Gå til innhold
TommyA

Min alfa romeo 156 på gatebiltreff på rudskogen juli07

Anbefalte innlegg

Slenger opp et par bilder av alfa romeo 156en min når jeg var på rudskogen i sommer. Nå står den i garasje til litt ombygging. Tatt ut alt interiør, trekke om til svart tak, bytte stoler ( bøttestoler) og mye annet småting , tatt av fangere (styling m serie2 front på vei), felger skal byttes, lykter skal byttes, xenon kit ligger klart ( bosh), foringer under skal byttest til poly, eibach sportsdempere, 1.8 motoren skal ombygges litt : kvassere kammer, nye ventiler(større) samt dobbler fjører(strammere enn orginale) , porting av topp m kanalblåsing, må få større grenrør enn det som står på nå, ny turtallsperre som sperrer på 8500 omd, Turbokit m greddy cooler. Dette var grovt forklart hva som skal skje. Men motorbyggingen tror jeg ikke blir ferdig i 08, så bilen kommer nok til å gå me litt uorg 1.8 maskin til 09 :D

Det som er gjort m bilen på bildene er eibach senket 35mm, full supersprint fra blokken, ommbygg på innsug, felger, tonet vinduer framme/bak, vinge.

post-1276-14779320776698_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kult prosjekt, og moro å se at noen henter ut litt skikkelig effekt av disse motorene.

Jeg lurer også litt på dette med vassere kammer og turbo.

Jeg har begrenset peiling på motor-bygge, men jeg trodde at vassere kammer som regel krever mer kompresjon for å yte maks, mens en turbo-motor skal ha lavere komp for å takle høyt turbotrykk.

I tillegg så forbinder man ofte "vassere" kammer med "mer effekt høyere opp i turtallsregisteret", mens turbomotorer ofte ikke har så høy turtallssperre.

Men som du sier så kan dette sikkert kombineres dersom det gjøres riktig? Uansett så blir det interessant å følge prosjektet.

Hva slags turbo-kit har du valgt? Og hva er spesifikasjonene på kammene?¨

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

endelig noen her til lands som tar initiativ og trimmer nyere alfa :) dem er det ikke så mange av! prosjektet høres tøft ut, stå på! og ikke la deg tråkke på av sjalusi-aper som sier imot planene (bare fordi de ikke klarer det selv)  8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

endelig noen her til lands som tar initiativ og trimmer nyere alfa :) dem er det ikke så mange av! prosjektet høres tøft ut, stå på! og ikke la deg tråkke på av sjalusi-aper som sier imot planene (bare fordi de ikke klarer det selv) 8)

Var den rettet til meg eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lykke til med knalltøft prosjekt,Tommy!Blir sinnsykt morro å se videre hvordan det blir med en stylet og tunet 156 :)

Har du bilder av kittet?Finner det ikke på google.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp. og resten av "gjengen" som vanligvis pleier å komme.

I så fall! Drit og dra med deg!! Fatter ikke at det er mulig!!

Jeg var bare nysgjerrig på hvordan man kombinerer kvasse kammer og turbo, siden man som regel bruker veldig snille kammer på turbo motorer. Ikke noe negativt fra min side, og misunnelig er jeg i alle fall ikke.

Beklager spamming av tråden, men slikt piss finner jeg meg ikke i..

Lykke til med bilen! Blir nok bra! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal kjøre så lågt turbotrykk pga bytter ikke ut innmat av motor. Så ladetrykket skal stå maks på 0.5 bar, og planen er å ha rund 250hk og maks 270 pga framhjulstrekk. Ikke vits m mer da. Og helt riktigt kvassere kammer er mer turtallsvillige før effekten kommer, og en turbo er så turtallsvillig man vil ha dn pga eksosmengden som styrer styrken på turboen (grovt sagt) blir bare wastegaten so må jobbe litt mer flittigt. Så pga lavt turbotrykk og kvassere kammer jør slikt at kompresjonstrykket blir ganske bra i forhold til hverandre. Slenger nok på 3lags kobberpakning for å få litt mindre komp, men tar det som det kommer. Er bare redd for at m porting, større ventiler, kammer, bensintrykk og eksos er jeg ganske nerme 250 hk at turbotrykket kommer til å bli så minimalt at det kansje ikke blir nødventig m turbo. Må tenke på driverk også , og alfa kasser er noe helvetes piss ( diff og synkrosettet), å begynne å bytte ut innmaten blir for dyrt for meg foreløpigt. Men blir det turbo blir det en turbotec. Mer har jeg ikke bestemt.

Kammene er "stage 2 kammer" med "kamløft: inn 10.4mm - eksos 10.1mm" / inn 5°-75° to 30° - 50°  (eksos) 57° - 21°. Ventilene vet jeg ingenting om ennå :-\

Det som blir spennende å se er at nå kjører jeg "rene" supersprint helt bak til siste potte (utn cat) og merker bånndraget har blitt dratt langt ned allrede, hvordan bli det da m kammer, det trekker bånndraget ennå mer ned, så m større grenrør  detter det ennå mer ned. Blir nok myyyyee justeringer. Hehe, men sånt er kjekt.

Håper jeg fikk svart deg litt.

Og anngående stylingen får ingen se bilder av dn før den står ferdig montert på bilen min ;)  Men kan noen her skaffe meg brønnfelger på 17x9 -98x5 ? Fikk nettopp beskjeden av at de felgene jeg har bestillt ikke kommer pga kan ikke lages fordi innpresset blir helt feil. Har holdt på å stresset m nye felger i 5 mnd nå. Er dritt lei av ingen kan skaffe meg felg. Må ha 17x9 !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger også ut noen bilder her av vinterbilen min, satser på det går greit. Har nettopp montert xenon kit (bosh- skikkelig xenon) og fått på 2 tusenmetere. Bare for å få harryfaktoren litt opp på bilen :P Gir jo egentlig faen i hele puntoen ;D hehe

post-1276-14779320804778_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skjønner jeg! Har vel skjedd mye på turbofronten i det siste.. Nyeste golf GTI for eksempel kjører vel med veldig høy kompresjon samt turbo. Dette har vel ikke vært mulig før, men ny motorstyring og turboteknologi gjør det mulig. Finnes jo nesten ikke lag på denne motoren.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må og slenge ut et par bilder fra en dag vi kjeda oss og fant ut vi skulle style puntoen på 1 time.   

Med papp! hehe

post-1276-14779320805625_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor 17x9. Det kan faktisk ødelegge er for kjøreegenskapene enn det gavner. Har du noe pris oversikt over hva dette koster. Kunne tenkt meg litt mer "ompf", men jeg har så fine tøfler ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...