Gå til innhold
Kajknoz

Kajknoz's: Alfa Romeo 156

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig mulighet til å lage en liten prosjekt-tråd på den nye bilen min :D

Litt info om bilen:

-2.0 TwinSpark motor

-SeleSpeed

-Original sportpakke 3

-Oppgraderte bremser av tidligere eier

-Byttet foringer og stag rundbaut av tidligere eier

-17" oz racing felger

-Supersprint eksosanlegg

-Originale Skinnseter med Innbrodert Alfa Romeo logo

-Carbon midtkonsoll

-Pioneer deh9800bt cd-spiller

++++

Bilder av bilen:

200712011424_00662.jpg

200712011424_00661.jpg

200712011424_00660.jpg

200712011423_00659.jpg

200712011423_00658.jpg

200712011423_00657.jpg

200712031051_00668.jpg

200712031051_00669.jpg

200712031052_00670.jpg

Har lyst å få på et diskre body-kit på bilen, så hvis noen vet om noen body-kit som ser bra ut på bilen hadde det vært fint med en link og bilder :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Lest og sett gjennom tråden flere ganger alt!!

Den bilen er EKSTREMT fet og har den peneste stylinga jeg har sett på en 156 frem til nå, men har ikke funnet noen steder jeg kan få kjøpt det body-kitet fra ??

så hvis noen vet det, eller vet om noen andre body-kit som ser bra ut på bilen tar jeg gledelig imot bilder og linker til steder jeg kan få kjøpt det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Woohoo!

Da ser det ut som hvertfall fronten og bakenden kan gå i boks når jeg får spart opp litt penger igjen :D

Hvis noen vet hvor man kan få tak i skjørtene og hjulbueskjermene (bredderene) som sitter på bilen i prosjektråden Arvid postet her så blir jeg sjeleglad ;)

det blir ikke det samme uten :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ajaj - savner denne! Hadde den i nesten 3 år. Den hadde en eier før meg - en kar i 40-årene som byttet bilen inn i en 156 V6. Den var da helt original - jeg kjøpte OZ felgene, hvite blinklys og eksosanlegget når jeg kjøpte den. Har bilen stått annonsert - jeg har ikke sett den? Hvor mye er bilen kjørt nå? Du mangler forresten rammen rundt cd-spilleren - den dekker hullene som vises :)

post-10-14779320816489_thumb.jpg

post-10-1477932081702_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke den har vært annonsert noe sted nei.

Kjøpte den i starten av desember 07 av min kamerat og sjef på jobben :)

Jeg har fått med rammen rundt cd-spilleren, men fikk beskjed om at den ikke helt passet sånn helt uten videre lenger pga designet på cd-spilleren (og jeg har ikke hatt roa i meg til å teste ut ennå)..

Bilen har nettopp rundet 119 000km  :)

Ser bilen hadde Selespeed emblemet bak når du hadde den?

Tror jeg kommer til å prøve å få tak i et slik emblem og sette på bilen igjen :P

liker det emblemet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk svar fra eiker idag..

Hallo Ketil.....

Sorry vi har gitt oss med stylling.....!

Med vennlig hilsen,

Eiker Motorshop AS

www.eiker.com 

Litt kjipt, men da får jeg bare titte videre andre steder..

hvis noen vet om noen andre norske sjapper som kan skaffe eller har dette kitet hadde det vært fint :)

Føler jeg snart har lett gjennom alt som er..

hehe..

Har funnet en dansk side (www.novitec.dk) som har alle delene til kittet på siden sin.

Men har aldri handlet noe fra utlandet før, så vet ikke om det er noe spesielt jeg må tenke på og ta forbehold om da?

Er det noen her som har noe erfaring rundt det å handle fra dem?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke den har vært annonsert noe sted nei.

Kjøpte den i starten av desember 07 av min kamerat og sjef på jobben :)

Jeg har fått med rammen rundt cd-spilleren, men fikk beskjed om at den ikke helt passet sånn helt uten videre lenger pga designet på cd-spilleren (og jeg har ikke hatt roa i meg til å teste ut ennå)..

Bilen har nettopp rundet 119 000km  :)

Ser bilen hadde Selespeed emblemet bak når du hadde den?

Tror jeg kommer til å prøve å få tak i et slik emblem og sette på bilen igjen :P

liker det emblemet :)

Skal se om det ligger et slikt emblem hjemme jeg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk svar fra eiker idag..

Hallo Ketil.....

Sorry vi har gitt oss med stylling.....!

Med vennlig hilsen,

Eiker Motorshop AS

www.eiker.com 

Litt kjipt, men da får jeg bare titte videre andre steder..

hvis noen vet om noen andre norske sjapper som kan skaffe eller har dette kitet hadde det vært fint :)

Føler jeg snart har lett gjennom alt som er..

hehe..

