Gå til innhold
Arvid

Topp 155 1.8 16v -96

Anbefalte innlegg

Er det noen som har en 1.8 16v-topp til salgs ? Trenger ny da den forrige har laget ventilsalat......... :-\

Er toppen like på 155 1.8 og 2.0,eller er toppen til 156 1.8 noelunde lik ? Utvalget blir jo litt større da  :)

Arvid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp.........  Sist byttet 23.01.2004. Sånn går det når nåværende eier ikke følger opp vedlikeholdet  :-\ Er ikke den letteste oppgaven å finne en brukt topp tror jeg. Får bare skumme nettet og høre med menigheten her på forumet så kanskje det dukker opp noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andy har et poeng!

Det er ikke uvanlig at man får problemer med stempel eller rådelager etter et topphaveri på 16v. Det er flere som har hatt betydelig påkost av toppen etter havari, og man har ikke hatt mistanke til at det skulle være noe galt med bunnen av motoren, for så å totalhavarere etter noe få tusen kilometer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andy har et poeng!

Det er ikke uvanlig at man får problemer med stempel eller rådelager etter et topphaveri på 16v. Det er flere som har hatt betydelig påkost av toppen etter havari, og man har ikke hatt mistanke til at det skulle være noe galt med bunnen av motoren, for så å totalhavarere etter noe få tusen kilometer.

Uffda  :-\ Hørtes ikke særlig oppløftende ut. Kan jo hende at han var heldig siden turtallet var lavt,ca.2000 rpm. Reima har ikke slitna men tenna er borte sammenhengende 10cm........ Får bare skru det av og sjekke ut skadeomfanget.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Arvid,

Jeg har en ny topp liggende i eske hjemme, må sjekke om hvilken type det er. ( Har aldri vært brukt. )

Har også en TS motor stående. Jeg er usikker på hvilken bil denne kommer fra, men kan sjekke denne til helgen.

Den nye toppen kan jeg sjekke i kveld dersom Du ringer meg.

MVh Robert

91779713

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger fortsatt topp til 155'en. Det viser seg at alle TS-toppene fra -96 kan brukes uansett om det er 1.8 eller 2.0. Toppene er like bortsett fra toppdeksel og lignende småting.

Så derfor ; er det noen som har en topp liggende ? Enten fra 147,155 (96/97),156,166,GTV,Spider ? Helst så komplett som mulig og "in working order". Småmangler er greit sålenge den fungerer og ikke trenger overhaling.

Arvid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør Gopp hvor den extra toppen jeg hadde til 155an har tatt veien.. kan jo være den er "løs" enda og ikke montert på no bil..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør Gopp hvor den extra toppen jeg hadde til 155an har tatt veien.. kan jo være den er "løs" enda og ikke montert på no bil..

Toppen ble solgt sammen med den havarerte motoren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor får du ikke fikset toppen du har? (ja jeg vet det koster en 6000 i værste fall, men alikevel?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor får du ikke fikset toppen du har? (ja jeg vet det koster en 6000 i værste fall, men alikevel?)

Avgjørelsen ligger ikke hos meg  :) Saken er at dette er ikke min bil,jeg er bare delesanker til jobben. Letteste er å bytte til en annen fungerende topp. Mindre tid tar det òg hvis en bare kunne få tak i en topp da.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...