Gå til innhold
Harald

Er det noen som har en gammel bærebru liggende?

Anbefalte innlegg

Jeg skiftet bærebruer på bilen min for ca 1500 km siden og nå fant jeg ut at det var hull på mansjettene. Ringte til motorforum men det var ikke mulig å kjøpe bare disse.

Ønsker derfor å kjøpe hvis noen har noen gamle liggende. Jeg har en 166, men andre modeller har kanskje de samme mansjettene.

Harald

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner ikke disse bilene så jeg vet ikke hvordan disse mansjettene ser ut. Men bilrekvisita butikkene har ofte universal mansjetter av forskjellig type, gjerne splittede som må limes(fungerer ofte meget bra) og man slipper ofte og demontere deler for og bytte disse.

Vil tro  maskin foretninger også har et utvalg av diverse mansjett typer.

Alfa delekatalog: http://www.spangerum.com:7080/navi?GUI_LANG=3&LANGUAGE=3&COUNTRY=023&WINDOW_ID=1&KEY=HOME&EPER_CAT=SP&MAKE=R&SBMK=R

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har skiftet selv så det er ingen garanti.

Det virker som mansjetten sitter fast både oppe og nede. Når hjulet svinger så blir mansjetten vridd.

"capritoo" vet du om noe maskin foretninger som kan ha dette?

Har zoomet inn der mansjetten sitter.

post-1284-14779320754323_thumb.jpg

post-1284-14779320754611_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem med mansjett på min 166. Den varte drøyt 10000 km før den sprakk. Verkstedet sa det var garantisak og at det ikke "gikk an" at det var monteringsfeil, hvis jeg husker riktig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har åpnet en sånn mansjett og vet hvordan det ser ut innvendig?

Ligger det en plastikkring innenfor mansjetten og rundt kuleleddet? Det virker som det er noe innenfor mansjetten som kanskje har løstnet og dermed ødelagt gummien.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sikkert noe liggende, julenissen kommer med bærebruer og nav i løpet av denne uka. Men han kommer jo fra england. Ellers så har de mye hos bildelsbasen.se.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...