Gå til innhold
Lille-Twinny

155 Q4 til salgs, samme bil 2 stk, Mystifistisk

Anbefalte innlegg

Satt og surfet litt på Q4... (Jada, må jo sjekke litt... hadde jo vært kjekt med en Q4 på tunet)  :P

Så kom jeg over disse:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1734348

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1720522

Ser ut til at SU22061 går igjen i 2 annonser, forskjellige bilder OG forskjellige selgere... Mystifistisk!

Den "ene" står i Hordaland, den andre i Nord- Trøndelag...

Den ene har 250hk, den andre har 250 pluss hk... Stilig.  ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle har vel sett deliverence? Da kan det være lurt å kjøre bilen til mere sentrale strøk om noen skal komme å ta en titt.....

Banjo ønskes!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At det står "Bilen står nå på Vestlandet/Voss." i den nyeste av annonsene bør jo og gi en pekepinne på at det er snakk om et kjapt kjøp og selg igjen opplegg..

men jeg har sagt det før.. det er jo bare å ta en tlf selger, så får man nok vite alt man trenger å vite uten at alt skal diskuteres i hue og ræva her inne uten at noen egentlig vet noe i det hele tatt.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sett deliverence. Men så ikke helt sammenhengen din her bangbang...?

Kunne du tenkt deg å dra opp dit hvor bilen er annonsert i første annonse? Det er ett såkalt banjo strøk.... Man drar bare ikke dit for å se på bil... Da drar jeg heller til Voss... da trenger jeg iallefall ikke gitar.... Dessuten har jeg sett bilen så jeg trenger ikke å dra...

Apropo! Noen som skal kjøpe en slik bil?

Gleden av å diskutere skal aldri undervurderes.

Og dessuten står det først i den andre annonsen at bilen befinner seg nå på Voss, må jo være fint for en eller annen bergenser. Alle fine turbobiler havner av en eller annen grunn i Bergen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Os er visst stedet hvor mange kule biler havner...  Lurer på om det ikke er en lite 75 vennegjeng der ute iallefall 8)

Os som er plassen ;D ;D og det er en del alfaer her

Bilen ble visst byttet i en merce E klasse 96-97 eller noe,var visst ikke noe alfa mann han andre.

Att noen orker å bytte en så fin q4 i en sånn forferdelig bil som mercedes er noe eg ikke forstår,mannen må jo være komplett hjerneskadet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Os er visst stedet hvor mange kule biler havner...  Lurer på om det ikke er en lite 75 vennegjeng der ute iallefall 8)

Bilen ble visst byttet i en merce E klasse 96-97 eller noe,var visst ikke noe alfa mann han andre.

Att noen orker å bytte en så fin q4 i en sånn forferdelig bil som mercedes er noe eg ikke forstår,mannen må jo være komplett hjerneskadet.

Ikke noe vondt ment (spes ikke til deg) men Os er stedet man ikke vil selge bilen til !!! Os har et rykte på seg her i bergen så sier at selger man en alfa til Os så er den dømt ! Og ja, dette har jeg selv erfart... Tryglet og ba om at han ikke måtte smelle bilen, fortalte ham om alle fellenem, men 2 uker etterpå søkte han diverse kaross deler !! hehe.... :(

og nei, det er ikke første gangen... Men på en annen side så bruker nå hvertfall disse bilene sine ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe vondt ment (spes ikke til deg) men Os er stedet man ikke vil selge bilen til !!! Os har et rykte på seg her i bergen så sier at selger man en alfa til Os så er den dømt ! Og ja, dette har jeg selv erfart... Tryglet og ba om at han ikke måtte smelle bilen, fortalte ham om alle fellenem, men 2 uker etterpå søkte han diverse kaross deler !! hehe.... :(

og nei, det er ikke første gangen... Men på en annen side så bruker nå hvertfall disse bilene sine ;)

Og ikke nok med det... Alle de tøffe mafia-drug-dop-langerne på Os kjører Alfa... Så.. Alfa er en ganske så "negativt ladet" bil der oppe.. Jeg sier seff ikke at ALLE som kjører Alfa på Os driver med slikt tull, men det tydelig at de liker Alfa. Jeg har blitt stoppet av onlek uten noen grunn når jeg var der oppe en gang... Senere skjønte jeg hvorfor...  ::)

I Olso har de A og B gjengen med sine BMW'er og Fellallier... På Os er C gjengen med sine Alfaer...  :-[

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jo enkelte her oppe som mener og tror att alfa er så ufattelig bra att gravitasjonslover ikke gjelder

og litt uerfarne kansje ???

