Gå til innhold
variator

Min 156 1,8TS -98.

Anbefalte innlegg

Ikke så voldsomt spennende dette her, men det er nå grunnen til at jeg er HER på forumet :)

Har gått 100` nå og jeg har hatt den i 1,5 år. Jeg har gått skikkelig over forstilling og den har fått mange nye deler fra EB-spares, så nå gleder jeg meg til hver tur!

Til våren blir det regreim og variatorskifte+litt småting i den forbindelse.

post-1397-14779320814608_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det!

Hadde du ras? Vet du hvor mye for langt den hadde gått?

Min reim skifter jeg pga. alder og ikke kjørte km.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

far min sin reg reim på 166 2.0  røyk når dn var gått 70 000 , og reima var 4 år gammel. 8 eks ventiler røk og 4 inn ventiler, 3 ventilstyringer sprakk. Kan trygt si det ble dyrt! Og det var jeg som fikset motoren opp igjen m nye vent, styring osv . Masse dyrt arbeid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

far min sin reg reim på 166 2.0 røyk når dn var gått 70 000 , og reima var 4 år gammel. 8 eks ventiler røk og 4 inn ventiler, 3 ventilstyringer sprakk. Kan trygt si det ble dyrt! Og det var jeg som fikset motoren opp igjen m nye vent, styring osv . Masse dyrt arbeid.

Et år for lenge og  10.000 for langt da!? Tar nok ikke sjansen på å gamble med dette nei!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

reg reim intervall på alfa romeo sine t spark motorer er 3 år eller 80 000 km.  Men poenget var, skift heller fortidlig enn for sent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok justert ned fra 80.000 til 60.000 km eller 36.000 miles i henhold til Alfa serviceordre. Dette gjelder i England i allefall, regner med at det er det samme her??

post-1397-14779320815618_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er som du har funnet ut ca 60 000 km  . nei min hadde gått kun 20 000 men hadde stått rolig i 2 år  og når du har 2 topper og da blir jo alt dobbelt så dyrt måtte bytte 12 ventiler vippearmene samt styringer regreim og strammehjul

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok justert ned fra 80.000 til 60.000 km eller 36.000 miles i henhold til Alfa serviceordre. Dette gjelder i England i allefall, regner med at det er det samme her??

Er ikke det vi har fått service news om på jobben. Der står det 80 000 , men hvis det står i boka så bytt du :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har forstått at det er litt forskjellig oppfattning om hvilke km.grense som gjelder. Denne serviceordren er fra England, men reimene holder vel neppe lenger her enn i England?

Jobber du på Alfa-verksted Tommy, har dere fått beskjed om 80.000 altså?

Er det noen som vet dette? Hadde vært skikkelig interessant å få vite dette med sikkerhet!

PS. ser dere hvor mange innlegg jeg har nå, på forumet............?..........i forhold til hva slags bil jeg kjører? ;D ;D Huff, blir så barnslig av denne rødvinen her! Et lite jubileum dette jo! ;D

Terje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klubbformannen vår går ofte ut å sier at det "offisielle" her i Norge i utgangspunktet er 80 000 km. Men folk bytter stort sett på 60 etter anbefalinger fra andre land og de som har god greie på bilene og deres motorer...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en 156 1.8 ts 2003 mod for 3 mnd siden til min kone.

Bilen hadde gått 56 tusen ,Sjekka tre forskjellige verksteder som skal ha peiling på Alfa,ang reim bytte.

Samtlige sa at det som gjaldt var; 60 tusen eller 3 år.

Dette ble gjort med en gang,vi er kjempe fornøyd med denne bilen.

Så spør du meg,ikke ta noen sjanser bytt reg reim NÅ 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja søren, jeg bytter nå pga. alder, reimen er 3 år til våren og da bytter jeg den! Skal kjøpe kamlåser og jeg kommer til å skifte selv.

Før kamreimskifte kommer jeg til å skifte strammer og løpehjul på Poly-V reima, har fått en litt ubehagelig lyd fra et av lagerne der....har hatt det siden jeg kjøpte bilen og det blir naturligvis verre og verre.......

Fillern! nå ødela jeg jo 156-innleggs-jubileet mitt! :D::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja søren, jeg bytter nå pga. alder, reimen er 3 år til våren og da bytter jeg den! Skal kjøpe kamlåser og jeg kommer til å skifte selv.

Før kamreimskifte kommer jeg til å skifte strammer og løpehjul på Poly-V reima, har fått en litt ubehagelig lyd fra et av lagerne der....har hatt det siden jeg kjøpte bilen og det blir naturligvis verre og verre.......

Trenger ikke kamlåser for å bytte hvis bilen sviver fint. Bare merk godt du:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen fare for at kammene "bikker" når du tar av reima altså?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope, har skifta reg reim på gtv`en min og 156`en min, ingen av de har jeg brukt kamlåser. Bare merket godt. Men husk å merk godt før du tar av reima, og når jeg mener merk godt, så bruker du lakk penn og lager dine egne nøyaktige merker og driter i orginalmerkene. Å om kammene bikker over når du tar av reima, har det ingen ting å si, for når du monterer ny reim turner du bare kammene på posisjon igjen, så setter du på ny reim.

Ingen fare for at kammene "bikker" når du tar av reima altså?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...