Gå til innhold
Ole Eggen

FRUSTRASJON: panserlås på 75

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har trøbbel med panserlåsen på 75-en, eller rettere sagt med vaieren til panserlåsen: I den enden av vaieren som er ved håndtaket inne i kupeen, er vaieren tredd gjennom et hull i et "mothold" og deretter hektet inn på håndtaket. På strømpa på vaieren er det en plastbrikke som sitter på baksiden av "motholdet", og denne har hos meg gitt seg og blitt dratt gjennom hullet i "motholdet" slik at vaieren ikke strammes når jeg drar i håndtaket.

Skjønner? Fikk ikke til å ta bilder av dette, trangt.... Jeg får ikke dratt plastbrikken tilbake gjennom hullet, jeg får ikke dratt i vaieren med tang, og jeg ser ikke for meg at jeg får åpnet panseret gjennom grillen...

Så hva gjør jeg nå? Hadde jeg bare fått opp panseret, så bytter jeg vaieren og dermed plastbrikken. Må jeg knuse grillen for å komme til panserlåsen?

Tips mottas med takk.... Frustrert nå....

mvh Ruffen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der skal være en nødåpnings vaier ref manual. bruker å ligge bak matten hvor panser åpneren er. Mener å huske den var hvit, men kanskje den er blitt fjernet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med patentet for å åpne panser på 75 er likt som på giulietta. I så tilfelle så går det relativt greit med en lang skrutrekker gjennom grillen. Dog kan nok mekanismen der være litt vanskelig å se om du ikke har noe ekstra lys. Angående mothold; Kan du ikke lage til noe greier selv da så du slipper å bytte hele wire'n?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt samme problem selv.. Ta tak i wiren med en tang men sørg for å få tatt tak så langt inn på wiren som mulig.. Dra deretter i håndtaket mens du klemmer på wiren med tanga.. kanskje ikke verdens beste forklaring, men..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...