Gå til innhold
Arvid

Deksel airbag

Anbefalte innlegg

166'en har et litt lurvete deksel på airbagen over haskerommet. Dårlig passform rett og slett,det ligger ikke helt inntil i hjørnene. Kan dette dekselet taes av som egen enhet ? Ifølge ePER så ser det ut som et separat deksel........... Kunne tenkt meg å varme og justere litt på plasten for bedre passform.

Arvid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt var litt løs i ene hjørnet på passasjersiden(156) og fikk beskjed av MF at det ikke var noe å gjør med. Vet ikke hvor mye peiling de hadde da, men det må vel gå og skifte hvis den skulle bli utløst engang. Med meg var det så lite at jeg ikke tenkte på  det så jeg utforsket ikke noe mere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt kjedelig å få hele airbagen i trynet når en prøver å løsne det........... Får ta noen tlf'er for å finne ut av dette. Skjeive deksler er en torn i øyet i et ellers strøkent interiør  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Arvid. Fått kost deg med nye bilen nå? Altså, så lenge du tar av batteriet er den INGEN FARE for at airbag'en løser seg ut... Den slår seg heller ikke ut, uten tenningen i... Men det er greit å være på sikre siden, så... av med batteriet og begynn å skru... :) Ser også på ePer at den kommer som egen del, så da er det nok ikke noe problem... med mindre det er festet fra innsiden...??

Øivind hadde jo en fin historie med noen airbag'er... hørt den? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei den har jeg ikke hørt  :) Får ringe han i jula og få meg en god latter  :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei den har jeg ikke hørt  :) Får ringe han i jula og fåmeg en god latter  :D

Nei, vi kan jo dele den her... så ALLE får seg en god latter Arvid.  ;D

Altså, han jobber som biloppretter... Hadde inne en V70 av nyere årgang med sånne sideairbager- og gardiner. Bilen hadde automatgir.. Og når det gjelder Volvo V70 så har denne en egen sperre på automatkassen, dvs, man får ikke av tenningen om ikke automaten står i "P"... Bilen var ferdig etter en skade i siden og Øivind skulle bare justere dørene... (Perfeksjonistisk som han er...) Han skrur av tenningen og begynner å justere på dørhengslene med en karroserihammer...

Tapp... tapp.... tapp.... taBAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNNNNNNNGGGGGGGGG!

Airbagene slår seg ut i et digert BRAK... Og Øivind skvetter jo godt til... Det viste seg at den som hadde kjørt inn bilen, ikke hadde satt girvelgeren i "P" så når Øivind tok av tenningen, så tok han den ikke helt av... Var visst litt sjelven etter den episoden ja... Godt vi kan le av det nå...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...