Gå til innhold
Arvid

Felger 166

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg alufelger til vinterbruk på 166 TI'en. Lurer på disse siden det er Alfafelger som designmessig passer bra på 166 :

Alfafelg.jpg

Men jeg greier ikke helt å fri meg fra tanken om at en eller annen klassisk "teledial"-felg vil se bra ut,og da spesielt GTA-felgene. Tingen er bare at dette designet aldri ble levert på 166 FL. Er det noen som er råskinn på photoshop og kan konstruere et bilde til meg ? Kunne kanskje fått et inntrykk da ?

Arvid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes iallefall 3-4 forskjellige felger med dette hulldesignet men tror nok at GTA hadde vært de råeste. Om de passer estetisk på bilen er jo det jeg må finne ut av  :) Har leita på cuoresportivo.ch/mobile.de men finner ingenting der. Dess mer tent på ideèn blir jeg  ;) Liker litt udda valg av felger  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda det er bildet av de spilefelgene jeg først lurte på. De passer supert til 166. Men jeg trenger et bilde av 166 med GTA-felgene og det er ikke lett å finne. Det er derfor jeg trenger litt photoshop-hjelp........ :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sc8vkr5u.jpg

Oops, sorry, feil bil ;D

Så lenge de ikke finnes i 5 x 108 så kan vi vel photoshoppe til vi blir blå i trynet uten at det hjelper :)

Selv synes jeg de du har funnet er veldig flotte. Eller hva med disse? Burde være greie å holde rene...

166002.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Visst finnes de i 5x108. Det var jo det første jeg sjekket  ;) Dette er vel og merke replicafelger og ikke ekte vare. De på det nederste bildet er pene og kledelige på 166. Absolutt spiselig men kanskje litt uspennende.

Kom igjen nå da......... Photoshop,photoshop,photoshop  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse synes jeg er lekre på 166: http://www.gtaitalianwheels.com/wheels/190_166sport.htm

PS: Skal du ikke ha kapslene likevel?..

Disse er også et veldig bra alternativ. De fleste med hull passer bra på 166,noen mer en andre. Alle de kjente hull-felgene selges gjennom Bigwheels i Danmark og Performance alloys i UK. Hadde håpet at kanskje Interdekk kunne skaffe siden de allikevel selger et par typer av samme replica'er som de nevnte. Får ringe etter nyttår.

Angående kapslene så må jeg fortsatt få ha deg "på vent" til over nyttår hvis det er greit  :) Alu frister selvfølgelig mest men det koster jo endel mer da en 4 brukte kapsler  ;)

Rune : Meget pene og kledelig til 166 men de ser svinedyre ut........ :-\

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heh, sannelig! :)  De sto ikke på nettsiden deres, bare på eBay...

PS-jobben kan nok noen andre ta seg av... GTA Italian wheels fikser sikkert illustrasjonsbilde snart også. Det er neppe flere italienske GTA-replicaprodusenter der ute, så det er nok samme felgen Interdekk har levert. Dvs, alle importører som henter fra inter-tyre.nl kan skaffe det samme som dem.

For krysseikefelger kan kanskje ACE design 112 være et alternativ, ikke så dyre heller...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjå der  :) Takk Lars :) Har en følelse av at GTA passer best på første generasjon 166 men det kan gå bra på FL også. Må tenke litt.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Steike tøff den der. Vanvittig synd at den ikke kom på markedet. Hvis dette er en original prototype på 166 GTA så har den jo samme felgene som TI. Jeg kunne jo ha kjøpt replica TI-felger men de finner jeg ikke i annet enn 5x98 så det utgår. Hadde tenkt meg en 12-15000,- inkl. dekk så originale TI 18-tommere er ikke til å tenke på desverre. Novitecfelgene var meget bra men desverre helt i øvre prisklasse de også.

Spørs om ikke jeg faller på de replica spilefelgene fra Interdekk. Safe valg men pent og klassisk  :) GTA-felgen kan kanskje bli for "rå" til en 166 FL ???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor store er felgene på de to 166ene Amæn postet bilde av? De så stooore ut! 19"? 20"? Men det passet utrolig bra!

Fikk nesten litt lyst på 166 selv, slik som den gamle sølvgrå Amæn postet....knallfin! ;D

Og i mitt syn, så er det designet på 166 som er etterfølgeren til 155, og ikke 156..

PS: ville ikke store BBS CH sett flott ut på 166en? men det er vel dyre felger..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Steike tøff den der. Vanvittig synd at den ikke kom på markedet. Hvis dette er en original prototype på 166 GTA så har den jo samme felgene som TI. Jeg kunne jo ha kjøpt replica TI-felger men de finner jeg ikke i annet enn 5x98 så det utgår. Hadde tenkt meg en 12-15000,- inkl. dekk så originale TI 18-tommere er ikke til å tenke på desverre. Novitecfelgene var meget bra men desverre helt i øvre prisklasse de også.

Spørs om ikke jeg faller på de replica spilefelgene fra Interdekk. Safe valg men pent og klassisk  :) GTA-felgen kan kanskje bli for "rå" til en 166 FL ???

Å NEI DU, HER DE!! I 19-tom til og med, og du har værsågod å kjøpe de! Dette vil jeg se!!

Det står at de ikke passer til 166, men kan ikke helt se hva som skal forhindre det. De hadde de i 17 og 18 tommers tidligere når jeg leita felger til min (nå også, sikkert?) og de var ihvertfall oppgitt å passe 166.

http://www.annonsfynd.se/293534.htm           evtwww.bythjul.com

8x19

Artikelkod 09329-1

Märke TOORA

Modell T670

Dimension 8x19

Produktgrupp Aluminiumfälgar

Den här fälgen ser riktigt stor ut på din bil. Fälgen har en snygg Dark Chrome finish. 

4st. (11 296.00kr)   

Vi erbjuder avbetalning   Passar hjulet bilen?

Göm bilsökning 

2 824.00kr

Kampanj

Handla idag, betala i februari 2008! Läs mer här

Kundtjänst

Vi svarar gärna på frågor om produkten. Vi kan även hjälpa dig om du är osäker på vad som passar till din bil. Du når oss på 0771 - 32 32 32. 

© Copyright Bythjul 2007. All rights reserved.

post-84-14779320776616_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spilefelger er utvilsomt bra på 166. Ser knall ut. De Toora-felgene er jo prikk like TI-felgene.........Kanskje Toora som produserer til Alfa da  ??? Nå ser jeg jo at det går an å få samme design på vinterhjula som sommer og det er utvilsomt det beste alternativet synes jeg. Bare å finne ut pris på Toora 670 nå da  ;) Takk for tipset Rune  :)

Hvem selger Toora i Norge ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Novitecfelgene var meget bra men desverre helt i øvre prisklasse de også.

Si ikke det, det lå stadig ute nye og brukte Novitec-felger til humane priser på www.ebay.de da jeg hadde 156. Gikk akkurat glipp av et sett for 350 euro husker jeg.

Og ja, Toora T670 er TI-felgene, bare uten TI-merket. Samme greien med de 5-eikers felgene som val levert på seine 156 Sportwagon, de heter Toora T250 eller noe lignende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte mine felger (ACE) i fjor vår, hos byttdekk.com, som er norske avdelingen av bythjul.com (du ser forskjellen? ;))

Funka helt greit å handle med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...