Gå til innhold
@pi

AR-fabrikken skaffer ikke code-kort

Anbefalte innlegg

Etter mye om og men, har jeg fått kloa i drømme-alfaen. Men AR-fabrikken(via norsk importør), hevder at de har sletta regsiteret over code-kort for den aktuelle bil. De 3 forrige eierne har rota bort kortet. Hva risikerer jeg ved å kjøpe en bil uten kode? Hva trenger jeg egentlig det kortet til foruten å bestille nøkler?

Etter å ha hatt rimelig store utgifter på min nåværende Alfa, har jeg ike umiddelbart lyst til å gå inn i et nytt utgiftsprosjekt?

Å æ vil ha deinn biln!

God jul forresten!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du sier jo ikke hvilken AR det er, men på 166 står jo koden til ICS modulen. Kipt uten den da. Men det var jo noen som var innom et nettsted og fikk nye slike kort. Husker ikke hvilket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

GTV 916 serie limitata  02-mod.

Har også kontakta Archiovio storico, samt selger i Milano som original solgte bilen. De kan heller ikke hjelpe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten kodekortet kan du ikke få nødstart på bilen dersom du har nøkkel men den ikke får kontakt med AlfaCode enheten (vanligvis brudd i overføringsspolen). Ikke spesiellt interessant om du bor innenfor dekningsområdet for Viking. Dvs. Norge. Jeg ville bekymret meg mer over evt. manglende varseltrekant.

Hvis du derimot mister nøkkelen og må få lagd en ny, så må du ha kodenøkkelen for å aktivere godkjenning av den nye nøkkelen. Men det har ikke noe med kodekortet å gjøre. Har du ikke denne nøkkelen kan det bli dyrt!

Nyt bilen du! Og God Hjul!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter mye om og men, har jeg fått kloa i drømme-alfaen. Men AR-fabrikken(via norsk importør), hevder at de har sletta regsiteret over code-kort for den aktuelle bil. De 3 forrige eierne har rota bort kortet. Hva risikerer jeg ved å kjøpe en bil uten kode? Hva trenger jeg egentlig det kortet til foruten å bestille nøkler?

Etter å ha hatt rimelig store utgifter på min nåværende Alfa, har jeg ike umiddelbart lyst til å gå inn i et nytt utgiftsprosjekt?

Å æ vil ha deinn biln!

God jul forresten!

God jul sjøl!

Jeg har aldri hatt bruk for denne koden, men mener å huske at S(norre)S916 måtte skaffe koden etter at han importerte 166 2,5'en for noen år tilbake. Da stod bilen på Bilcentrum og gikk ikke å starte før de hadde denne koden. Årsaken var at batteriet hadde blitt tømt på trailerturen opp fra Tyskland. Kodekortet er jo ikke viktig, men å vite koden/klare å skaffe den kan jo bli nødvendig i framtiden..

Tenkte kanskje at dette er noe de kan omprogrammere ved hjelp av diagnoseverktøyet, men det er ikke sikkert det er slik på AR.

God natt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, har hatt behov for kodekortet på 156én for noen år siden. Som det skrives så benyttes den hvis du det er feil på (eller kommuniksjonen med) startsperren. Du kan da ved bruk av gasspedalen starten bilen (med nøkkel). Trykk inn gasspedalen 5 ganner for ett 5 tall. 2 ganger for 2 tall etc. Funker fint.

At fabrikken ikke har oversikt over dette på en 7 år gammel bil virker direkte useriøst. Da bør det være en vei rundt manglende kort (som Rune er inne på).

hilsen Øyvind I

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dæken ta du huske godt Rune :D

Det stemmer at min 166 2,5 ble stående ca en uke hos Bilcentrum i påvente av codecard etter at den hadde kommet fra Tyskland. Klin umulig å få fyra bilen! Jeg hadde ikke kjøpt bil uten at dette kortet var skaffet eller skaffbart!

Snorre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lenge var Eva i paradis ??? Må jeg virkelig gi opp posørbilen over alle posørbiler. Jeg som hadde sett fram til å sole meg i lakkens sorte glans? Smykke meg med teledialfelger for å tilfredsstille min grunne og forfengelige sjel? Fræse fjorden rundt i dype tobaccofarvede skinnseter?

Nå er det bare å håpe at de forrige eierne kan hoste opp detta kortet! Både fabrikken, Rosso, Autoimport-nor samt Motorforum hevder det samme. Kortseriene på de 500 limitata`ene ble sletta!!! UHØRT!

Den opprinnelige italienske bilselgern i Milano svarer ikke på e-postene mine heller.

Buhuuu!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lenge var Eva i paradis ??? Må jeg virkelig gi opp posørbilen over alle posørbiler. Jeg som hadde sett fram til å sole meg i lakkens sorte glans? Smykke meg med teledialfelger for å tilfredsstille min grunne og forfengelige sjel? Fræse fjorden rundt i dype tobaccofarvede skinnseter?

Nå er det bare å håpe at de forrige eierne kan hoste opp detta kortet! Både fabrikken, Rosso, Autoimport-nor samt Motorforum hevder det samme. Kortseriene på de 500 limitata`ene ble sletta!!! UHØRT!