Har selv smelt 2 alfaer som eg har hatt av sikkert 20 stk,men så blir jo alfa kjørt litt mer på kanten enn andre biler,men er det ikke det de er lagd for?

Men når det gjelder dopryktet så tror eg att det er flere som kjører toyota eller volvo enn alfa,narkoromeo ryktet henger litt igjen fra mangen mangen år tilbake. Men eg skal ikke fortelle deg

Lille Twinny om hva som foregår her oppe,for det vet du visst ganske godt sjøl!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:) Hva er det med Alfa Romeo og Os?

Tror ikke det er andre steder i Norge hvor det går så mange Alfaer i forhold til innbyggertallet som i Os. Mye 156 og 147.

Men også mange andre godbiter.

For ca 2 år siden jobbet jeg på Os en kort periode. Når diskusjonen gikk inn på bil, og da Alfa, viste de infødte karene avsky...

Alfa Romeo var negativt fordi bilene ble satt i forbindelse med et negativt miljø...

Jeg har også hørt disse ryktene om dop og Alfa... Har fått forståelse om at det "Var en gang"...Sånn.

Om det er noen som kjenner historien hadde det vært artig.

Forøvrig må det nevnes at de Alfister jeg kjenner fra Os og omegn er kjempeflotte folk!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare fordi att noen liker å fyre seg en snadde eller to så trenger ikke alfafolk fra Os bli hengt ut på ett forum som mafia-drug-dop-langere 

pga ett rykte noen har hørt. Det er bare mildt sagt provoserende >:(

Att det finnes visse hjernedøde folk her på os og tydligvis i bergen og som absolut ikke liker att noen røyker så får de holde meningene

for seg sjøl.

Dette rykte her på os har vært i sikkert 15-20 år no,har ikke vært så mye problem de siste årene,sikkert fordi att det er blitt så mangen av de alfaene og folk som er litt oppegående ser att det stortsett er familiefolk som har de,selfølgelig finnes det utskudd,men i veldig fåtall.

De fleste vokser opp en gang men ett rykte er ikke lett å bli kvitt. Bare så synd å dra alle under samme kam.

Christer Rasmussen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare fordi att noen liker å fyre seg en snadde eller to så trenger ikke alfafolk fra Os bli hengt ut på ett forum som mafia-drug-dop-langere 

pga ett rykte noen har hørt. Det er bare mildt sagt provoserende >:(

Att det finnes visse hjernedøde folk her på os og tydligvis i bergen og som absolut ikke liker att noen røyker så får de holde meningene

for seg sjøl.

Dette rykte her på os har vært i sikkert 15-20 år no,har ikke vært så mye problem de siste årene,sikkert fordi att det er blitt så mangen av de alfaene og folk som er litt oppegående ser att det stortsett er familiefolk som har de,selfølgelig finnes det utskudd,men i veldig fåtall.

De fleste vokser opp en gang men ett rykte er ikke lett å bli kvitt. Bare så synd å dra alle under samme kam.

Christer Rasmussen

Du høres fornærmet ut.... Det må du ikke være. Du bekrefter jo selv at det har hengt et rykte på Os i 15-20 år. Det synes jeg er interessant.

At en liten bygd i Hordaland har ett 20 år gammelt rykte assosiert til Alfa...

Klart det finnes Alfafolk i alle kategorier, men ting tyder på at Os har en spesiell historie. Jeg ville syntes det var spennende å få historien. Dette er selvsagt ikke til forkleinelse av Alfister på Os i dag.

Men hvorfor ble det sånn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og ikke nok med det... Alle de tøffe mafia-drug-dop-langerne på Os kjører Alfa... Så.. Alfa er en ganske så "negativt ladet" bil der oppe.. Jeg sier seff ikke at ALLE som kjører Alfa på Os driver med slikt tull, men det tydelig at de liker Alfa. Jeg har blitt stoppet av onlek uten noen grunn når jeg var der oppe en gang... Senere skjønte jeg hvorfor...  ::)

I Olso har de A og B gjengen med sine BMW'er og Fellallier... På Os er C gjengen med sine Alfaer...  :-[

Blir ikke fornærmet,men ganske så irritert av sånne utsagn som dette her,for dette er noe lille twinny tror det er no. Ikke rart det blir rykter og dårlig ord på alfa.

