Gå til innhold
kjell åge

dør i vranglås

Anbefalte innlegg

på 164`en min så har førerdøra gått i vranglås.  alle andre dører virker ormalt,

kordan kan eg få av trekket??  ser ikkje ut som det er likt på facelift i forhold til den gamle typen 164,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det slikt at låsen har hengt seg? Slikt at du ikke får verken låse opp eller igjen men noe midt i mellom? I såfall bruk en nordlending til og trekke den opp med makt. Deretter når du har døra oppe bruker du masse 5-56 til og smøre mens du låser den opp og igjen med døra oppe, ved og trykk selve låsen opp og ned osv.... Det var det jeg måtte gjøre for kort tid siden da passasjer døra gikk i vranglås....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I såfall bruk en nordlending til og trekke den opp med makt.

Dette må du forklare .... hørt at nordlendinger kan brukes til mye, men dette var nytt    ;D

kam

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En nordlending er bare en kraftig tang med stor kjeft. Jeg har selv vært borte i problemet og ville ikke anbefalt å bruke en tang for å dra den opp med makt. Da finnes det jo HELT klart en mulighet for at ting knekker og blir ødelagt. På bilen min så var problemet det at staget som går mellom dørhåndtaket inne i bilen og låsekassen var alt for tregt. Dette resulterte i at når noen brukte håndtaket der så kunne staget plutselig henge igjen. Når dette skjedde så var du "dead meat" når du lukket og låste døren. Man fikk låst den men den ville jo selvfølgelig ikke opp igjen siden døren da "trodde" at noen fra innsiden prøvde å lukke den opp. Aner ikke om dette var forklarende i det hele tatt. Men om du da har fått samme problem som jeg hadde så ville jeg prøvd få av dørtrekket for å smøre opp litt igjen der. Det nytter ikke å hærpesere bilen med vold. Men du gjør jo seff som du selv vil ;)

Har du facelift så har jeg desverre ikke noen råd for hvordan du får av dørtrekket. Men såvidt jeg har erfart så er det ikke direkte mulig å få av trekket på gammel 164 uten å lukke opp døren heller. MEN du kan få det såpass løst at du klarer å klemme armen inn mellom døren og selve dørtrekket mens du trekker i litt forskjellige stag som er inne i døren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke bruk CRC eller tilsvarende for å smøre opp inne i døren. Du får kanskje en kortvarig positiv effekt, men deretter blir det superklister av blandingen CRC og gammelt fett. Når du har fått den opp er det vasking og nytt fett som skal til.

På facelift er det vanskelig å ta av dørtrekket med låst dør. Det er imidlertid mulig å lage et hull i dørtrekket bak pyntepanelet midt på. Gjennom dette kommer du til låsestaget, og ingen ser hullet etter at du har satt på pyntepanelet igjen. Husk å sette på ny plast etter operasjonen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk nordlending det er faen ikke noe problem i det hele tatt! Du trenger ikke ta i så jævli heller i grunn. Men nok til at du klarer og låse den opp. Deretter smører du den opp mens døra er oppe som sagt. Og det er nå den døra som nå er den beste på min bil. Men alle dørene skal få en real overhaling når det blir litt bedre tider...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om det er staget til dørhåndtaket som er hans skyld i at han ikke får låst opp døren (noe vi ikke vet enda), så kan du bruke en 10 tonns traverskran uten å få opp den knotten ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei men da skader det heller ikke og prøve ;)

så det skader ikke å bruke makt på noe som ikke vil opp? ;)

Tror ikke det er så veldig lurt å røske og rive i en plastikknott som ikke vil opp altså...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

faens forpulte bil-!!!!!!!!!  har skjært hull i halve døra nå,, men den vil ikkje opp!!!!! har dratt i det som var å dra i ,, reiv sundt wieren dil det innvendige dørhandtaket,,  satan ass.. er ikkje snakk om å få den opp..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

over hvordan det ser ut inni døra?

ja og ka eg eventuelt må knekke sundt for å få opp den forpulte dørå.. har dratt av mesteparten av staga inni der, og dratt og vridd på det som er inni der,, men døra er like låst for det,.  kjenne det koke her nå,....  har prøvd alt i nesten 3 dager nå..  skal di dør låsene virkelig vere så forpulte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar, fikk den opp nå, det meste hadde kilt seg inni der,, smurt opp nå, og koblet ut sentral låsdriveren, da det ser ut som det er den som er problemet.-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...