Den opprinnelige italienske bilselgern i Milano svarer ikke på e-postene mine heller.

Buhuuu!

hvilken forhandler er det snakk om i Milano, ? hva er navnet på selger ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forhandlern er bilagenturet til Tony Fassina. http://www.gruppofassina.it/ITA/showR_presentazione.php

Jeg har chassinr også, men ikke akkurat nå (er på jobb)

jeg er nede i gjenn utpå nyåret og kan stikke innom og høre, uannsett er vel jeg en av de som hadde lukket øynene for kort maset om bilen er najs og suget er stort. lenge leve optimismen  ;)

det løser seg alltid!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med tanke på at menneskeheten nådde månen i 69, bør vel Alfa Romeo fikse denne, i mine øyne, bagatellen!!

Jeg har nevnt før at importør, verksteder og salgsapparat er amatører, men her kan det jo tyde på at Alfa Romeo er det også. Krake søker make :(

Uansett, gratulerer med ett av bilverdens vakreste design :) Kjør aktivt...drit i kodekort. Det kan jo hende du aldri får bruk for det ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva endte historien med her ?

Eier jobber fortsatt med å leite opp kort via de to forrige eiere. En av dem fikk laga et ekstra sett med nøkler, så da burde han jo ha hatt kortet på ett eller annet tidspunkt. Fingers crossed.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger ikke kortet for å "melde inn" en ny nøkkel i AlfaCode enheten, men du må ha kodenøkkelen den har en annen fasong og farge.

Kodekortet bruker du bare for å få startet motoren når du ikke har nøkkel med gyldig kode. Og det er så klønete at det er ikke noe alternativ til kodet nøkkel!

Dette er ialfall hva verkstedmanualen sier om sakene, og det bør jo være etterettelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har snakka med Lokalt merkeverksted. De sier:

AR GTV 916 s. limitata ble levert fra fabrikk med 2 ulike kodesystemer

-kode 1: Bil leveres med original fjernstyrt alarm og masterkey. c-telecomsystem. Uten ordinært kodekort.

-kode 2: Bilen leveres uten original alarm, men med codekort.

Aktuell bil her skal altså være levert med masterkey.

Følgelig handler det ikke om at AR fabrikken ikke kan få laget nytt kodekort til den aktuelle bil jeg vil ha, men at der aldr ble laget kodekort til denne bilen. Høres det sannferdig ut? har noen vært borti denne problemstillinga før?

Verkstedet presiserte dog at det er lurt å sjekke opp om bilen ble levert med kode 1 eller 2 fra forhandler i italia (oppdrag for ASN?)

Pi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, ut fra chassinummer burde et alfaverksted fortelle deg hva som ble levert av utstyr fra fabrikk på denne bilen.

hilsen Øyvind I

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at du har vært i kontakt med Archiovio storico også, men nå har jo du en opplysning til som kanskje er relevant for de. Jeg har i alle fall fått ut "original" spesifikasjoner på mine biler ved henvendelse dit.

- Men skal jeg være helt ærlig, så vet jeg ikke hvor mine kodekort er/har vært heller.... ??? lykkelig uvitende  ::)

EDIT: -ble litt smånærvøs her nå...... visst fanken har jeg kodekort til Sølvpilen, til GPS og stereo også  ;Dakkurat som ikke jeg har kontroll PUH!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PM funkjonen er ute av drift, så jeg svarer her:

opdattering:

jeg var innom på mandag som jeg sa og ble lovet at tony´s amicos skulle sjekke ut hva "din" bil ble levert med. skal innom og få resultatet i morgen om jeg rekker, eller torsdag.

så vet du det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra! Blir meget spennende å høre hva de finner ut. Forhåpentligvis er det bare å sette seg på flyet til Gardermoen for å kjøre opp doningen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra! Blir meget spennende å høre hva de finner ut. Forhåpentligvis er det bare å sette seg på flyet til Gardermoen for å kjøre opp doningen!

Fint om du skriver resultatet her, har akkurat funnet ut at jeg ikke har Codecard til Spider'n min heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da var jeg tilbake fra Fassina, og jeg vet nå at de ikke vet, ikke forde de ikke viste men forde min mann ikke hadde fått kikket på det enda, men de trodde bilen var levert uten code kortet. dette ble jeg lovt at de skulle fine ut av i løpet av mandagen, så da bærer det over en tur i gjenn mandag kveld. så, oppdatert men ingen oppdattering. time vill sjåv  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da var jeg tilbake fra Fassina, og jeg vet nå at de ikke vet, ikke forde de ikke viste men forde min mann ikke hadde fått kikket på det enda, men de trodde bilen var levert uten code kortet. dette ble jeg lovt at de skulle fine ut av i løpet av mandagen, så da bærer det over en tur i gjenn mandag kveld. så, oppdatert men ingen oppdattering. time vill sjåv  ;)

da må jeg innrømme at jeg har gått på en liten blemme. denne uken har bydd på langt mere jobb en jeg hadde forventet og derfor har jeg enda ikke rukket bortom fassina, har forsøkt og ringe de, men det er vist ikke lett. kan ikke si annent enn at jeg drar bortom så snart jeg har tid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...