Gå til innhold
Dagfinn R

QMI - lurium eller vidundermiddel?

Anbefalte innlegg

Jeg bestemte meg iallfall for å prøve - helte motorrens på 155'n og dro for oljeskift og fikk helt på en halvliter med motorbehandling. Siden har jeg kjørt noen småturer og en lengre tur og at dette middelet gjør ett eller annet der inne er det ingen tvil om. Motoren går stillere og med mindre vibrasjoner, den trekker bedre, akselerasjon er merkbart bedre... det er like før jeg påstår at det har vokst ut kaffekran i dashbordet...

Neida, ærlig talt - det er en forbedring på en motor som har vært med 200' km og til dels har blitt stemoderlig behandlet. Hvis jeg altså ikke har latt meg lure av den velkjente placebo-effekten... Om så er, hvis jeg syns jeg plutselig har fått en djevel av en bilmotor så er det vel verdt det, kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker på min 105TC så fungerte det veldig bra, der jeg tidligere hadde 2gir kunne jeg uanstrengt bruke tredje gir, men har også brukt det på biler senere av litt mere moderne standar uten og merke noe forskjell  :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det lurer jeg også på, brukte det på en Oldsmobile Rocket 400 Bigblock med en lei tikkelyd.

Og tja, lyden ble borte, mener at den trakk bedre og at forbruket gikk en smule ned.

Hvor lenge effekten av dette stoffet er der aner jeg ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Behandlet 164 TB'en med QMI. Resultatet var roligere gange og mer drag på lave turtall. Det er mange meninger om disse forskjellige stoffene men at noen av de virker er helt klart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...