Gå til innhold
Jstuen

Akkurat kjøpt - 74' Spider

Anbefalte innlegg

Bilen er kjøpt fra USA - skal være i ok stand.

Noen tips om hva jeg bør se spesiellt etter før jeg tar den i bruk for alvor? Sjekke, skifte?

Legger ved et bilde av den - den ankommer i slutten av februar eller i mars til Drammen.

post-1858-14779320814391_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil, og rett årsmodell og.

-74 er vel siste året med spider i USA før de mistet endel hk.

Ville vel skiftet alle væskene på den før jeg tok den i bruk.

I tilegg til det som er nevt, kjølevæske og bremsevæske.

Hvis bilen har vært kjørt lite de siste år så vill det vel gjerne være en del gummideler som vil måtte skiftes

etter hvert pga alder, hvis de ikke allerede er skiftet.

Lykke til med ny bil!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svarene - hadde vel satt opp den samme listen selv. Bilen har vært kjørt frem til i sommer, så jeg regner med og håper at gummidetaljene er ganske bra. Bl.a er det nesten ny topp på den.

Har ellers fått mine første erfaringer som Alfaeier. Kjøpte en 2001 mod 147 1.9 jtd som bil nr. 2 i høst, og den har blitt den foretrukne bilen i det daglige, når vi ikke trenger all plassen som er i stasjonsvognen som vi har ellers.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fyllt bytte av alle væsker, vigtig m bremsevæsken er " vask beholderen godt og trø ut all br.væske av systemet ( full utlufting) , så fyller du på ny. Når br.væsken blir gammel får den fuktighet og blir utvannet dvs den koker dobbelt så lett og du får heller ikke samme trykk i systemet. Veldig viktig. Og tapp kjølevæsken, fyll på valvoline`s max life (rød type), pga gammle biler ruster lett i kjølesystemet, max life motvirker alt som har med rust og irr, renser opp, høyt frysepunkt, godt kjøleeffekt. Koster en slant ekstra men er verdt det bryr du deg om bilen. Så skulle du hatt den i luften for å slite litt i understell å se etter slark. Som nevnt, foringer råttner og slarker etter noen år. Ta den også en tur over noen humper ol for å høre etter dunkelyd. Bare et tips fra meg  :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Har vært i USA og kjøpt en spider 1978 modell som jeg skal vise 4 juni. Men skulle gjerne hatt koipi av noen data fra vognkortet, er det mulig å be om hjelp her? Kan evt fakses, eller ditt reg nr, så kan de slå det opp på biltilsynet. Skulle vel være ca samme data vel. ?

mvh Dag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...