Gå til innhold
Frodebo

Diesel-power.no - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Hei

Sysler litt med tanken om å sprite opp kjerra litt nå som den er innkjørt. Tenker da mer på å optimalisere motoren (tidligere moment, mer effektiv motor - mindre drivstofforbruk) enn primært mest mulig Hk.

Jeg har sjekket litt hvilke muligheter som finnes, bl.a. www.diesel-power.no. Har noen erfaring med dem? Tenker da både på selve produktet og firmaet (har bl.a. lokaler på Tiller/Trondheim).

Eller - har noen erfaringer med noen av de andre løsningene som finnes (Novitec, KCR m.fl.)?

mvh

Frode

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Du som bor i Trondheim bør også vurdere POWERCHIP.NO v/ Reidar på tlf 95988828. Jeg kjenner han ikke personlig ,men jeg ordnet med avtale for 3 VAG firmabilerbiler på jobb samt for en 4. kompis med BMW 525dat.

Vi er alle godt fornøyd. Min 105hk Octavia med DSG-kasse ble betydlig friskere over hele registeret. Mener jeg skulle få 60-70nm ekstra,og det betviler jeg ikke er tilfelle.Jeg har lagt på ca 20000 km på 2.5mnd etter dette,uten problem. Dvs eneste problemet er at antispinnlampa lyser betydlig oftere ;D

En annen ting er de har 30 dager fornøydgaranti,så skulle du ikke være fornøyd med resultatet stiller de bilen tilbake til original og får tilbake det du betalte.

Vi betalte den runde sum av 4167.- pr bil,så henvis til den avtalen for bedre pris om det skulle bli aktuellt å bruke han ;)

Mvh

Geir

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips.

Skal uansett ta en tur innom Diesel-Power først for å sjekke ut forholdene m.m. Så enkelt som det er å få montert disse boksene bør det jo være mulig å få testet litt før man tar et valg  ;)

Ser at Powerchip.no blir noe dyrere, men dersom Diesel-Power ikke innfrir, skal jeg ta en kontakt.

mvh

Frode

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv vurdert tilsvarende "oppspriting", men ble litt nedstemt etter at selger (aut. AR) mente min motor ikke egnet seg til chipping/tuning. Grunnen han oppga var fare for tette filtre, soting o.l. Hører gjerne fra andre med erfaring fra om dette. Jeg har en 159 JTDm 8V, 120hk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv vurdert tilsvarende "oppspriting", men ble litt nedstemt etter at selger (aut. AR) mente min motor ikke egnet seg til chipping/tuning. Grunnen han oppga var fare for tette filtre, soting o.l. Hører gjerne fra andre med erfaring fra om dette. Jeg har en 159 JTDm 8V, 120hk.

Den motoren du har er vel nesten lik den som sitter i 156 JTD 8v (110 og 115hk)...

Det er mange som har omprogrammert ECU i disse motorene uten problemer (meg selv inkludert).

Det finnes riktignok mange useriøse aktører på markedet som driver både omprogrammering av ECU og salg av eksterne effektbokser.

En motor som er riktig optimalisert skal ikke sote nevneverdig mye mer enn orginalt. Soter gjør den uansett, det er jo en diesel  ;)

Har du litt ferie til overs så ville jeg reist til Nederland til Squadra Tuning for å omprogrammere, de er veldig dyktige.

Selv har jeg erfaring med www.ultimo.no her i Norge, det funket bra på min 156 JTD 8v (110hk).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange aktører og mange muligheter. Har lest litt om Squadra ja, men jeg tviler vel på at jeg skal nedover på kontinentet (med bil) i uoverskuelig framtid, så da gjelder det å finne en lokal løsning. Tror nettopp dette med et lokalt firma med kompetanse vil være avgjørende. For meg holder det derfor ikke bare med en OK boks og et firma som like gjerne kunne solgt brød og melk, jeg vil sjekke ut at de vet hva de driver med og at de har interesse og kunnskap om tuning generelt (snakket forøvrig med dem i bilmessa i høst, og de kunne også tilby ECU-programmering).

Jeg skal uansett gi en tilbakemelding på forumet på erfaringer om jeg bestemmer meg for å gi bilen en liten oppkvikker  ;) Fristende er det jo...

Frode

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk med minge disel sevice tror jeg det heter

husker ikke nr men  ringer du havnås handel as så setter de deg over ligger i østfold vet at de er flinke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, det var en noe merkelig uttalelse. Jeg prøvde en som var chippet på landstreffet i Trønderlag i fjor. Kom da fra standard 120 hk utgave og som du vet er det jo greit men ikke mer. Denne var chippet (ikke boks altså) og hadde både mer bunndrag, men ikke minst så dro den friskt til 4500 o/min. Forandret karakter gra freit nok til "dette var jo virkelig trivelig". Mins det var ca 160 hk i følge selger (AR forhandler)

Garanti på motor (iallefall til ting som kan relateres til dette) fra fabrikk kan du jo drømme om etterpå. på den annen side. Drømme om hk/Nm er jo også en sak :-)

Alfahilsen Øyvind I

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres veldig merkelig ut. Saab har jo identisk motor i sine modeller, og de har en godkjent leverandør av tuning. Se den tråden her:  http://www.diskusjon.no/lofiversion/index.php/t815089.html

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for mange gode tips folkens, har fått kontakt med tunere og AR-folk som går god for optimalisering av 8V-motoren. Tyder på at man greit kan ta ut 140-160hk fra denne, og få torque i området 320-360nm. Ingen har frarådet meg dette, heller det motsatte! Skal vissnok gjøre bilen svært aktiv og morsom. Fra flere er jeg dog blitt anbefalt å avstå fra såkalte power-bokser og heller satse på tuning, altså kun programvareendring. Vel, jeg skal finne en som kan ta på seg jobben med tuningen, så legger jeg en tilbakemelding med erfaringer på cuore i etterkant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...