Gå til innhold
Garygtv

Grom Lancia´n min

Anbefalte innlegg

Jeg får legge inn noen bilder av min grom Lamcia og :)

Bilen er en 95 modell og kjøres hver dag året rundt.

Den er fullstendig ukomplisert, tight og fin med høy kvalitet.

Er i bra stand, har nettopp byttet pakninger/simeringer i gearkassen og ny clutch.

Deretter skal jeg oppgradere bremser med nye slissede skiver og dertil egnede klosser.

Bilen har noe grovere eksos=fin lyd, orginalt elektronisk understell og Recaro alcantara interiør.

Har funnet noe småplukk på karrosseriet som jeg vil fixe til våren, men ingen store drastiske saker.

Orginalt 2,0 16V turbo motor på 185hk.

Til våren vil det bli montert evo chip og grenrør på bilen ;D

post-1206-14779320829905_thumb.jpg

post-1206-1477932083101_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morsom bil det der. Jeg kjørte den hjem fra Bobfingen i -97 eller -98.

Hvis du skal oppgradere bremsene til noe virkelig gromt har jeg et sett til Fiat 20v Turbo liggende. 4-stemplet Brembo, som veier ca. 2 kg. (mer enn en kg. lettere enn de du har). Det er samme kaliper som på Alfa GTA-modellene. For å bytte til disse må man også bytte spindelhus (som jeg også har) , og ha store nok hul.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brembo høres jo bra ut ;)

Nå er jeg en dårlig mekaniker, så da lurer jeg på hva må jeg bruke av skiver og klosser for å få dette til å passe?

Hadde tenkt meg er oppsett på Turbogroove skiver og Green/Yellow stuff klosser.

Det skal passe rett på standard oppsett men jeg vet ikke om dette passer i sammen med Brembo?

Vil ikke gjøre noe med dette før om et par måneder så det er ikke noe stress.

Men det er jo greit å ha planene klare ;)

Tror ikke det er så mange av disse bilene i Norge, hadde vært gøy å hatt en oversikt over hvor mange det faktisk er.

Men jeg er godt fornøyd med den tross i at det ikke er Alfa :)

En kjedelig Golf eller lignende er jo bare et skrekkelig alternativ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se her ja, der va jo god bilen jo! Synes den ser bra ut med de nye felgene ;) Dypt savnet... :'( (PS, gikk du for orginal clutch eller valgte du noe heftigere mtp senere trimming?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei du,

Det ble en original clutch.

Har vel ikke planer om den verste trimmingen(enda ;)) da planene fortsatt er å bruke bilen daglig.

Men å få ut noe mer skal være relativt enkelt, holdbart og ikke minst greit for lommeboka.

Da regner jeg med å få litt mer sprut, høyere dreiemoment og mulig den også blir noe mindre tørst under normal kjøring ;D

Har i hvertfall hatt denne effekten på andre biler jeg har hatt med bytte av chip, luftfilter, grenrør og eksos.

Tror ikke det sakl så mye mer til før det blir veleedig mer morro...

Budget trim er det ikke det de sier :)

Er i det stor å hele veldig formnøyd med bilen jeg, skulle ønske meg et nytt førersete før det som sitter i blir for slitt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm lurer på om det var denne vi lå å knivet litt mot på vei hjem fra ID07.

Den gikk MEGET bra| :D

Jeg satt på i en sølv GTV6......., som også gikk overraskende godt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En Gtv med bagasjerommet fullt av blader, bildeler etc. sikkert 120 Kg...pluss to fete voksne karer i femsetene:) Hadde ikke hatt en sjanse uten ballast ;D ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var nok den ja ;)

Gikk vel noe over fartsgrensene nedover ja, men morro er det ;D

Var pigg den GTV´n, min gamle GTV hang ikke helt med nedover.

Det er den 3,0 ltrn som har vært til salgs i Østfold?

Hadde ikke hatt sjangs uten ballast ???

Husk det er ikke lett å manøvrere i de hastighetene når du ligger bak i blårøyken og ikke ser noe som helst ;D ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke hatt sjangs uten ballast ???

Husk det er ikke lett å manøvrere i de hastighetene når du ligger bak i blårøyken og ikke ser noe som helst ;D ;D

Lancia power!  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er sprek den ;)

Det var også GTV´n men den er det gjort mye oppgraderinger på etter hva jeg husker?

Hadde selv en GTV6 som er blitt veldig bra.

Må innrømme at jeg er extremt svak for de bilene og ikke minst motor lyden ;D ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Er ikke sikker på hva jeg gjør her. En annen på forumet her, bobcore, har et komplett interiør til en grei pris han skal selge.

Riktig farge og alt, men ikke nytt.

Men interiøret mitt er ikke veldig slitt, kun førersetet som begynner å "skrante" litt :-\

Så det jeg lurer litt på nå er å sende det i Estland for full renovering( Norsk kar).

Bruker original stoff og bytter det som byttes kan.

Jeg har sett noe av det de har gjort før på bilder og det ser veldig bra ut :)

Og jeg ønsker aller helst å beholde den i original stand, så å sette inn noen "bøttestoler" er kun aktuelt i påvente av fixing av originalt sete.

Ellers så blir jeg bare mer og mer fornøyd med bilen ;D

Må ta et standpunkt om jeg beholder den eller om jeg skal kjøpe meg ny GTV 116, samme som skal selge interiøret har en superfin turbo til salgs....

Skal jeg beholde bilen, og det er det mest fornuftige, så skal jeg også fixe det småtteriet som er + noen oppgraderinger ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...