Gå til innhold
Andreas 155 Østvang

Hjelp håndbrekk AR 155

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk et sjokk her nå ang pris på 2 nye kalipere og håndbrekkvaiere til min 155. 7000 kr ink.mva med arbeid og deler.

Grunnen til at jeg må bytte er at håndbrekker ikke tar i det hele tatt, men etter at de(versktedet) har dratt og fikset litt så fungerer brekket litt.

Overhalling av kalipere var ikke lønnsomt.

Noen som vet pris på 2 nye kalipere ?

Håndbrekkvaiere koster på mekonomen 200 kr pr. stk.

Tar i mot tips og triks.

Mvh

Andreas Ø

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thanks!

Altså 3700 for delene og 3300 kr for jobben er ikke dette litt drøyt ?

Hvor vanskelig er det å gjøre dette selv ?

Jeg kan vente til det er pluss grader igjen til å fikse dette.

Mvh

Andreas ø

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det går jo fort noen timer ja, og verkstedtimer er jo dyrt.. ikkeno hokus pokus å gjøre selv, skru løs, skru sammen og lufte  bakbremsene(generellt, uten å ha sett hvordan det ser ut på 155)..

lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Takk gidder ikke å svi av 3 lapper på verksted, det er jo et nytt eksosanlegg nesten.

Noen som har oppskriften og som har gjort dette på en 155 ? GOPP ?

Andreas Ø

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er veldig enkelt... du trenger bare vanlig verktøy.

Er du litt smart kjøper du deg en slik bremseslangetang på tema (kniper over slangen for å tette den) slik at ikke all vesken renner ut.

Først børster du godt av niplene på kalipperen slik at du får skikkelig tak på disse. sprut gjerne på litt wd40 e.l.

Etter du har satt på den tangen løsner du nippelen på kalippersiden før du skrur løs selve kalipperen. Skru så løs kalipperen og hekt av håndbrekk wireen, (under selve brekket sitter det en justeringskrue. skru denne ganske slakk. det er en knapp på skinnet som er rundt for å komme bedre til)

Motsatt vei på igjen og så er det bare å lufte godt. kan ta litt tid i og med at kalipperen er helt tom for væske.

Lykke til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du litt smart kjøper du deg en slik bremseslangetang på tema (kniper over slangen for å tette den) slik at ikke all vesken renner ut.

Å er du enda lurere styrer du LANGT unna sån tang da den ødelegger gammle stive bremseslanger.

På den annen side er de så stive bør de skiftes...  ;)

Kalippere og skiver er en lett jobb men bytt wire samtidig.

Lykke til

Erik A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andy oppsummer greit her, men pass på bremserørene. De er ofte rustne, og kan ryke når du løsner dem. Det hadde vært lurt å tatt med nye bremserør (lager dem enkelt selv) og slanger i samme slengen.

Edit: Erik kom med mitt poeng samtidig som jeg postet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er 2 stk calipere og håndbrekkvaiere handlet inn.

Jeg stusset litt da jeg så på esken til caliperne det står Fiat tipo 1,7 - 1,9 urbo diesel noen som vet om dette er riktig ?

Forsøkte litt på Eper nå men fikk ikke nr. til å stemme.

Andreas Ø

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å er du enda lurere styrer du LANGT unna sån tang da den ødelegger gammle stive bremseslanger.

På den annen side er de så stive bør de skiftes... ;)

Kalippere og skiver er en lett jobb men bytt wire samtidig.

Lykke til

Erik A

Har aldri brukt slik tang selv, men har ikke tenkt på denne problemstillingen før ;) Men da er det vel en fin måte å få friske slanger på da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...