Gå til innhold
U5tabil

156 Q4 med V6?

Anbefalte innlegg

Finnes dette? Onkel er på jakt etter bil da han syns sin 159 1.9jtd er en dritt bil (Noe jeg tildels er enig i). Så kom jeg på hva med en senere versjon av 156 stasjonsvogn? Jo men da måtte det være Q4 for framhjulstrekk nei det er no dritt (det er jeg også enig i). Men kom disse noen gang med V6? Og og eventuelt en TI utgave?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri helt forstått argumentasjonen for at det er dritt. Om han er missfornøyd med hva en chip gjorde meg bilen så er vel ikke det alfa sin feil. Om den plutselig ble brutal og spant på de 3 første gira, hva så? Ta av chippen da og kjøp et annet sted isteden.

Og når vi er inne på nyere Q4; Han som trolig hadde landets første 159 har jo nå byttet den ut i en 159 Q4 3,2, men det er vel trolig ikke særlig aktuelt for onkelen din :P

Om du/dere alltid skal fortsette å være så utrolig forsøksvis nedlatende til alfa så kan dere vel slå dere sammen med Cava og heller kjøpe en BMW, for vi vet jo alle at det er det dere egentlig vil ha. Jeg syntes det er så slitsomt og egentlig provoserende å høre på... Noen ganger er du innbitt alfist, andre ganger er det den største dritten som finnes i verden. Jeg syntes ikke det ER så kult å høre på og/eller lese om jeg...  :-\

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

156 kom jo med q4 på andre enn crosswagon, hvilke da?

en framtidsdrøm er jo 156 gta q4, hvis de var smarte nok til å lage den ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri helt forstått argumentasjonen for at det er dritt. Om han er missfornøyd med hva en chip gjorde meg bilen så er vel ikke det alfa sin feil. Om den plutselig ble brutal og spant på de 3 første gira, hva så? Ta av chippen da og kjøp et annet sted isteden.

Og når vi er inne på nyere Q4; Han som trolig hadde landets første 159 har jo nå byttet den ut i en 159 Q4 3,2, men det er vel trolig ikke særlig aktuelt for onkelen din :P

Om du/dere alltid skal fortsette å være så utrolig forsøksvis nedlatende til alfa så kan dere vel slå dere sammen med Cava og heller kjøpe en BMW, for vi vet jo alle at det er det dere egentlig vil ha. Jeg syntes det er så slitsomt og egentlig provoserende å høre på... Noen ganger er du innbitt alfist, andre ganger er det den største dritten som finnes i verden. Jeg syntes ikke det ER så kult å høre på og/eller lese om jeg...  :-\

Den var dritt både med og uten chip... Så har ingenting med chip og gjøre!

Hva koster et motorbytte da til en skikkelig motor? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så dieselmotoren gjorde bilen til dritt? :P I så tilfelle lurer jeg på hvorfor han kjøpte diesel :P

Han jeg tenkte på byttet forøvrig ikke motor, men bil. Plutselig ble det en 159 Q4 SW 3,2 V6. Synd det ikke er alfamotoren dog. Håper jeg får se bilen hans en gang, men mulig jeg må reise litt lenger da enn sist. ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er altså bra sålenge det er bensin men en dritbil med diesel ? Artig kar du :P En skal være rimelig blassert eller trangsynt hvis en ikke liker dagens moderne dieselmotorer. Da er det isåfall kun fordi en ikke liker diesel av prinsipp........ At 159 JTD er en dritbil tror jeg det er få som mener.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er litt nysgjerrig på hva som gjør 159 til en drittbil?? ???

Drittbil og drittbil. Den er tung og med 1.9 diesel blir den undermotorisert. Flott bil på alle andre måter dog...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du sier 1,9 JTD 150hk er undermotorisert så har du ikke prøvd en, det går mye bedre enn hva man skulle tro til tross for vekta. Langt kjappere enn 116hk i 156. (alt er jo relativt da) fått fllere kommentarer på at bilen går godt aav passasjerer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel mulig å ikke like diesel på seriøst grunnlag selv om de har mange kvaliteter? F eks kan de ikke konkurrere med bensin hva turtall gjelder heller ikke lyd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diesel er kjedeligt av prinsipp fra min side. Men motoren er dritt fordi alt kommer i en stor klatt og er over før en vett ordet av det. Har testa en annen en også og den føltes dog litt bedre enn denne. Men hvorfor nei det skjønner jeg ikke og merkeverkstedet sier den er helt fin. Javell...

Bilen er kjedelig og kjøre og har mistet en del Alfa mener nå jeg! Du kjenner ikke mye igjennom rattet på denne.

Det andre er at jeg synes de har spart alt for masse på 159. Er et hav av detaljer som de kunne gjort vesentligt bedre! Ta en titt på dør dekselet, så ta en titt på disse pølsene som er der. Eller nei det er ikke pølser det er plastbit som er forma som pølser som en har trekt skinn over! Snakk om elendigt. Hvorfor ikke ha det som på 166en med myke og pene pølser som faktisk er der?! Og hva er det med denne stygge plastbiten i taket med lys osv? Ser ut som noe billigt hentet rett fra Ikeas billigsalg! Ja jeg kunne har fortsatt med dette! Det er mye dem kunne gjort uten at bilen hadde kostet mange titalls tusen ekstra!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...