Har funnet en dansk side (www.novitec.dk) som har alle delene til kittet på siden sin.

Men har aldri handlet noe fra utlandet før, så vet ikke om det er noe spesielt jeg må tenke på og ta forbehold om da?

Er det noen her som har noe erfaring rundt det å handle fra dem?

Først av alt; Gratulerer med nydelig bil! Skal innerømme at jeg selv har sikla over en annonse av akkurat denne bilen!

Jeg handler nesten kun fra utlandet da det er mye penger å spare! Det viktigste er at stedet du handler fra er seriøst og har gode omtaler (bruk google til å søke!). Ellers er det jo greit å være litt varsom med å skrive inn kredittkort opplysninger overalt.. :)

Novitec.dk har jeg aldri vært borti, men virker jo seriøst. Send dem en mail! Man kan tyde mye på svaret man får!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Novitec.dk er jo en forhandler av Novitec i tyskland, like så lurt å gå direkte til kilden da vel. Kjøpte en del deler der til min første 156. Veldig kjapt og presist levert.

sjekk www.novitec.net

Arve V

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant bare tuningdeler der jeg :P

Ikke noe styling i det hele tatt i webshopen?

Jeg kan absolutt ikke noe tysk, så vet ikke om jeg klarte å trykke meg riktig, men så ingen flere muligheter hvertfall..

hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg funnet ut det er på tide å bytte ut eksosen på bilen :)

Tenkte jeg skulle bestille meg et komplett eksos-system, men da kommer spørsmålet vettu!

Åssen eksos bør jeg kjøpe, og hvor bør jeg kjøpe den fra?

Vil gjerne høres folk meninger om hvilket eksos anlegg som vil gi den sportslige lyden bilen fortjener, og tar gjerne imot linker til steder jeg bør kjøpe fra :)

(helst til engelske og norske sider, da jeg ikke kan noe tysk/italiensk/spansk osv.. :P )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fiiine bilen :) Har akkurat likedan selv, bare proteo-rød - hva slags modell er det? Betalte du mye for den (hvis det ikke er frekt å spørre da, men sysler med salgstanker)

Nysgjerrigbie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er en 1999 model som er førstegangsregistrert i 2000 :)

Synes jeg fikk veldig mye bil for pengene, og etter jeg har kjørt den litt synes jeg det bare blir mer og mer bil for dem :P

Men summen kommer jeg nok ikke til å legge ut..

Eneste jeg vil si om det er at jeg er kjempefornøyd ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det er usedvanlig hyggelig at Østfold Gatebilklubb er infisert av Alfaviruset! Blir en fin motvekt... Gratulerer med fin bil!

JE

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for det JEJ :)

Østfold Gatebilklubb er en klubb som er åpent for alle type mennesker, både med og uten alle typer biler vettu ;)

Og tror de fleste ville blitt overasket når de fikk sett åssen biler enkelte medlemmer har (klubben kan ikke sammenlignes/assosieseres med gatebil som arrangerer treff på rudskogen da dette er to HELT forskjellige saker) :)

Men Alfa Romeo er det veldig få av i klubben (heldigvis for meg på en måte :P), fått mye skryt og mange som har snudd litt ekstra på hodene når jeg kommer nå :D

Men utrolig synd at det ikke er noe særlig Alfa-eiere i østfold som er medlem av klubben egentlig..

Vær eneste Alfa som er laget kan jo betegnes som en gatebil..

Bare synd ikke alle føler det slik..

hehe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt sent ute her, men novitec.dk er ogsaa det samme some car center danmark, det var der jeg fikk montert novitec eksos og senke fjerer paa min forste 159, og jeg var utrolig fornoyd med servicen. De sendere ogsaa hjem til norge paa faa dager.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har verken kjøpt eller bestilt noe som helt, så sent ute var du ikke :)

Tusen takk for tilbakemeldingen jonnyboy..

Da er det store sjanser for at jeg bestiller meg noe snacks fra dem ettervært ;)

Hvis noen har noen ytterligere formeninger først og fremst angående eksosen, er det fint med tilbakemeldinger :)

vil ikke "drite" meg ut med å kjøpe eksos av dårlig overpriset kvalitet, som ikke får frem den bedre lyden i alfamotoren..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis noen har noen ytterligere formeninger først og fremst angående eksosen, er det fint med tilbakemeldinger :)

vil ikke "drite" meg ut med å kjøpe eksos av dårlig overpriset kvalitet, som ikke får frem den bedre lyden i alfamotoren..

Du kan kikke etter "Cybox" anlegg på engelsk eBay. Dette er Peco-eksosanlegg under annet merke, har fått gode karakteristikker på forum.alfa156.net blant annet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tusen takk for tips..

fant ikke noe som lå på den engelske ebay-siden nå, men skal merke meg navnet og se om jeg kommer over det :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...