Gå til innhold
AKJ

ALFA GT, skjønnhet og kommende klassiker skal selges. ***SOLGT!***

Anbefalte innlegg

Min nydelige Alfa GT skal selges, ny Alfa skal kjøpes :) 

Strøken og glimrende bil. Jeg kjøpte den ny i oktober 2004. Bilen har en 2 l bensinmotor på 165 friske gamper.  Bilen har selespeed ("triptronic") giring (manuell kasse med automatisk clutch) og er kun kjørt 40 000. Girskiftet skjer ved å bruke girspaken eller ved hjelp av hendler på rattet, meget bra og er dyrt ekstrautstyr!

Bilen er særdeles pent holdt, du må hente ny bil på fabrikken for å finne noe tilsvarende:-) Masse utstyr; original alarm, skinnsportsseter, originale ALFA ROMEO alu felger både på sommer- og vinterdekk, BOSE-anlegg med iPod-tilkobling (altså IKKE fm-sender, men skikkelig ledningstilkobling til stereoen) med full styring av musikken fra multifunksjonsratet, to-sone klima, bluetooth handsfree tilkobling for mobiltelefon (med automatisk fading musikk) etc etc. iPod med nødvendig software (og musikk...) følger med. Registerreimen ble skiftet hos Motorforum Bilhuset Kråkenes (Bergen) i oktober 2007.

Dette er bilen for deg som ønsker en nydelig italiensk coupe med det rette utstyret, i strøken tilstand, lav kilomtererstand, kjørt av en eier som vet å passe på bilen. Masse bilder finner du på http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9757530

Pris: 299 999. Har slått av hele 1 krone og kommet under det magiske tallet 300 000 ;). Det smerter nok å gå under 300 000 :(Så kom igjen her da!!! Det er garantert en av de mest strøkne og fine GT'ene som ligger ute til salgs! Har bensin, selespeed, skinn, Ipod, originale alfa romeo felger både på sommer- og vinterdekk - og begge typene er av de kuleste alfa-felgene, skinn, lav kilometer etc. Og dette er IKKE noe dieselbørse som de aller fleste GT som ligger ute. Må ha bensin i denne skjønnheten! Noen annet er en fornærmelse ;D Masse bilder på finn.no. Ring 932 32 818 om du lurer på noe. Og denne bilen er spesielt flott i sølv faktisk. Ingen annen farge som fremhever de flotte linjene så godt som sølv!

post-1952-14779320834688_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert ikkje akktuellt,men tek du ein 156 i bytte?

Fin bil forresten,rett motor og selespeed,sånn skal eg ha ei gong.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er dessverre ikke tema....ny alfa er det som står på kjøreplanen.... Takk for hyggelig tilbakemelding!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp! Mest sannsynlig i hvert fall. En TI sedan trolig. Men også en Brera står på listen av kandidater, men da brukt. Og en oppjazzet junior kan også være aktuelt. Får se hvordan den blir seende ut, spekk etc. Den blir trolig snart lansert om en skal tro alle ryktene på www.italiaspeed.com i hvert fall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har den Xenon og regnsensor? Er det en Distinctive eller Bertone? Hva er forresten forskjellen på en Distinctive og Bertone?

Synd det er litt langt fra Arendal til Bergen...Hvis den står en måned eller to og faller 10' pr. mnd. så kan det være jeg må ta meg en tur ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har den Xenon og regnsensor? Er det en Distinctive eller Bertone? Hva er forresten forskjellen på en Distinctive og Bertone?

Synd det er litt langt fra Arendal til Bergen...Hvis den står en måned eller to og faller 10' pr. mnd. så kan det være jeg må ta meg en tur ;)

Bertone er navnet på han som har designet bilen,og har ingenting med distinctive og gjera(som vel er eit utstyrsnivå)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel en Distinctive formoder jeg siden den har skinn og Selespeed, og ikke Progression (som har Alfatex). I dag finnes flere varianter av Distinctive, bl.a. Collezione og Black Line.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det finnes Distinctive også uten Selespeed, så det har nok med skinn og utstyr å gjøre.

Jeg har aldri sett en GT virkeligheten, kun på bilder. Uansett skal jeg ha en GT i løpet av våren, helst med Selespeed men det dukker opp et knallkjøp uten, kan det også være aktuelt. Må selvfølgelig være bensin!!  Har hørt at manuell kan føles "rørete" i gira, stemmer det?

Jeg har alltid vært mest svak for sorte biler, men (irriterende nok) synes GT ser best ut i sølv (grå). I utgangspunktet ville jeg hatt en sort med rødt skinn, men heller nok mest over på sølv med sort skinn nå.

