, og du har byttet chippen i løpet av rundt 45-60 min (alt etter hvor lang tid du bruker på å komme deg inn i midtkonsolen).

Lykke til. Med Chip fra Squadra til 164 så vil du IKKE bli skuffet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for det :)

Får ta en telefon da ;)

Er en 92 mod jeg har, men rekker jeg tak i den bare ved å ta ut cd-spilleren?

Eller må jeg av med side dekslene og den dritten der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du klarer aldri få den ut der cdspilleren står,, du må ta av panelet på høyre side, veldi enkelt, så er hjernen festet med 2-3 bolter,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.

faen, trodde jeg skulle få slippe det panelet :P

Men er det noen andre endringer som får merkbart effekt?

tenkte et konplett effektannlegg, men blir kun bakpotte fra www.alfastumper.dk med det første da de ikke har noe annet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

man merker sjelden noe forskjell ved montering av bare effektannlegg (ikke på alfa iallefall). Men du vil nok merke en del om du kjøper et skikkelig grenrør sammen med resten av annlegget.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...