Gå til innhold
ar75milano

Skjermbreddere til Alfetta?

Anbefalte innlegg

Kan ikke si om det er noen som noensinne har levert store skjermer til Alfetta på ettermarkedet. Fokus har vært på tilbehør til GTV.  Brødrene Harjunpaa i Sverige har hatt forskjellige prosjekter, bla. en utbygd 75, så de kan sikkert lage noe til deg. Du får spørre der.  Faren er at tilbehøret koster mer enn bilen er verd.

http://www.harjunpaa.nu/projekt/alfa_75_I.asp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket om hvordan Golf GTi skjermbreddere passer?evt andre typer?

Hvis ikke så er jo tipset å leke seg med glassfiber, da kan du jo lage noe kun du har. Regner jo med det skal på en Alfetta..

Og glassfiber får du jo på Biltema for en billig penge..

Hadde mange skjermbreddere til 131 Racing liggende tidligere, hadde jeg hatt de enda skulle du fått prøvd slike og..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar. Brødrene Harjunpaa hørtes dyrt ut, men det er jo gratis å spørre. :)

Det enkleste hadde vært å finne ferdige breddere, billig selvsagt, meeen jeg ender vell opp på biltema og etter 9 forsøk så har jeg ett bra sett. :)

Har noen forslag på hvordan de kan være? Hva tror dere blir seende bra ut?

Synn du ikke har 131 bredderene ennå Kristian. Holder på å moter opp en kompis til å kjøpe 131.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å tenke ut et brukanes alternativ. Lage i papp, og ta med til en middels interessert blikkenslager?

Jeg fikk kanaler laget til min alfetta(GRATIS) hos en blikkenslager. Ble knall, og galvanisert.

Eller lage som de fleste andre med byggeskum og glassfiber..... 

Etter min smak er det nå stål som gjelder på disse gamle bilene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten, kom jo på nå at du kan jo kanskje valse hjulbuene.. er jo et triks det og. Men er ikke så mange cm man får ekstra vil jeg tro..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stål er selvsagt det beste, men det blir nok meir likt bølgeblekk hvis jeg skal gjøre den jobben selv. :)

Valsing er og en mulighet, men hadde lyst på noe som så litt meir ekstremt ut. Planen er 3liter +++ Fikk ett tips på Alfapower, syns det så ganske bra ut, Feil karroseri type da, men der går greit. Legger ved linken.

http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=24812

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...