Jeg sjekket for en tid tilbake at det var ca. 60 stk GT registrert i Norge, 22 av dem ligger på Finn. Hvorfor er det ingen som vil ha GT..hehe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Det er en Distinctive (altså den dyreste versjonen).  Den har ikke Xenon, mulig at jeg selv kjøper på min neste bil. Men regnsensor tviler jeg på at jeg skal ha. Kjenner en som har det og han sier at det er noe forb... dritt (dog på et annet merke enn Alfa...).  Synes du prisen er høy?! Sammenlign med de andre som ligger på nettet. Dette er RIMELIG! Du må se på motor, utstyrsnivå, lav km, kjørt av en eier etc. De fleste av bilene  som ligger ute er med diesel. Disse er som nye biler 60 000 billigere enn min 2.0 bensin ! I tillegg så kostet det vel i sin tid ca 20 000 i tillegg for selespeed. Skal du kjøpe min bil ny med tilsvarende utstyr etc så kommer den på knappe 500 000. Så dette er RIMELIG. Prisen går selvsagt ned når den blir eldre, men det du antyder er langt under det som er aktuelt. Jeg har ikke kjøpt noen ny bil så jeg har ikke noe hast med å selge. I tillegg så trives jeg veldig godt i bilen, gleder meg fortsatt til hver morgen jeg skal ut å kjøre med den. Dette til tross for at jeg har hatt den nå i tre år. Jeg har aldri hatt det sånn med noen annen bil jeg har eid :) Videre kunne jeg senhøstes bytte den inn hos forhandleren til prisen jeg har som salgspris! Mulig at jeg velger å bytte den inn. Men du får ta kontakt når du synes tiden er er inne til å gi et fornuftig bud ;) Kjøretur fra Bergen til Arendal er uansett en glede i en slik bil ;D

Men det finnes Distinctive også uten Selespeed, så det har nok med skinn og utstyr å gjøre.

Jeg har aldri sett en GT virkeligheten, kun på bilder. Uansett skal jeg ha en GT i løpet av våren, helst med Selespeed men det dukker opp et knallkjøp uten, kan det også være aktuelt. Må selvfølgelig være bensin!!  Har hørt at manuell kan føles "rørete" i gira, stemmer det?

Jeg har alltid vært mest svak for sorte biler, men (irriterende nok) synes GT ser best ut i sølv (grå). I utgangspunktet ville jeg hatt en sort med rødt skinn, men heller nok mest over på sølv med sort skinn nå.

Jeg sjekket for en tid tilbake at det var ca. 60 stk GT registrert i Norge, 22 av dem ligger på Finn. Hvorfor er det ingen som vil ha GT..hehe.

Jeg har ikke peiling på hvor mange GT'er der er i Norge, men det ligger ca 20 biler tilsalg på Finn nå og trolig er 12-15 av disse er jo biler som er for førstegangssalg i Norge. Dette er jo stort sett brukte dieselbørser som er hentet fra Tyskland av ulike forhandlere.... Og dette er vel samme motoren som står i Fiater og Saab 9-3? Min bil har ekte ALFA bensin-motor! Jeg antar at grunnen til Autoital tar inn så mange er at de selger meget bra med GT'er. I Europa er jo ALFA GT en av de coupéne som selger aller best. Ikke uten grunn etter min mening. Det er jo vakker! Er så enig med deg når det gjelder fargevalg. Normalt sett synes jeg også sort er tøffest, men GT'en har så mye linjer at disse får en best frem med sølv (og stromboligrå som også kler bilen veldig bra)  :) Jeg gjorde lang research på dette før bestemte meg for farge, hvor blant utenlandstur inngikk så jeg fikk sjekket ut de ulike fargene live!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

99 mod. sort 9-3 2.0 (131hk) cab med sort skinn og 99 mod grønn 9-5 2.3 (170hk) med beige skinn og masse utstyr.

Løp og kjøp!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er gliset solgt. Er sikker på ny eier blir veldig fornøyd da bilen er meget strøken :) Litt trist å se den kjøre avgårde :'( Men da begynner gleden med å finne en ny Alfa :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for handelen AKJ! Kjøreturen fra Bergen til Arendal var en sann glede! Lykke til med bilkjøp og fprtsatt God Påske.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for handelen AKJ! Kjøreturen fra Bergen til Arendal var en sann glede! Lykke til med bilkjøp og fprtsatt God Påske.

Hm aner jeg en ny Alfa i bygda?

Grattis, kommer og prøvekjører

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arendal blir bra by for italienske biler har jeg skjønt. På Fiatklubbens forum gikk det nettopp et 131 Racing-prosjekt ned dit..  ;D

Kanskje vi kan begynne å ha litt lokale Alfatreff her i området?!?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...