Grunnen er jo så enkel att veldig mangen i dette landet liker å røyke seg litt skev av og til og da når 0.1% kjører alfa som igjen er ett spesielt merke er det ikke lett å gli inn i mengden av alle de hasjrøykende folkene,så for os sin del som er/var en liten bygd der folkesnakket gjerne går litt fortere enn vanlig,er det lett å peike fingen på noen som gjerne skiller seg ut. Hører aldri sånt om toyota eller annet "vanlig" bilmerke,selv om det gjerne er flere "narkiser" som kjører sånne biler,men det går jo ikke ann få ett sånt rykte på sånne merker,for de er så vanlige.

Men har ikke noe problem med det no lenger,hører det sånn av og til,men det viser bare hvor dum og uvitende folk er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:)Ok. Da skjønner jeg at det en gang var slik at Alfa ble satt i forbindelse med et miljø som bla drev med narkotika på Os...

Hvilke Alfaer "rulet" på den tiden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:)Ok. Da skjønner jeg at det en gang var slik at Alfa ble satt i forbindelse med et miljø som bla drev med narkotika på Os...

Hvilke Alfaer "rulet" på den tiden?

Var ganske mye forskjellig,sud,giulietta,alfetta,gtv,75,sprint

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det blir sånne diskusjoner ut av at jeg skriver det finnes en stor alfagjeng på Os så angrer jeg nesten litt på at jeg skrev det. Dette kunne jeg jo nesten regnet med. Nå vet ikke jeg helt hvor "hardt" det aktuelle narkotikamiljøet var. Men hvilken rolle spiller det egentlig om påståtte "narkiser" kjører alfa? Hvorfor skal alt være så jævla tabu? Om selv Enzo hadde vært hardbarka heroinvrak så hadde jeg gitt totalt faen. Det spiller INGEN rolle. Det er bilene vi liker, ikke LIVET til de som evt måtte eie dem!

Jeg syntes dette ble veldig privat. Trodde ikke man var SÅ angripende mot folks privatliv her inne....  :-\

Og "just for the record": Jeg er forøvrig totalt avholds fra narkotika/røyk/snus og nesten tilnærmet avholds fra alkohol, så ikke få noen tanker (virker som om enkelte er ALT for fordomsfulle)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bor i os, og kjenner meg ikke igjen i det hverken AndyAlfa, eller LilleTwinny skriver,har hatt flere alfaer, og har ikke blitt stoppet en eneste gang av politiet i os, derimot har jeg blitt stoppet flere ganger i sentrum, fana og fyllingen,alle gangene har det bare vært hyggelig, senest i går ble jeg stoppet på motorveien ved lagunen, for så å bli spurt hva slags bil dette var, årsmodell, og godt nytt år !?

Min far og også andres fedre kjørte Alfa fordi det var gøy, og fordi det gikk noe jævlig.ikke fordi det var noe slags stempel over merket, det samme gjør jeg ,og angående andyalfas bemerkninger, tror jeg ikke Os er eneste stedet noen har krasjet med alfa ! Jeg har selv krasjet med alfa, og skal innrømme at det var bare min feil, ja jeg overvurdert mine egne ferdigheter,men sånn går det når du skal finne ut hvor grensen går. Jeg er en bil fattigere, men en erfaring rikere.Hadde jo vært billigere hvis vi hadde hatt en bane å øve oss på.Har du aldri krasjet selv,Andy ? Det er som å si at du må ikke selge alfaen din til bergen for der blir det smelt jævlig mange av de..Det er jo også fordi der er det mange av de!

Os har et sterkt alfa-milø, og her er det mange 116-eiere, er rundt 14 75er her,3-4 gtvèr, 3 alfettaer ,1 1/2 90 ,en giulietta pluss en haug med delebiler. 33, 147, 155, 156, 166 og 916 gtv er det også en god del av, ikke dårlig for en liten bygd med i overkant av 12.000 innbyggere.

Å si at jeg er avholds er en overdrivelse,men narkoman er jeg faen ikke !!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...